Sindikat BH Airlinesa razočaran najavljenom mogućnošću stečaja
Zaposlenici bosanskohercegovačkog državnog avioprijevoznika BH Airlines izrazili su danas razočarenje najavljenom mogućnošću pokretanja stečaja za ovu kompaniju koja trenutno zapošljava 92 osobe.
BH Airlines nalazi se na pragu stečaja, nakon što je krajem aprila ove godine austrijska leasing kompanija HETA blokirala račune avioprijevoznika, zbog neizmirenih obaveza za kupovinu dva, već tada, zastarjela aviona, a ukupni dug kompanije je oko 17,5 miliona eura.
U ovom poduzeću čiji je vlasnik Vlada Federacije Bosne i Hercegovine kazali su danas novinarima da ukoliko se ugasi ova kompanija za deset godina BiH će ostati bez avijacije, a milioni koji su utrošeni za obrazovanje kadrova bit će izgubljeni.
Kako su piloti kompanije pojasnili, za obuku jednog kapetana posade potrebno je na stotine hiljada eura i najmanje sedam do osam godina staža, a upravo tako visoko školovan kadar BH Airlinesa traže velike svjetske kompanije.
Zbog lošeg odnosa vlasnika poduzeća i menadžmenta prema ovoj firmi svake godine najškolovaniji kadar odlazi, a ova 92 zaposlenika četiri mjeseca nisu primila plaću, tri godine nije im uplaćeno penziono osiguranje, dok se zdravstveno uplaćuje samo povremeno.
Bez obzira na takvo stanje, kazali su ovi zaposlenici koji noseći bh. zastavu na avionima i odorama predstavljaju državu, Evropska agencija za sigurnost avijacije proglasila ih je jednom od najsigurnijih aviokompanija.
No, od kraja januara ove godine, kompanija posluje sa samo jednim avionom, budući da je drugi ostao prizemljen u Njemačkoj, nakon što BH Airlines nije bio u mogućnosti platiti troškove redovnog servisiranja svoje letjelice, a od 11. juna nikako ne lete.
Predsjednik Sindikalne podružnice Javnog poduzeća BH Airlinesa Elvis Žiga tvrdi da su radnici u vakuumu, ali dodaje da za stečaj nema potrebe jer su neke stvari već bile dogovorene za rješavanje problema.
Premijer Vlade Federacije BiH Fadil Novalić kazao je ranije da odluka o stečaju te kompanije ovisi o glavnom kreditoru HETI, koja traži da joj se isplati oko 11,5 miliona eura.
"Da li BH Airlines ide u stečaj - zavisi od njegovog glavnog povjerioca HETE, nasljednice HYPO banke koji zapravo potražuje od 'BH Airlinesa' 23 miliona KM. Odluka o stečaju ne zavisi od nas nego od povjerioca", kazao je premijer Fadil Novalić.
U BH Airlinesu izražavaju nadu da će se premijer vratiti za pregovarački sto s predstavnicima HETA leasinga te da će se uspjeti sačuvati ova kompanija i krenuti ka progresu.
Iako su finansije osnovni problem ove firme, Žiga kaže da postoje i drugi, navodeći za primjer da su ugovori o čarter letovima morali biti otkazani te je od 170 ugovorenih urađeno 58 letova.
Za sada, kaže Žiga, još nije sve gotovo jer kompanija ima mogućnost da se vrati na tržište Italije te da otvori i nove destinacije, postoje i dogovori za uspostavljanje aviolinije Banja Luka - Tivat, a tu su i ponude sportskih klubova za čarter letove.
Istaknuo je da novci od taksi koji su trebali pripasti poduzeću nisu uplaćeni. Taj iznos za prošlu godinu iznosio je 6,2 miliona KM.
Kapetan aviona Nahidin Mujezinović, koji je zaposlenik državne aviokompanije prvo "Air Bosne", a potom i "BH Airlinesa" od 1996. godine, smatra da nakon ovakve situacija nije izvjesno koliko bi kadrova napustilo kompaniju.
Njegov stav je također da kompanija ima uređen sistem, školovane kadrove zbog čega nema razloga za pokretanje stečaja nego postoje i drugi načini rješenja nagomilanih problema kompanije
S 3.604 prevezena putnika u prva tri mjeseca ove godine, aviokompanija se našla u situaciji da su joj svi računi blokirani te da ne može nastaviti poslovanje dok se dio dugova prema kreditorima ne izmiri.
Posljednja mjera kojom će tražiti rješavanje ovih pitanja za zaposlenike poduzeća je dolazak pred zgradu Vlade Federacije BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.