OSA objasnila kako je Nenad Nešić prošao sigurnosnu provjeru

9
Radiosarajevo.ba
OSA objasnila kako je Nenad Nešić prošao sigurnosnu provjeru
Foto: Radiosarajevo.ba / Nenad Nešić

Obavještajno-sigurnosna agencija Bosne i Hercegovine je dostavila informaciju Parlamentarnoj skupštini BiH u kojoj je odgovorila na pitanje Komisije za za borbu protiv korupcije o provođenju sigurnosnih provjera, s fokusom na bivšem ministru sigurnosti Nenadu Nešiću.
 
U ponedjeljak, 24. februara se održava sjednica Komisije za borbu protiv korupcije na kojoj će biti razmatrana informacija OSA-e BiH o provođenju sigurnosnih provjera, o čemu su ih upitali iz Komisije nakon hapšenja državnog ministra Nenada Nešića, koji je ranije prošao navedene provjere.

OSA BiH nije nadležna za imenovanje i davanje saglasnosti za izbor ministra, međutim oni su uradili sigurnosne provjere nakon kojih je Nešić dobio pristup vrlo tajnim podacima. U informaciji dostavljenoj Komisiji za borbu protiv korupcije objašnjavaju na koji način se dobija pristup tajnim podacima te da ih je na isti način dobio i Nešić.

"OSA BiH sprovodi sigurnosne provjere za osobe koje rade ili se prijavljuju za rad na radno mjesto na kojem se proizvode tajni podaci u organu koji se bavi obavještajnim ili pitanjima iz oblasti odbrane i sigurnosti. Rukovodilac organa, odnosno institucije (op.a. Vijeće ministara BiH), podnosi zahtjev za sigurnosnu provjeru OSA-i BiH sa potrebnom dokumentacijom za provodenje iste, koja rezultat sigurnosne provjere dostavlja rukovodiocu organa u kojem je osoba zaposlena ili obavlja dužnost. Rukovodilac organa ili institucije donosi odluku o postojanju odnosno nepostojanju sigurnosne smetnje, a državni sigurnosni organ izdaje dozvolu za pristup tajnim podacima", kazali su iz OSA-e.

Lagani petak u Sarajevu: Šetnja gradom, kafa na Baščaršiji i miris ćevapa

Lagani petak u Sarajevu: Šetnja gradom, kafa na Baščaršiji i miris ćevapa

Istaknuli su da su zahtjev o Nešićevoj provjeri dobili nakon što je imenovan.

Sigurnosne smetnje zbog kojih se odbija pristup tajnim podacima

Sigurnosne smetnje zbog kojih se odbija pristup tajnim podacima

Iz OSA-e su naglasili da im nisu dostavljene nikakve informacije o bivšem ministru Nešiću, koje bi ukazivale na to da postoji sigurnosna smetnja za pristup tajnim podacima. Također su naveli koje su to sigurnosne smetnje, prema članu 59. Zakona o zaštiti tajnih podataka, zbog kojih se odvija izdavanje dozvole za pristup tajnim podacima:

  • Ukoliko postoji dokazano lažno navođenje podataka u upitniku za provjeru.
  • Pravosnažne sudske presude od najmanje tri mjeseca zatvorske kazne.
  • Postojanje jednog ili više pravosnažnih rješenja zbog prekršaja iz člana 49. tačka l) Zakona.
  • Vođenje postupka zbog krivičnih djela za koje se mogu izreci zatvorske kazne u trajanju od najmanje tri mjeseca.
  • Vođenje postupka pred Medunarodnim tribunalom za ratne zločine počinjene na području bivše Jugoslavije, odnosno pred odgovarajućim sudom u Bosni i Hercegovini.

Dokazano postojanje sigurnosne smetnje u vezi s jednom ili više informacija iz upitnika za sigurnosnu provjeru, koje utemeljuju opravdanu sumnju u autentičnost, lojalnost državi i povjerljivost osobe za omogućavanje pristupa, korištenja, čuvanja i zaštite tajnih podataka, a naročito sljedeće:

  1. Neovlašten kontakt s pripadnicima organiziranih kriminalnih grupa, terorističkim organizacijama i organizacijama koje ih finansijski ili na drugi način podržavaju, odnosno članstvo u njima.
  2. Neovlašteni kontakt ili saradnja s osobama iz obavještajno-sigurnosnih ili vojnih struktura drugih država.
  3. Iznošenje ili komentiranje tajnih informacija, dokumenata i aktivnosti neovlaštenim osovama, a naročito obavještajno-sigurnosnim službama drugih država ili sredstvima javnog informiranja.
  4. Prekomjerna zaduženost koja dovodi do finansijskih teškoća i predstavlja dokazanu mogućnost za ucjenu ili druge oblike pritisaka na provjeravanu osobu. 
  5. dokazano neobjašnjivo bogaćenje iz nepoznatog ili izvora koji je povezan s organizacijama iz alineja 1) i 2) tacke f) ovog stava,
  6. Odbijanje pružanja odgovora ili informacija ili dokazano sprečavanje drugih da pruže odgovore ili informacije koje zahtijevaju OSA BiH, osobe nadležne za izdavanje dozvola ili Komisija.
  7. Postojanje drugih sigurnosnih smetnji određenih Zakonom ili međunarodnim sporazumima.

Dokaze za sigurnosne smetnje iz stava (1) ovog člana dužna je prikupiti i iznijeti OSA BiH u saradnji s odgovarajućim organima iz člana 30. stav (5) i člana 56. ovog zakona.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (9)

/ Povezano

/ Najnovije