FOTO: Koliko često se čiste vozila javnog gradskog prijevoza u Sarajevu?
Tokom ljetnih dana, kada su velike vrućine, vožnja sredstvima javnog gradskog prijevoza nije "baš najugodnija" zbog vrućine i neprijatnih mirisa. No, ništa drukčije nije ni za vrijeme hladnih zimskih dana. Bljuzgavica, kiša, blato... u svašta gazimo i svašta unosimo u tramvaje, trolejbuse, autobuse i minibuse.
Piše: Sanja Šabanadžović, Radiosarajevo.ba
A da pritom ne spominjemo namjerno bacanje smeća (opušaka, košpica, kesa, žvakaćih guma, mrva...), pisanje grafita, uništavanje vozila, pijana omladina koja na već neki način mora izbaciti uneseni alkohol... Sve to ostavlja ružnu sliku o javnom gradskom prijevozu.
Zbog svega navedenog, zapitali smo se koliko često se čiste tramvaji, trolejbusi, autobusi i minibusi?
"Prije svakog uključenja u saobraćaj vozila GRAS-a (tramvaji, autobusi, trolejbusi i minibusi) prethodno prođu proceduru unutrašnjeg i vanjskog čišćenja i pranja. U toku 24 sata vrši se kompletno unutrašnje i vanjsko pranje vozila uz odgovarajuća sanitarna sredstva (deterdženti, autošamponi) i osvježavanje mirisnim sredstvima.
GRAS koristi dvije savremene automatske praonice za vanjsko pranje tramvaja i autobusa čime se upotpunjuje kvalitet čišćenja pomenutih vozila", kažu iz pres-službe GRAS-a za portal Radiosarajevo.ba.
FOTO: Kako ostati higijenski čist, dok u vozila dnevno ulaze i izlaze hiljade građana?
I u vrijeme kada je vozilo u saobraćaju obavlja se čišćenje unutrašnjeg dijela vozila na terminalima dok je vozilo u pauzi između dvije vožnje. Čišćenje na terminalima obavljaju radnice zadužene za održavanje čistoće vozila na terminalima.
Dezinfekcija vozila koja podrazumijeva dezinfekciju kompletnog inventara u vozilu i svih dijelova vozila vrši se mjesečno, a za te potrebe angažirana je Higijensko-epidemiološka služba Zavoda za zdravstvenu zaštitu radnika u saobraćaju.
Dnevno se u saobraćaju nalaze 44 tramvaja, 20 trolejbusa, 54 autobusa i 27 minibusa. Stoga, to sve i košta.
"Svakako da održavanje čistoće vozila iziskuje znatna finansijska sredstava tako da za ovu namjenu GRAS mjesečno utroši cca 8.000 KM za higijenska sredstva, vode u iznosu 22.000 KM i radne snage od 29.000 KM.
Treba naglasiti da je u vrijeme nepovoljnih vremenskih uvjeta kao što je kiša ili snijeg znatno teže održavati vozila čistim. Dovoljan je samo jedan ulazak putnika na stanici da vozilo ne bude čisto. Vozila se tada znatno brže i više prljaju u toku saobraćaja tako da je veoma teško održavati vozilo čistim.
Ulaskom putnika u vozila unose se nečistoće i prljava voda, tako da se stječe utisak da se vozila ne održavaju, odnosno ne čiste što svakako nije tačno. Ističemo da se održavanje čistoće vozila obavlja najbolje što je moguće u datim uvjetima, ali da su često uzrok faktori na koje je teško utjecati", dodaju iz pres-službe GRAS-a.
Čistoća vozila svakako zavisi i od odnosa putnika prema vozilima.
"Nerijetko se dešava da smo primorani izvršiti zamjenu ne samo uništenih tapacirunga, nego i zamjenu kompletnih sjedišta, stakla, plafonjera, te „izbrisati“ poruke ispisane sredstvima koja se veoma teško uklanjaju te ukloniti razna oštećenja, a sve to iziskuje određeno vrijeme i značajna finansijska sredstva.
Dešava se da zbog tih razloga vozilo nismo u stanju pustiti u saobraćaj. Često putem medija i kroz pisane informacije u vozilima apeliramo na naše korisnike da se korektno odnose prema vozilima javnog gradskog prijevoza jer prije svega služe njihovim potrebama", zaključuju iz pres-službe GRAS-a.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.