Obustavljena potraga za Dinom: Sve manje nade u pronalazak nestalog kapetana

Radiosarajevo.ba
Obustavljena potraga za Dinom: Sve manje nade u pronalazak nestalog kapetana
Foto: Jutarnji.hr / Dino Miškić i Bourbon Rhode

Vlasti Martiniquea saopćile su da je u petak navečer obustavljena potraga za nestalim pomorcima s potonolug broda Bourbon Rhode, čiji je kapetan bio Šibenčanin Dino Miškić, javlja Slobodna Dalmacija.

"Nakon sedam dana potrage, vrijeme za preživljavanje čovjeka izvan broda, čak i opremljenog, uvelike je premašeno. A od 1. oktobra nije se moglo naći novo tijelo", kazao je Philippe Bricquer, direktor tvrtke Cross Antila Guyane.

Dvanaest trgovačkih brodova, fregata Le Ventose, uz deset letova francuskih i američkih zrakoplova, sudjelovalo je u potrazi na području veličine 110.000 km2, 1.200 milja istočno od Martiniquea. Rezultat intenzivne i višednevne potrage su trojica spašenih, četvorica mrtvih i sedmorica nestalih članova posade među kojima je i Šibenčanin Dino Miškić. 

"Sada ćemo emitirati EGC poruke brodovima koji prelaze zonu potonuća. Na njima je da postave prilagođeni sat i da nam pošalju bilo koji novi element", dodaje Philippe Bricquer.

Podsjetimo, havarija se dogodila 26. septembra u vodama Martiniquea, a brod je potonuo zbog jakog uragana.

Hrvatski mediji objavili su i transkript posljednjih sati na potonulom brodu hrvatskog kapetana. 

08:45, stiže pisana poruka da brod tone, jer ulazi voda u strojarnicu.

13 minuta kasnije, u 08:58, ponovno je pisana poruka, gdje je dodana i pozicija broda. Vsat i FBB (Fleet BroadBand) im je nedostupan već s početka komunikacije, znači nisu imali internet, već je samo Inmarsat C (Marlink SSAS) sistem radio. To je normalno na brodovima u velikom nevremenu, jer antena koja prati satelit ne može stići valjanje i posrtanje broda u tim uvjetima. Čak i ako je sve bilo u funkciji, fizički nije mogla pratiti brzinu valjanja broda.

Tek poslije 3. poslane poruke da brod tone, kompanija odgovara u 09:42, poslije sat i 14 minuta od prvog poziva u pomoć.

„Dino poruka primljena. Pomorski koordinacijski centar spašavanja je uključen, potvrdi nivo vode u strojarnici (totalna ili djelomična poplava). Potvrdi radi li pomoćni generator i uspijevaju li kaljužne pumpe izbaciti vodu iz strojarnice. Potvrdi možeš li držati prodor vode pod kontrolom, kao i stabilitet broda da ostane plutati. Svi smo mobilizirani u svrhu Vašeg spašavanja.“

U 09:57 ponovno poruka da tonu s pozicijom, uz dodatak da nitko nije ozlijeđen, ali da im motori više ne rade i da je sve pogašeno (komunikacija se obavlja uz pomoć baterija koje opskrbljuju sistem). „Sva se posada skupila i spremna je za napuštanje broda, ali ne mogu baciti splavove zbog velikih valova od 10m ili više.“

U 10:52, skoro sat poslije, govori da ne mogu više ispumpavati vodu, dok ih iz kompanije pitaju da potvrdi radi li pomoćni generator koji inače brod opskrbljuje strujom u slučaju nužde.

U 11:11 kompanija čiji je SSI EXCELLENT javlja Bourbon Rhodeu da su ga preusmjerili prema distress lokaciji.

U 11:35 traže od Dina da im potvrdi koji dijelovi broda su poplavljeni. Odgovor od Dina stiže 11 minuta kasnije, da su poplavljeni zadnji dio strojarnice, točnije kormilarnica (Z-drive compartment).

U 11:54 Dino potvrđuje da li je kormilarnica izolirana vodonepropusnom pregradom (kojih uzgred mora biti na svakom brodu po SOLAS-u). Ponovno ga pitaju da im otkrije odakle točno more prodire u brod i je li strojarnica također izolirana vodonepropusnom pregradom (vratima koja se zatvaraju lokalno a i s komandnog mosta).

Tačno 12:00 sati - Dino ih pita kad točno stiže brod koji im je krenuo u pomoć, a već poslije 5 minuta da nivo vode u brodu raste.

U 12:28 stiže nova poruka da su kormilarnica i strojarnica izolirani vodonepropusnim pregradama, ali da voda i dalje raste (što je bila i posljednja poruka sa broda).

U 12:41 ga pitaju da im potvrdi radi li bilo koji od generatora, ali poruka nije stigla do broda.

Ponovno u 13:32 traže od njega da održava komunikaciju i da ih izvještava svakih 15 minuta, ali ni ta poruka nije primljena, tj. dostavljena na brod.

U 13:44 Bourbon traži od Marlink-a (Operatera) da kontaktira brod, ali bez uspjeha. U 16:10 Marlink potvrđuje da im je terminal nedostupan…. Tek nakon toga u 17.27 odlučuju kontaktirati obitelji posade broda…, piše Dalmacija Danas.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije