Sarajevo na meti turista: Direktni letovi presudni, evo odakle sve stižu naši gosti
Turistička zajednica Kantona Sarajevo provela je anketu među 721 ispitanikom kako bi procijenila utjecaj Programa poticaja razvoja turizma i avio-saobraćaja. Kroz ovaj program, Zajednica je uložila četiri miliona KM u uspostavljanje novih i jačanje postojećih avionskih veza.
Predsjednik Turističke zajednice KS Haris Fazlagić objavio je rezultate ankete, naglašavajući da je dobra avio povezanost ključni faktor rasta turizma.
"Rezultati ankete jasno potvrđuju da ovo ulaganje u međunarodnu avio dostupnost donosi mjerljive i dugoročne efekte na turistički promet i razvoj destinacije", naveo je Fazlagić u objavi na društvenim mrežama.
Savez kolumnista | Tomislav Marković: Ratni zločinci - najzaslužniji građani Srbije
Prema rezultatima ankete, čak 94,3 posto turista navelo je da su direktne avio linije bile odlučujući faktor u izboru Sarajeva.
Više od 90 posto ispitanika potvrdilo je da bi dodatni letovi iz njihove zemlje povećali vjerovatnoću budućih posjeta.
Ko nas najviše posjećuje
Najveći broj turista dolazi iz zemalja s kojima Sarajevo ima direktne avionske linije i gdje je evidentan stabilan rast dolazaka (Turska, Njemačka, Austrija, Velika Britanija, Italija, UAE).
Turisti hrle u Sarajevo: Rekordni podaci za juli, broj gostiju i noćenja raste
Istovremeno, bilježi se rast interesovanja i sa tržišta na kojima su nedavno uvedene direktne linije (Belgija, Švedska, Danska, Poljska), ali i sa tržišta bez postojeće direktne avio povezanosti (Sjedinjene Američke Države, Kina, Nizozemska), što ukazuje na potencijal za daljnje širenje mreže letova.
Profil posjetilaca
Dominiraju turisti mlađe i srednje životne dobi (25 - 54 godina), aktivni i spremni na potrošnju.
Većina putuje s partnerom, porodicom ili prijateljima, dok rastući broj solo putnika potvrđuje sigurnost i otvorenost destinacije.
Smještaj i boravak
Turisti u KS najčešće biraju hotele i privatni smještaj.
Prosječan boravak traje 2-3 noći, uz sve veći udio boravaka od 4-5 noći i više, što je povezano s novim rasporedom avio linija.
Motivi i aktivnosti
Glavni motiv ostaje kulturno-historijski turizam.
Rastući interes bilježi se za gastro, outdoor i religijski turizam, što dodatno produžava boravak i diversificira ponudu.
Potrošnja
Najveći segment turista raspolaže srednjim budžetom (50 do 100 eura dnevno).
Prisutan je i značajan udio turista s višom platežnom moći, što otvara prostor za razvoj premium i luksuzne ponude.
Zadovoljstvo i preporuke
Gotovo 100% ispitanika bi preporučilo Sarajevo drugima. Samo jedan ispitanik (od 721) izrazio je negativan stav – što je snažan indikator kvaliteta turističkog iskustva i konkurentnosti destinacije.
Na kraju istraživanja zaključak Turističke zajednice jeste da ovi rezultati potvrđuju da je Program poticaja razvoja turizma i avio saobraćaja strateški opravdan.
"On ne samo da doprinosi rastu turističkog prometa, već jača međunarodni imidž, diversificira tržište i osnažuje razvoj novih segmenata ponude, a Sarajevo se pozicionira kao dinamična i konkurentna destinacija dostupna svima, a jedinstvena po autentičnom spoju kultura i različitosti. Dobro nam došli", poručio je Fazlagić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.