Posljedice štrajka željezničara na naše džepove

Radiosarajevo.ba
Posljedice štrajka željezničara na naše džepove

Štrajk željezničara RS koji je trenutno u toku, nije ni prvi ni zadnji u našoj zemlji. Zbog generalno lošeg položaja željeznica i željezničara, gotovo da svake pola godine zemlja ostane blokirana nefunkcioniranjem saobraćaja ove vrste. 

Posljednji štrajk započeo je 3. juna, a za srijedu 15. juni najavljena je potpuna obustava saobraćaja na prugama Repbolike Srpske. Kakve posljedice to nosi za običnog građanina naše zemlje?

U Željeznicama federacije BiH rekli su nam da u ovom trenutku već trpe veliku štetu zbog zastoja vozova, te da će najavljena potpuna obustava saobraćaja još dodatno zakomplicirati situaciju.

Putnički saobraćaj se odvija otežano i uz pomoć autobusa. U prijevodu to znači da, ako putujete Sarajeva u Zagreb, Beograd ili Budimpeštu, vozom možete stići samo do zadnje stanice u Federaciji, gdje vas preuzima autobus koji vas prevozi preko teritorije RS gdje su pruge blokirane. 

Deseci hiljada maraka gubitka dnevno
Najveće gubitke željeznice imaju zbog zastoja teretnog saobraćaja koji se odvija u minimalnom kapacitetu. Neka od najvećih preduzeća u našoj zemlji ovisna su o radu željeznica, kao npr. GIKIL iz Lukavca, Birač iz Zvornika, Accelor Zenica i SCO (šećerana) Brčko.

Tri stotine vagona natovarenih ugljem, boksitom, šećerom i drugim sirovinama trenutno stoji na stanicama. Osim što roba propada, potrebno je plaćati i najamninu za jedan dio vagona, koja iznosi 25 Eura na dan. 

Kako je za RadioSarajevo izjavio Samir Kadrić, savjetnik za informisanje generalnog direktora Željeznica F BiH, u prvoj 'blažoj' fazi štrajka željezničara RS koji je trajao od 3. do 8. jula, procijenjena šteta iznosi 50 do 60 hiljada KM dnevno. U ovom trenutku dnevna šteta je još veća. Svakoga dana preveze se 3500 tona manje nego što je planirano.

"Ovo je tipičan primjer spojenih posuda. Tamo gdje je sistem pogrešno postavljen, sve pada ako samo jedan segment ne funkcioniše kako treba. Ovim se pokazalo da su željeznice jedan od stubova države i da njihove probleme treba rješavati na razini države," rekao je Kadrić.

Iz željeznica F BiH apeliraju na kolege iz RS-a da deblokiraju saobraćaj. Kako nam je rečeno, niko ne spori ostvarivanje legalnih radničkih prava, ali stvaranje blokade nije rješenje.  

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije