Sarajevski taksisti: Koliko zarađuju i kako se 'nose' s mušterijama koje ne žele platiti

Radiosarajevo.ba
Sarajevski taksisti: Koliko zarađuju i kako se 'nose' s mušterijama koje ne žele platiti

Većina ljudi u Bosni i Hercegovini, u njenom glavnom gradu posebno, svakodnevno koristi usluge taksi prijevoznika. Neki će kazati da su zadovoljni uslugom koje navedeni prijevoznici pružaju, dok će drugi stati na drugu stranu, navodeći razloge protiv. Mišljenja su svakako, oprečna. 

Prethodno smo pisali o i danas jednako aktuelnoj situaciji: da li vam sarajevski taksisti vraćaju kusur, da li uključuju taksimetar...?

Šta je s kusurom?

Danas se pitamo, kako živi jedan prosječni, sarajevski taksista, koliko zarađuje i može li se živjeti od taksiranja?

Inače, polazna cijena u taksiju je 1,50 KM, vožnja po jednom kilometru je 1 KM, a 10 KM će vas koštati ukoliko vas taksista sačeka sat vremena. Vikend vožnja ima ista pravila kao i radnim danom. Laici će možda kazati da taksisti dobro zarađuju, kako na dnevnoj tako i na mjesečnoj bazi.

Međutim, iskustva s terena i informacije iz prve ruke, govore suprotno. Razgovarali smo s dva taksi prijevoznika u Sarajevu o mogućnostima dobre zarade i pitali smo kako danas živi jedan prosječan sarajevski taksista.

„Prvo bih želio da kažem, ono što možda, Sarajlije najviše zanima. Govorim sada u svoje ime, taksimetar se obavezno pali pri startnoj vožnji, tako da građani mogu platiti pravu, a ne proizvoljnu cijenu. Također, ukoliko je cijena 5,50 KM i mušterija nema sitno, OK je i da plati 5 KM, dok će možda naredna dati pola marke više. Uglavnom, 'sve to vaga'. Ako me pitate može li se živjeti od ovoga, ja ću vam kazati, mora! Imam četveročlanu porodicu, vidite u kakvoj državi živimo, posla nema, ušteđevinu koju sam imao, dao sam za bolje auto, kako bih, naravno, imao više mušterija. U porodici sam jedini zaposlen i za sada, izdržavam je na najbolji mogući način“, govori u razgovoru za Radiosarajevo.ba ovaj sarajevski taksista.

Udruženja taksista u Sarajevu su u februaru ove godine najavila generalni štrajk, a razlozi su bili iskazivanje nezadovoljstva, te uskraćivanje prava na dobivanje potrebnih dokumenata za obavljanje djelatnosti, među kojima su potvrde za registriranje vozila, produženje taksi oznaka i licenci. Podsjećamo, cijena korištenja taksi stajališta povećana je s 30 feninga na dvije KM za 24 sata. 

S našim drugim sagovornikom, taksistom također, razgovarali smo o čestim najavama štrajka u glavnom gradu Bosne i Hercegovine. 

Kako s pijanim klijentima?

„Ja nisam revolucionar, niti sam zagovarao štrajk. Kod nas je narod takav, 'naginje se kako vjetar puše', tako da, želite li sačuvati bilo kakav posao u današnje vrijeme, morate se prikloniti većini. Ovo je jako nezahvalan posao, zavisite od države i mislite da imate neka prava, a u isto vrijeme ta ista država za koju ste se nekada borili, danas vam sve živo uskraćuje“, kaže ovaj taksista za Radiosarajevo.ba.

Govorili smo o neugodnim situacijama u vozilima ovih prijevoznika

„Kada radite ovaj posao, nagledate se svega i svačega. Od psovanja, vrijeđanja, do situacija da mušterija ne želi da plati. Kada stignemo na odredište, jednostavno kaže da nema ili da je zaboravio/la novac. Ne znate kako reagirati u takvoj situaciji. Pijane mušterije su česta pojava u mom automobilu, ali eto nekako izlazim na kraj i s tim“, govori taksista.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije