Hrvatska: izbjegnuta još veća nesreća
Radiosarajevo.ba
U izlijetanju nagibnog vlaka poginulo je šestero ljudi, no nesreća je mogla biti mnogo veća
Preživjeli putnici svjedoče da su vlaku otkazale kočnice. No kočnice su na istom mjestu otkazale i HŽ-ovom pomoćnom vozilu koje je gotovo 'pomelo' vatrogasce i liječnike koji su sudjelovali u akciji spašavanja
O uzrocima stravične željezničke nesreće u kojoj je život izgubilo šest putnika, a 55 ih je ozlijeđeno, još se nagađa. Preživjeli putnici posvjedočili su da je vlak odjednom počeo sve brže juriti. Kondukter im je navodno rekao da su kočnice otkazale.
U vlaku je zavladala panika te su putnici počeli povlačiti ručne kočnice za opasnost, no vlak se nije zaustavio. Veća je tragedija spriječena udarom vlaka u zaštitni zid kraj pruge koji je spriječio pad u ogromnu provaliju. Hrvatske željeznice morat će mnogo toga opravdati nakon što je za vrijeme akcije spašavanja vozilo HŽ-a brzinom od oko sto kilometara na sat protutnjalo pokraj mjesta nesreće. Na pruzi su u to vrijeme bili brojni vatrogasci, liječnici te novinari.
Neki od njih doslovno su bježali i tek za koju sekundu izbjegli nalet vozila koje je, kako kažu u HŽ-u, vodom prskalo prugu, prenosi RTL. Dizelska lokomotiva projurila je pored olupine nagibnog vlaka i zaustavila se stotinjak metara dalje.
Špekulira se kako je sustav za kočenje u nagibnom vlaku, ali i u dizelskoj lokomotivi koja je zalijevala prugu, otkazao zbog sredstva za uništavanje korova kojim se maže pruga. U kombinaciji s visokom temperaturom stvorio se skliski sloj, koji je doveo do tragedije.
Željeznička nesreća u Rudinama kod Splita
PODACI O STRADALIMA
Predstojnik Klinike za kirurgiju splitskoga Kliničkog bolničkog centra dr. Vedran Radonić izjavio je novinarima da su prihvatili 55 putnika ozlijeđenih u željezničkoj nesreći, od kojih je četvero teško ozlijeđeno, a dvojica su zadržana na jedinici intenzivnog liječenja i život im je ugrožen.
Čim je čula za željezničku nesreću u Rudinama, bolnica je pozvala sve svoje liječnike, tako da je vrlo brzo bilo spremno 12 ekipa. No, srećom, tijekom ranog popodneva tek je jedna 17-godišnja Engleskinja operirana zbog puknuća jetre, rekao je dr. Radonić.
Među ozlijeđenim putnicima je 49 odraslih osoba i šestero djece. Osam ih je na kirurgiji, troje na neurokirurgiji, a djeca su na dječjoj kirurgiji.
Među ozlijeđenim osobama nekoliko je stranaca, a uglavnom je riječ o lomovima, potresu mozga i drugim težim ozljedama. Ravnatelj splitskoga KBC-a Dujo Marasović potvrdio je da je današnja nesreća jedna od najtežih nakon Domovinskog rata.
'Ne pamtimo još od dana rata da je bilo ovoliko ozlijeđenih u našoj bolnici', rekao je. Rano poslijepodne ozlijeđene putnike iz nagibnoga vlaka u splitsku je bolnicu došao posjetiti i ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje Damir Trut. Novinarima je samo kratko rekao da je obišao ozlijeđene i razgovarao s njihovim liječnicima.
'Želio bih naglasiti kako su sve službe izvrsno reagirale i u kratkom se vremenu našle na terenu', rekao je, ističući da je na prvu dojavu Centru 112 'u Rudinama u kratko vrijeme bila ekipa Gorske službe spašavanja, hitna pomoć i vatrogasna vozila'.
Hrvatski mediji dan nakon nesreće iznose i svjedočenje sudskog vještaka za željezničke nesreće koji tvrdi da nagibni vlakovi koje je Hrvatska kupila prije nekoliko godina, nikada nisu atestirani na prugama ove države.
Još 2004. kada su hrvatskim prugama počeli voziti nagibni vlakovi, Vatroslav Grubišić, njemački sudski vještak za velike željezničke nesreće upozoravao je na to da nagibni vlakovi HŽ-a nisu testirani na hrvatskim prugama. Tada je izrazio sumnju u to da su rađeni po nedostatnim normama te da prijeti velika opasnost od katastrofalnih željezničkih nesreća
Hrvatske željeznice od kanadskog proizvođača Bombardierea kupile su osam nagibnih vlakova koji su napravljeni u njemačkom Henningsdorfu. Još prije puštanja u pogon nagibnih vlakova, 2003. godine, Vatroslav Grubišić upozoravao je Ministarstvo prometa (tada je ministar bio Roland Žuvanić) i Upravu HŽ-a (predsjednik je bio Marijan Drempetić) na nesreće nagibnih vlakova u Njemačkoj i drugim državama Europe. Te nesreće nastajale su uslijed lomova osovina, a pričao je i o opasnostima do kojih može dovesti nedostatak mjerenja bočnih sila prilikom većih brzina u zavojima, prenio je tada tjednik Nacional.
Grubišić, ugledni sudski vještak, nije dobio odgovor ni od Ministarstva ni od HŽ-a te je njegov apel HŽ-u i Ministarstvu bio da provjere prema kakvim normama su potpisani ugovori o proizvodnji nagibnih vlakova za Hrvatsku ostao neuslišan.
Vlada RH posao s Bombardiereom sklopila je bez javnog natječaja, tako da su ostale nepoznate stavke ugovora među kojima i uvjeti po kojima se predviđa da taj vlak mora biti isproban, kao i njegov vijek trajanja, rekao je Grubišić.
agencije/tportal.hr/radiosarajevo.ba
Preživjeli putnici svjedoče da su vlaku otkazale kočnice. No kočnice su na istom mjestu otkazale i HŽ-ovom pomoćnom vozilu koje je gotovo 'pomelo' vatrogasce i liječnike koji su sudjelovali u akciji spašavanja
O uzrocima stravične željezničke nesreće u kojoj je život izgubilo šest putnika, a 55 ih je ozlijeđeno, još se nagađa. Preživjeli putnici posvjedočili su da je vlak odjednom počeo sve brže juriti. Kondukter im je navodno rekao da su kočnice otkazale.
U vlaku je zavladala panika te su putnici počeli povlačiti ručne kočnice za opasnost, no vlak se nije zaustavio. Veća je tragedija spriječena udarom vlaka u zaštitni zid kraj pruge koji je spriječio pad u ogromnu provaliju. Hrvatske željeznice morat će mnogo toga opravdati nakon što je za vrijeme akcije spašavanja vozilo HŽ-a brzinom od oko sto kilometara na sat protutnjalo pokraj mjesta nesreće. Na pruzi su u to vrijeme bili brojni vatrogasci, liječnici te novinari.
Neki od njih doslovno su bježali i tek za koju sekundu izbjegli nalet vozila koje je, kako kažu u HŽ-u, vodom prskalo prugu, prenosi RTL. Dizelska lokomotiva projurila je pored olupine nagibnog vlaka i zaustavila se stotinjak metara dalje.
Špekulira se kako je sustav za kočenje u nagibnom vlaku, ali i u dizelskoj lokomotivi koja je zalijevala prugu, otkazao zbog sredstva za uništavanje korova kojim se maže pruga. U kombinaciji s visokom temperaturom stvorio se skliski sloj, koji je doveo do tragedije.
Željeznička nesreća u Rudinama kod Splita
PODACI O STRADALIMA
Predstojnik Klinike za kirurgiju splitskoga Kliničkog bolničkog centra dr. Vedran Radonić izjavio je novinarima da su prihvatili 55 putnika ozlijeđenih u željezničkoj nesreći, od kojih je četvero teško ozlijeđeno, a dvojica su zadržana na jedinici intenzivnog liječenja i život im je ugrožen.
Čim je čula za željezničku nesreću u Rudinama, bolnica je pozvala sve svoje liječnike, tako da je vrlo brzo bilo spremno 12 ekipa. No, srećom, tijekom ranog popodneva tek je jedna 17-godišnja Engleskinja operirana zbog puknuća jetre, rekao je dr. Radonić.
Među ozlijeđenim putnicima je 49 odraslih osoba i šestero djece. Osam ih je na kirurgiji, troje na neurokirurgiji, a djeca su na dječjoj kirurgiji.
Među ozlijeđenim osobama nekoliko je stranaca, a uglavnom je riječ o lomovima, potresu mozga i drugim težim ozljedama. Ravnatelj splitskoga KBC-a Dujo Marasović potvrdio je da je današnja nesreća jedna od najtežih nakon Domovinskog rata.
'Ne pamtimo još od dana rata da je bilo ovoliko ozlijeđenih u našoj bolnici', rekao je. Rano poslijepodne ozlijeđene putnike iz nagibnoga vlaka u splitsku je bolnicu došao posjetiti i ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje Damir Trut. Novinarima je samo kratko rekao da je obišao ozlijeđene i razgovarao s njihovim liječnicima.
'Želio bih naglasiti kako su sve službe izvrsno reagirale i u kratkom se vremenu našle na terenu', rekao je, ističući da je na prvu dojavu Centru 112 'u Rudinama u kratko vrijeme bila ekipa Gorske službe spašavanja, hitna pomoć i vatrogasna vozila'.
Hrvatski mediji dan nakon nesreće iznose i svjedočenje sudskog vještaka za željezničke nesreće koji tvrdi da nagibni vlakovi koje je Hrvatska kupila prije nekoliko godina, nikada nisu atestirani na prugama ove države.
Još 2004. kada su hrvatskim prugama počeli voziti nagibni vlakovi, Vatroslav Grubišić, njemački sudski vještak za velike željezničke nesreće upozoravao je na to da nagibni vlakovi HŽ-a nisu testirani na hrvatskim prugama. Tada je izrazio sumnju u to da su rađeni po nedostatnim normama te da prijeti velika opasnost od katastrofalnih željezničkih nesreća
Hrvatske željeznice od kanadskog proizvođača Bombardierea kupile su osam nagibnih vlakova koji su napravljeni u njemačkom Henningsdorfu. Još prije puštanja u pogon nagibnih vlakova, 2003. godine, Vatroslav Grubišić upozoravao je Ministarstvo prometa (tada je ministar bio Roland Žuvanić) i Upravu HŽ-a (predsjednik je bio Marijan Drempetić) na nesreće nagibnih vlakova u Njemačkoj i drugim državama Europe. Te nesreće nastajale su uslijed lomova osovina, a pričao je i o opasnostima do kojih može dovesti nedostatak mjerenja bočnih sila prilikom većih brzina u zavojima, prenio je tada tjednik Nacional.
Grubišić, ugledni sudski vještak, nije dobio odgovor ni od Ministarstva ni od HŽ-a te je njegov apel HŽ-u i Ministarstvu bio da provjere prema kakvim normama su potpisani ugovori o proizvodnji nagibnih vlakova za Hrvatsku ostao neuslišan.
Vlada RH posao s Bombardiereom sklopila je bez javnog natječaja, tako da su ostale nepoznate stavke ugovora među kojima i uvjeti po kojima se predviđa da taj vlak mora biti isproban, kao i njegov vijek trajanja, rekao je Grubišić.
agencije/tportal.hr/radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.