Ova osoba u Hrvatskoj ima platu od 5.000 eura, zarađuje više i od Plenkovića
Direktor Direkcije za korištenje službenih aviona Jože Dušič bit će najplaćeniji od 24 hiljade državnih službenika u Hrvatskoj kada u aprilu stupi na snagu novi izračun plata u državnom sektoru.
Iako će mu plata porasti za neznačajnih 0,05 posto na 5,094 eura neto (skoro 10 hiljada KM), Dušič će biti bolje plaćen i od najčešćeg korisnika državnog aviona, premijera Andreja Plenkovića, koji je u imovinskoj kartici prijavio platu od 3,195 eura neto (6.248 KM). Plate ostalih zaposlenika spomenute direkcije također će premašivati Plenkovićevu, jer će najniža iznositi 3,387 eura (6.624 KM) neto—toliko će dobivati voditelj Odjela održavanja aviona.
Direkcija je inače stručna služba Vlade koja upravlja državnim avionom Challenger. Dušić je na njeno čelo došao 1. marta 2023. nakon što je Vlada razriješila dužnosti dotadašnjeg direktora Ivana Klanca. Poziciju je dobio dok se provede javni konkurs za novog direktora , a najduže do 1. septembra. Ali, prije isteka tog roka od šest mjeseci, Vlada je krajem augusta Dušiču dala produženje za još šest mjeseci, do 1. marta 2024. Na intenetskoj stranici Direkcije nema ni traga konkursu za novog direktora.
Lendo pitao Dodika: Da li će za tebe biti mjesta na slobodi?
Šta radi najplaćeniji službenik
U Direkciji se pokušalo saznati kojim se poslovima bavi najplaćeniji državni službenik, ali portal Telegram.hr su uputili glasnogovorniku Vlade. Njegov odgovor nije stigao do zaključenja ovog teksta. Na stranicama Direkcije ne objašnjava se koje su Dušičeve obaveze, ali piše da služba obavlja "stručne poslove u skladu s važećim zakonima i propisima iz područja civilnog zračnog saobraćaja u Republici Hrvatskoj", te da je riječ o "poslovima korištenja službenih aviona u području letačkih operacija, održavanja i osiguravanja kvalitete i sigurnosti zračnog prijevoza".
Ovo je firma s najvećom platom u Hrvatskoj: Radnici zarađuju 6.200 eura neto mjesečno
Direkciju za korištenje službenih aviona osnovao je 2001. bivši SDP-ov premijer Ivica Račan. Ima 12 zaposlenih, od kojih su pola šefovi: direktror, njegov zamjenik, savjetnik direktora, voditelj letnih operacija, voditelj održavanja aviona te konačno voditelj odjela zemaljskih operacija, navigacije i administrativnih poslova. Preostalih šestero zaposlenih su član kabinske posade aviona, inžinjer navigacijske pripreme leta, koordinator održavanja, računovodstveni referent i dva ovlaštena tehničara za održavanje aviona.
Milion eura (1,95 miliona KM) samo za osoblje
U planu rada za ovu godinu Direkcija planira rashode na zaposlene, za plate, prekovremene, božićnicu i regres, od 879.663 eura (1,72 miliona KM). To je povećanje od 167.274 eura (više od 327 hiljada KM) u odnosu na 2023. Direkcija se finansira iz državnog proračuna, a u ovoj godini će dobiti i 89.724 eura (više od 175 hiljada KM) od Europske unije. Sve o čemu treba brinuti je avion Challenger 604, kompanije Bombardier, proizveden 1997. godine. Taj avion, s još jednim Challengerom CL-601, Hrvatska je kupila u doba Franje Tuđmana. Ali, CL-601 prodan je dolaskom SDP-a na vlast 2000. godine.
Znate li kolika je prosječna plaća u Hrvatskoj?
Iako je preostali Challenger zbog kvarova više na zemlji nego u zraku, te često završava na remontu, iz Vladine stručne službe u nekim ranijim situacijama su utvrdili kako je "star 25 godina i nalazi se među najbolje održavanim avionima na svijetu tog tipa". Za službene potrebe mogu ga koristiti Vlada, Sabor i predsjednik Republike, ali njime se prevoze i povrijeđene osobe te organi za transplantaciju. Challenger 604 letio je u prosjeku više od 300 sati godišnje, a najviše je bio u zraku u doba Ive Sanadera, kada je letio neobičnim rutama, što je kasnije istraživao i USKOK.
Sanader je 2004. službenim zrakoplovom trebao ići u službeni posjet Malti. Poletio je iz Zagreba u London, gdje se iskrcala premijerova kći Petra Sanader, a zatim je otišao u Veneciju, gdje su se ukrcali bivši ministar vanjskih poslova Miomir Žužul i njegova obitelj, te se tek nakon toga zaputio prema Malti. Zrakoplov se spominjao i kao Sanaderovo prijevozno sredstvo od Zagreba do Beča, gdje je navodno iste godine išao kod krojača na probu fraka za Opernball.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.