Probijen tunel Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak

0
Radiosarajevo.ba
Probijen tunel Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak
Foto: JP Autoceste FBiH / Probijen tunel Vranduk

Prokopavanjem posljednjih metara stijene, danas je izvršeno probijanje desne strane tunela Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak.

Dužina desne cijevi tunela Vranduk je 312 metara, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).
Radovi na probijanju tunela su započeli krajem marta ove godine i izvodili su s u tri smjene.

"Na ulazu u desnu tunelsku cijev geologija je bila složenija, dok se s napredovanjem iskopa poboljšavala. Većina radova se izvodila u III kategoriji s upotrebom mikroarmiranog betona. Paralelno su se izvodili radovi na pripremi finog izravnavajućeg mlaznog betona, temelja sekundarne obloge, a u lošijim kategorijama i podnožnog svoda", saopćeno je JP Autoceste FBiH.

Podcast s Tomom – Jadranka Miličević: Za femicid nije kriv samo pojedinac, već čitavo društvo

Podcast s Tomom – Jadranka Miličević: Za femicid nije kriv samo pojedinac, već čitavo društvo

Probijen tunel Vranduk - undefined

Foto: JP Autoceste FBiH: Probijen tunel Vranduk

U lijevoj tunelskoj cijev je preostalo 108 metara za iskopati od ukupne dužine 456 metara.

Ovaj dvocijevni tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM).

Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij DRI upravljanje investicijama d.o.o. (Slovenija) – DIVEL d.o.o. Sarajevo (BiH).

Sredstva za izgradnju su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).

Poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina poddionice prema projektu iznosi 5.3 kilometara.

Probijen tunel Vranduk - undefined

Foto: JP Autoceste FBiH: Probijen tunel Vranduk

Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, te tri manja vijadukta. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine.

Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje, navode iz JP Autoceste FBiH.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije