Politički interes ili podrška sportu? BHANSA smanjuje plate, a reklamira se na sportskim događajima
Europska organizacija za sigurnost zračnog saobraćaja je nakon sudskog spora Bosne i Hercegovine i slovenačke firme "Viaduct" koji je presuđen u korist firme, naložila je da se nikakva sredstva ne uplaćuju BHANSA-i zbog neizmirenog duga države firmi u Sloveniji.
To je rezultiralo u tome da je BHANSA smanjila plate kako bi uspjela da prebrodi finansijsku krizu.
"Blokada računa onemogućava normalno poslovanje BHANSA-e, a prihodi od rutnih naknada, koji čine devedeset posto njena proračuna, trenutno su nedostupni. Kako bi ublažila posljedice, BHANSA je bila primorana poduzeti mjere predostrožnosti, uključujući i smanjenje plaća za prethodni mjesec. Ova odluka donesena je uz konzultacije s predsjednicima sindikata, kako bi se osigurala transparentnost i zakonitost procesa te zaštitila prava svih zaposlenika", naveli su.
Dubravko Barbarić za Radiosarajevo.ba: Želja nam je da se vratimo u Skenderiju, ali...
Eurocontrol sredstva je blokirao po nalogu suda iz Belgije, a riječ je o novcu koji je BHANSA koristila za upravljanje zračnim prostorom BiH.
Iako se BHANSA nalazi u teškoj finansijskoj situaciji, ona se idalje reklamira na sporstkim utakmicama koje se igraju u BiH što su mnogi primijetili tokom meča Širokog Brijega i Zrinjskog 27. aprila.
Direktor agencije Davorin Primorac je krajem prošle godine potpisao ugovore vrijedne odprilike 100.000 KM sa porezom, uključujući i sportske klubove:
Reklamiranje putem nogometnog kluba:
Hrvatski športski klub Zrinjski Mostar – 15.000 KM
Reklamiranje putem ženskog rukometnog kluba:
Hrvatski rukometni klub Grude – 10.000 KM
Reklamiranje putem muškog rukometnog kluba:
Rukometni klub Izviđač Ljubuški – 10.000 KM
Reklamiranje putem nogometnog kluba:
Fudbalski klub Velež Mostar – 14.000 KM
Reklamiranje putem muškog rukometnog kluba:
Rukometni klub Velež Mostar – 7.000 KM
Reklamiranje putem futsal kluba:
Mostarska asocijacija sporta MAS – 4.000 KM
Reklamiranje putem nogometnog kluba:
Fudbalski klub Laktaši – 13.000 KM
Reklamiranje putem vaterpolo kluba:
Vaterpolo klub Borac Banja Luka – 12.000 KM.
Svi ugovori su zaključeni tokom novembra, a za svaki lot stigla je samo po jedna ponuda – i to tačno u iznosu procijenjene vrijednosti. I ranije smo ukazivali na to da je čitava tenderska procedura bila samo formalnost, što se sada i potvrđuje, jer su uslovi jasno upućivali na to da je već unaprijed poznato koji klubovi će dobiti sredstva.
Kazna zatvora od pet godina: Dejan Pudar proglašen krivim zbog pronevjere u slučaju BHANSA-e
Konkretno, postavljanjem vrlo specifičnih uslova kao što su minimalni kapaciteti sportskih objekata u precizno određenim gradovima ili općinama, posjedovanje određenih licenci, LED displeja i digitalnih semafora, te sportski rezultati iz prethodnih sezona poput titula prvaka ili viceprvaka, BHANSA je praktično i mimo zakona kreirala uslove koji su odgovarali tačno određenim sportskim klubovima.
Osim upitne zakonitosti i transparentnosti cijelog tendera, postavlja se pitanje i zbog čega BHANSA uopće ima potrebu za reklamiranjem, budući da djeluje kao monopolista i ne posluje na slobodnom tržištu. Ista pitanja javnost je postavljala i kada su slične kampanje provodila druga javna preduzeća poput elektroprivreda, javnih puteva ili vodovoda.
Opravdanost trošenja javnog novca u ovakvim slučajevima je krajnje diskutabilna. Posebno zabrinjava što je samo nekoliko mjeseci nakon potpisivanja ovih ugovora BHANSA zapala u finansijsku krizu, koju trenutno nije u stanju sanirati ni na kratki rok.
U tom kontekstu, ostaje otvoreno pitanje – da li je ulaganje u ovakvu vrstu reklame bilo zaista opravdano ili se radi o ciljanoj preraspodjeli sredstava, pod krinkom podrške sportu, a u službi političkih interesa?
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.