Izgubili ste ličnu kartu ili vozačku dozvolu u Sarajevu: Šta uraditi?

S. Š. J.
Izgubili ste ličnu kartu ili vozačku dozvolu u Sarajevu: Šta uraditi?
/ IDDEEA
Ako ste izgubili vašu ličnu kartu ili vam je ukradena, donosimo vam nekoliko uputa šta trebate učiniti.

Naime, u slučaju gubitka, krađe ili nestanka lične karte, vozačke dozvole ili putne isprave u zemlji ili inozemstvu, državljanin BiH je to dužan prijaviti najbližoj policijskoj stanici u mjestu saznanja za navedeni događaj (strana ili domaća policijska stanica – odnosi se i na policijske stanice unutar BiH, ali i na sve policijske stanice širom svijeta).

Nakon što dobijete potvrdu o prijavi gubitka, javite se nadležnoj lokaciji za izdavanje ličnih dokumenata da dobijete potvrdu i o sadržaju dokumenta, serijskom broju, roku važenja... U slučaju gubitka vozačke dozvole ili putne isprave, gubitak se oglašava u Službenom listu o trošku vlasnika dokumenta. Gubitak lične karte se ne oglašava u Službenom listu.

"Potrebno je, također, kupiti dovoljan iznos taksenih markica administrativne takse Kantona Sarajevo za potrebe taksiranja zahtjeva za donošenje rješenja o poništenju dokumenata, ili alternativno, u dovoljnom broju primjeraka, osigurati dokaze o oslobađanju od obaveze plaćanja takse. Iznos takse za poništenje lične karte je 8 KM, isti iznos je i za poništenje vozačke dozvole, a iznos takse za poništenje putne isprave je 20 KM", navode nam iz MUP-a KS-a.

S prikupljenom dokumentacijom, potrebno se javiti Odjeljenju za administraciju MUP-a KS-a kako bi se podnio zahtjev za poništenje izgubljenog ili ukradenog dokumenta, gdje se donosi rješenje o poništenju dokumenta i dobije informacija o rokovima za njegovo preuzimanje.

Nakon preuzimanja rješenja, potrebno je prvo podnijeti zahtjev za izdavanje lične karte uz koji se prilaže izvod iz matične knjige rođenih (original ili ovjerena kopija dokumenta izdatog na trajnom obrascu), uvjerenje o državljanstvu (original ili ovjerena kopija dokumenta izdatog na obrascu s hologramskom zaštitom koje nije starije od šest mjeseci), originalno rješenje o poništenju lične karte i dokaz o uplati propisane naknade u iznosu od 18,00 KM (originalni prvi primjerak opće uplatnice).

U skladu s izmjenama i dopunama Zakona o prebivalištu i boravištu državljana BiH (Službeni glasnik BiH, broj 32/01, 56/08 i 58/15), ako dokazi o pravu na prijavu na adresi nisu uneseni u centralnu evidenciju, referenti koji obrađuju zahtjev će tražiti i dokaze o pravu na prijavu na adresu (ZK izvod stana ili kuće uvjetne za stanovanje u kojoj podnosilac zahtjeva ima prijavljeno prebivalište, uvjerenje iz mjesne zajednice o tačnoj adresi stana ili kuće sa ZK izvoda, te, ako taj stan ili kuća nije u vlasništvu podnosioca zahtjeva niti u vlasništvu bliskih srodnika podnosioca zahtjeva - otac, majka, bračni drug ili vanbračni partner, dužan je priložiti i saglasnost vlasnika za prijavu na adresu).

Nakon preuzimanja lične karte, državljanin BiH može podnijeti zahtjev za izdavanje vozačke dozvole i putne isprave, uz naznaku da umjesto starog dokumenta prilaže rješenje o poništenju izgubljenog ili ukradenog dokumenta.

"Takođe, smatramo bitnim naglasiti da smo u odgovorima na pitanja rukovođeni pretpostavkom da su svi podaci podnosioca zahtjeva koji su uneseni u bazu podataka civilnog registra ispravni i usklađeni s njegovim podacima koji su upisani u knjigu rođenih i knjigu državljana. Ako u postupku zamjene dokumenata bude utvrđeno da podaci nisu usklađeni, pristupa se prvo usklađivanju ličnih podataka u svim evidencijama, a tek nakon toga dokument će biti dostavljen u proizvodnju", navode iz MUP-a.

Provjerite da li vam je lična karta završena!

Agencija za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) pokrenula je pilot-projekt na svojoj zvaničnoj web-stranici koji će omogućiti građanima Bosne i Hercegovine da posredstvom interneta prate status svojih zahtjeva za izdavanje ličnih dokumenata.

U okviru portala Agencije za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka - www.iddeea.gov.ba, u dijelu „Podaci iz centralnih evidencija - pregled statusa zahtjeva“, nalazi se modul za prikazivanje statusa zahtjeva.

Za prikaz trenutnog statusa zahtjeva potrebno je unijeti jedinstveni matični broj, broj zahtjeva za izdavanje ličnog dokumenta koji je stranka dobila na potvrdi prilikom podnošenja zahtjeva, a prilikom svake provjere upisuje se kod koji se nudi u aplikaciji. Riječ je o pilot-projektu kojim se, u svrhu osiguranja transparentnosti rada i ostvarivanja prava građana, omogućava uvid u status zahtjeva za izdavanje ličnog dokumenta. Navedena usluga olakšat će građanima praćenje statusa u toku izrade ličnog dokumenta i mogućnost planiranja, odnosno njegovog preuzimanja kod nadležnog organa.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije