Efendić o sarajevskom autoputu i Vladi FBiH: Privatne firme im važnije od građana

2
Radiosarajevo.ba
Efendić o sarajevskom autoputu i Vladi FBiH: Privatne firme im važnije od građana
Foto: N. G. / Radiosarajevo.ba / Semir Efendić

Načelnik Općine Novi Grad Sarajevo Semir Efendić na press konferenciji danas u Sarajevu govorio o odluci Vlade Federacije BiH o utvrđivanju javnog interesa za projekt izgradnje gradskog autoputa - brze ceste u Sarajevu.

On je kazao da je Vlada FBiH donijela odluku 3. juna da se ovaj projekt proglasi javnim interesom.

"Ono što je problem s ovom odlukom, je što bi se mogla zvati ne javnim interesom već privatnim. Mi kao Općina već dvije godine pokušavamo da stupimo u kontakt s Vladom, kako bi se usaglasili oko projekta. Ja sam pozvan kao načelnik na sastanak, a tema je upravo bio ovaj projekt. S obzirom na to da se radi o jednom starom projektu od prije nekih 50 godina, kada je Sarajevo izgledalo puno drugačije i uslovi su bili drugačiji, bilo je jasno da on danas nema smisla. Dogovoreno je da se formira radna grupa", rekao jer on.

Kaže da se sve to dešavalo 2019. godine, a radna grupa o kojoj je govoreno nije nikada formirana; 2020. godine Ceste FBiH su objavile tender za projektanta, bez usaglašenog mišljenja, istaknuo je on.

"Nije jasno zašto?"

"Nije jasno zašto su implementatori ovog projekta Ceste FBiH, kada postoji preduzeće Autoceste FBIH. Ima smiješno objašnjenje, zašto se to dogodilo, a to je da su upravo oni pravni nasljednici Fonda za puteve. Mislim da je u pitanju nešto drugo, a to je da je postojao neki novac koji se morao rasporediti.

Nakon toga je održan još jedan sastanak, gdje je bio prisutan i premijer, ponovo smo tražili da se i lokalne zajednice uključe. Mi smo dobili odgovor od premijera da će svi biti uključeni, i ponovo smo izigrani. Krajem 2020. godine Ceste FBiH potpisuju ugovor sa projektantima za pravljenje projekta projekta gradskog autoputa-brze ceste.

Potpisan su ugovori sa kompanijama Divel, Saraj inžinjering i IPSA institut", kazao je Efendić.

Na jednom od prvih sastanaka koji je održan, Efendić ističe da je bio prisutan Ermin Voloder, dugogodišnji vlasnik firme Divel, koji je, prema informacijama koje on ima, prodao svoj udio u kompaniji, a bio je prisutan i Elmedin Branković, vlasnik firme Saraj inžinjering.

"Od prvog sastanka su oni bili uključeni u to, zbog toga sam i rekao da je donesena odluka od privatnog, a ne javnog interesa. Mi smo kao općina dobili tri projekta za izgradnju, nijedno nije prihvatljivo. Mi smo prinuđeni da izrazimo svoje mišljenje, jer nismo dobili priliku na drugi način. Mi nismo protiv ovog projekta, ali mora se uraditi projekat u skladu sa potrebama", poručio je.

Pozvao je Vladu FBiH da nastavi s gradnjom autoputa prema Europi, jer, kako on ističe, od kada je ova Vlada FBiH nije otvoren ni jedan novi metar autoceste.

"Mi im pokušavamo pomoći, a oni to odbijaju i ulaze u jednu vrstu posla koja na ovaj način ne može imati ni kraj ni završetak. Sva priča je da se ne može napraviti cesta koju ne mogu svi da koriste. Neće moći biti realizirano sve dok Vlada bude štitila interes firmi koje su dobile posao. Potrebno je da se prije svega završi izgradnja prve transverzale, 12 transverzale, pa i da nastave projekat autoputa, a ne da se pravi uslovi da bude interes privatnih firmi ispred interesa lokalnih zajednica i građana", rekao je Efendić.

Semir Efendić - undefined

Foto: N. G. / Radiosarajevo.ba: Semir Efendić

Sukob interesa

Kaže da se iz odluke Vlade FBiH vidi da je riječ o sukobu interesa.

Sva rješenja koja su ponuđena za ovaj projekat podrazumijevanje rušenje zgrada, mišljenja je Efendić i dodaje da bi se morao rušiti dio škole u Buča Potoku, zgrade u Boljakovom Potoku.

"Mi smo kao Općina dali jedan jednostavan prijedlog, jer je sad za sad nemoguće izmještanje željezničke pruge, mi smo predložili da se koristi ulica Safeta Zajke i Drinska. Ako nije tako, mi bi morali da gradimo gradski autoput da je 10 traka ukupno, ako je brza cesta da je 8 traka ukupno. U rješenjima koja su ponuđena, morali bi biti ukinuti desetine priključaka u naseljima kroz Buča Potok i druge, morali bi onda graditi dodatne servisne ceste koje bi ih vodile na priključke.

Mi nemamo potrebu za takvim projektom. Mi moramo zbog naših građana da reagujemo sada, kasno je da krenemo kada krene izgradnja. Neophodno je da se ovaj projekat usaglasi sa potrebama lokalnog stanovništva ", zaključio je Efendić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije