Stranke samo na reklame potrošile tri miliona

Radiosarajevo.ba
Stranke samo na reklame potrošile tri miliona
Ilustracija: radiosarajevo.ba

Deset političkih partija je u toku predizborne kampanje samo na plaćanje reklama u elektronskim i štampanim medijima potrošilo 3.5 miliona KM.

U zadnjoj sedmici kampanje dva miliona

Transparency International Bosne i Hercegovine (TIBiH) sačinio je završni izvještaj monitoringa predizborne kampanje za odabranih deset političkih stranaka.

U saopćenju za javnost navodi se da je njihov tim monitoringom želio građanima pružiti informacije o tome na koji način i koliko stranke troše u svrhu predizborne kampanje, imajući u vidu da stranke te podatke nisu željele objaviti te da je cjelokupna kampanja provedena potpuno netransparentno.

Prema podacima dobijenim od agencije za praćenje medija „Kliping BH“, stranke su u završnoj sedmici kampanje udvostručile troškove oglašavanja potrošivši gotovo dva miliona KM za samo sedam dana, od ukupno utrošenih 3.5 miliona KM u cijeloj kampanji.

S prethodno procijenjenim troškovima za vanjsko oglašavanje od više od dva miliona KM, ukupni troškovi iznose gotovo šest miliona KM.

Najviše potrošila SDA

Podaci ukazuju na to da je na oglašavanje u štampi i na televiziji najviše utrošila Stranka demokratske akcije (SDA) s gotovo 900 hiljada KM, zatim Savez za bolju budućnost BiH (SBBBiH) koji je utrošio oko 800 hiljada, te Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) s utrošenih oko 500 hiljada KM.

Prema navedenim podacima stranke su tokom kampanje dnevno trošile gotovo 200 hiljada KM, a ukupno su potrošile oko 7.200 prosječnih mjesečnih plaća.

"S obzirom na to da u istraživanje nisu uključeni troškovi predizbornih skupova, gdje se, podsjećanja radi, za nastupe estradnih zvijezda izdvajalo i više od 100.000 eura, te da su na prethodnim lokalnim izborima stranke utrošile više od osam miliona KM, TIBiH procjenjuje da su ukupni troškovi protekle kampanje bili i dvostruko veći," navodi se.

U saopćenju TIBiH navodi da su u istraživanje uključene Stranka demokratske akcije (SDA), Savez za bolju budućnosti BiH (SBB BiH), Stranka za BiH, Socijaldemokratska partija BiH, Hrvatska demokratska zajednica BiH (HDZBiH), Hrvatska demokratska zajednica 1990 (HDZ 1990), Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD), Srpska demokratska stranka (SDS), Partija demokratskog progresa (PDP) i Demokratska partija Dragan Čavić.

"Za procjenu utrošenog novca korištene su prosječne tržišne cijene zakupa medijskog prostora, kao i usluga pripreme promotivnih materijala. U ovo istraživanje uključeni su samo najzastupljeniji elektronski i štampani mediji u BiH, dok usljed nedostatka resursa i kapaciteta, nisu obuhvaćene radiostanice niti vanjsko oglašavanje. Stoga navedeni podaci predstavljaju samo dio ukupno utrošenog novca", ističe se.

U saopćenju se navodi da TIBiH, nažalost, nije bio u mogućnosti pratiti troškove oglašavanja stranaka na internetu, kao ni organizacije predizbornih skupova "iz razloga što je praktično nemoguće doći do podataka koliko stranke izdvajaju za organiziranje tih događaja".

radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije