Kako se kupovalo zemljište oko Pelješkog mosta

Radiosarajevo.ba
Kako se kupovalo zemljište oko Pelješkog mosta


Nakon što su se u javnosti pojavile informacije o navodnim nezakonitostima i pogodovanju pojedincima pri kupnji spornih zemljišta oko Pelješkog mosta slučaj je preuzelo i Državno odvjetništvo, javljaju u subotu hrvatski mediji.

Od Porezne uprave i drugih institucija, Županijsko državno odvjetništvo u Dubrovniku zatražilo je dostavljanje sve potrebne dokumentacije te formiralo popis. Večernji list piše kako je zatražena i istraga oko navoda o kupnji zemljišta na Pelješcu, kroz koja bi trebala ići nova autocesta, nakon izgradnje mosta.

Cilj tužiteljstva bit će utvrđivanje je li se pojedincima, na osnovu povlaštenih informacija, pogodovalo pri jeftinoj kupnji spornih zemljišta. Dosad je poznato da su ta zemljišta kupovale tvrtke Profectus, Konstruktor te IGH. Glavni konstruktor i vlasnik firme IGH Jure Radić je burno reagirao nakon objave spomenutih podataka u medijima te kazao kako su zemljišta kupljena na udaljenosti i do 50 kilometara od mjesta gradnje. Isto tako, je istaknuo kako nema ništa sporno u njihovoj kupnji.

Prema neslužbenim informacijama iz Vlade, koje je u četvrtak prenio HRT, od gradnje Pelješkog mosta za sada će se ipak odustati.

Nacionalna televizija tvrdi kako je došla u posjed dokumenata koji otkrivaju zašto se toliko inzistiralo na njegovoj gradnji unatoč recesiji i teškom stanju u proračunu. Dokumenti pokazuju kako su tvrtke IGH i Konstruktor, osim što su projektanti i izvođači mosta, autoceste i brze ceste, također i suvlasnici miliona četvornih metara zemljišta na Pelješcu i okolici.

U toj malverzaciji najveću je ulogu imala država koja im je dala informaciju o koridoru autoceste, tvrdi prvi čovjek borbe protiv korupcije u Saboru Željko Jovanović, predsjednik saborskog Antikorupcijskog vijeća.

Glavni izvođači radova na Pelješkom mostu su IGH i Konstruktor, tvrtke koje o koridorima i rokovima gradnje vjerojatno znaju sve. Problem je što su iste tvrtke odnedavno suvlasnice poduzeća koje već godinama na tom istom području kupuje zemlju od mještana. To ne osporava niti njihov poslovni partner, no tvrdi - njihovim zemljištem ne prolazi autocesta.

Kupljena zemljišta, tvrdi Vićenco Blagaić, ne misle prodavati iako im je cijena, zbog gradnje mosta, već porasla. Umjesto prodaje, kako kažu, razvijat će turizam i dalje s Konstruktorom i Institutom IGH.

Odustajanjem od mosta u budžetu Hrvatskih cesta uštedjet će se nešto više od 200 milijuna kuna, koliko je u ovoj godini bilo planirano za njegovu gradnju. No, kako su radovi na gradnji Pelješkoga mosta tek na početku, procjena je da štete od odustajanja neće biti velike ni u smislu zapošljavanja, ni u pogledu poticanja gospodarstva.

Prema neslužbenim informacijama, gradnja Pelješkoga mosta nastavila bi se 2011. ili kasnije, ovisno o gospodarskim prilikama.

jutarnji.hr/radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije