Pogledajte kako je izgledao prvi zglobni tramvaj u Sarajevu
Često se navodi da je Sarajevo grad koji je imao tramvaj prije ostatka Europe, a prvi tramvaj u naš grad dolazi 1885. godine, kada je i zvanično počeo s radom 1. januara u 10:00 sati.
Sva četiri kola tramvaja za promet stajala su pred stanicom u Ferhadiji, a pred njima su se okupili zemaljski poglavar Appel, civilni adlatus Nikolić, podmaršal Buvard, generali Haas i Arlow, predstojnici Zemaljske vlade i Gradsko poglavarstvo. Cijela ova svita je zatim sjela u kola i za 13 minuta odvezla se do gradskog kolodvora "glatko, čisto, nečujno, kao na dlanu", kako se navodi na portalu Historija.ba.
Kasnijih godina, u sarajevskim časopisima, bilo je raznih natpisa. Od toga koliko je tramvajski saobraćaj zaradio, do samih pritužbi građana i građanki Sarajeva na kašnjenja tramvaja.
Napokon: Rukometni savez BiH ponovo u posjedu identifikacionog broja
Pa tako se navodi u listu iz 1893. godine: "Tuže nam se neki građani, a to može svako uviditi, da nema nikakva tramvaja kod fabrike duhana, u kom bi se moglo odvesti do u grad, kad se dođe u zadnjoj željeznici sa llidže (...) Ne bi li dakle uprava tramvaja mogla udesiti, da po jedan tramvaj čeka vazda svaki vlak, kad dođe sa llidže? Tim bi se građanstvu učinila velika usluga, a ni tramvaju ne bi bilo na štetu."
Historijski arhiv Sarajevo, u utorak, 26. novembra 2024. godine, na svom Facebook profilu, objavio je sliku puštanja u promet prvog zglobnog tramvaja u Sarajevu.
Obavještenje za građane: Obustavljen tramvajski saobraćaj, ovo je razlog
Kako tekst iz jednih od sarajevskih novina navodi: "Jučer prije podne kroz grad je prvi put prošao zglobni tramvaj. Pored predsjednika Gradskog vijeća Vase Radića i predsjednika Skupštine opštine Ilidža Mirka More, prvi putnici u novom vozilu bili su predstavnici kolektiva GSP-a, društvenih organizacija i stručnjaci koji su uzeli učešća u izgradi zglobnog tramvaja.
Novo vozilo koje pomalo podsjeća na voz, napravljeno je sastavljanjem dva havarisana tramvaja. Sve poslove obavili su članovi kolektiva GSP-a u radionicama preduzeća, zapravo grupa mladih tehničara i kvalifikovanih radnika. Džavid Nikšić, elektro-tehničar, Vukoje Savić i Suda Pekuša, elektromehaničari i Fadil Špolja i Mirza Čengić, monteri najzaslužniji su za ovaj uspjeh Gradskog saobraćajnog preduzeća.
Prema riječima inž. Izeta Buševca, direktora GSP-a novi tramvaj će primati oko 200 putnika i saobraćaće na linijama 1 i 2. S obzirom na činjenicu da će zglobni tramvaj kao i sadašnji trošiti istu količinu energije i da će u njemu raditi samo po jedan vozač i kondukter, preduzeće će postići velike uštede. Zglobni tramvaj je dug 20 metara. Prva vožnja za građane biće obavljena na Dan republike, a nakon toga će novo vozilo biti pušteno u saobraćaj."
Tramvaj je više od stoljeća na ulicama Sarajeva, a njegov žamor i tutnjanje ne može zamijeniti ništa, kada sa pticama, glasovima stanovnika stvara jedinstvenu rapsodiju muzike znanu samo Sarajevu i sarajevskim ulicama.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.