Turci i Bosanci danonoćno grade autoput

Radiosarajevo.ba
Turci i Bosanci danonoćno grade autoput

Radnici i mašine na dionici autoputa kroz BiH Suhodol - Tarčin 24 sata dnevno ne prastaju raditi. Bosanci i Turci, njih 400, zajedno rade u dvije smjene po 12 sati kako bi što prije okončali gradnju ovog dijela Koridora Vc vrijednog 115 miliona eura. Dionica je duga oko pet kilometara, ali je teren težak, a gradnja zahtjevna.

150 radnika turske kompanije Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret i 250 radnika iz bosanskohercegovačkih kompanija složno grade autoput i kažu da se, bez obzira na jezičke barijere, međusobno dobro razumiju. Ekipa agencija Anadolija zajedno s njima ušla je u tunel koji je sada dug 490 metara, a kad bude okončana gradnja bit će dug skoro tri kilometra.

Jedan od turskih radnika koji je na rad u BiH došao prije četiri mjeseca Ibrahim Saglam za agenciju Anadolija kazao je da mu se ovdje mnogo sviđa. „Radno vrijeme od 12 sati meni nije strano, jer inače i firme u Turskoj rade po istom principu. Rad od 12 sati meni ne pada teško“, kazao je Saglam i dodao kroz smijeh da i domaće radnike polako navikavaju na ovaj tempo i radno vrijeme koje nije uobičajno u BiH.

S obzirom da nastupaju novogodišnji praznici, na pitanje da li će praznike provesti kod kuće u Turskoj ili u BiH odgovorio je: „Ne, ne idem kući, ostajem ovdje. Došli smo da nešto radimo i uradimo. Naš cilj je da se projekat završi bez problema, povreda i nekih neplaniranih situacija“, kazao je on i dodao da je ipak tužan jer neće biti sa porodicom za praznike. Poručio je da je zbog porodice iz Turske došao da radi u BiH kako bi supruzi i djeci osigurao sredstva za život.

Prije dva mjeseca na rad u BiH došao je i Yusuf Sahin koji je novinaru Anadolije kazao da mu se mnogo svidjela ova zemlja jer ima lijepu prirodu, ali mu se dopao i narod koji je doživio kao veoma prijatan i susretljiv. „Mi se dobro slažemo sa bosanskim radnicima. Obostrano se dobro razumijemo i drago mi je da se nalazim ovdje", kazao je Sahin.

Jedan od bh. radnika na gradilištu tunela Suhodol - Tarčin Edis Šalja kazao je da mu nije naporno raditi 12 sati dnevno, iako na to nije navikao. „Samo postoji malo vremensko opterećenje jer provodimo dosta vremena na poslu i nemam vremena da obavim neke poslove koji su vezani za kuću“, rekao je Šalja novinaru Anadolije. Priznao je da mu je draža noćna smjena od 19 do 7 ujutro, nego ona dnevna od 7 do 19. Saradnju sa turskim radnicima on je opisao kao veoma dobru. „Navikli smo jedni na druge i dobro funkcionišemo. Nema nikakvih problema, o svemu se dogovaramo iako nam jezik nekada zna biti problem. Ipak, uspijemo jedni drugima objasniti šta nam treba“, kazao je Šalja i dodao da sa Turcima radi isto onako kako bi radio sa Bosancima.

Šef projekta i predstavnik preduzeća Autoceste Federacije BiH Tarik Pihura potvrdio je da su radnici i mašine na gradilištu angažovani non-stop. „Radi se 24 sata dnevno. U tunelima je uobičajno da se iskop vrši u toku cijelog dana, a na ostalim mjestima kao što je nasipanje trase ili na mostovima nema potrebe za tim i radi se koliko vrijeme dopušta. Poddionica Lepenica - Suhodol trenutno se radi, a u pripremi je i drugi tunel Grabosječ“, kazao je Pihura i otkrio da radnici žive u kompleksu u okviru kojeg se nalaze kancelarije, spavaone i laboratorije.

Način na koji rade Turci, Pihura je opisao sa tri riječi: „Profesionalno, ozbiljno i korektno“. Nakon dionice Suhodol - Tarčin, turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret će zajedno sa bosanskohercegovačkim firmama graditi još jednu dionicu autoputa na Koridoru Vc od Vlakova do Lepenice vrijednu 179 miliona eura.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije