Nakon 50 godina obnavlja se tunel Ivan (FOTO)

Radiosarajevo.ba
Nakon 50 godina obnavlja se tunel Ivan (FOTO)

Najkompleksniji dio trenutno aktuelnog projekta rekonstrukcije željezničke pruge od Sarajeva do Bradine, koja uključuje čak 19 mostova i 11 tunela, čine tri kilometra tunela Ivan, poznatog saobraćajnog "uskog grla", kroz koji se do sada zbog dotrajalosti pruge saobraćaj odvijao vrlo otežano brzinom oko 20 km/h.

​​Prije 125 godina u Sarajevo stigao je prvi voz koji je uspostavio komunikaciju od unutrašnjosti zemlje ka moru. Najveći problem predstavljalo je rješavanje najteže dionice pruge - vododijelnice na Ivan-sedlu (876 m), koja je u zračnoj udaljenosti svega 14 km od Konjica, s visinskom razlikom od 600 m, i predstavljala je posebne tehničke poteškoće. Rješenje je osmislio švicarski inženjer Roman Abt konstrukcijom sistema adheziono-zupčaste pruge, koji je prvi put primijenjen u našoj zemlji.

Da se radi o pravom inženjerskom poduhvatu uvjerila se italijanska kompanija Generale Costruzioni Ferroviale S.p.A (GCF) koja je u januaru ove godine počela radove na rekonstrukciji pruge na ovoj dionici. Iskusne italijanske željeznice posebno je fascinirala izuzetna specifičnih visinskih razlika izvođenja radova uslijed čega se parametri pruge moraju podešavati u skladu s tri seta parametara što je rijetkost u Evropi, izuzev možda na Alpama.

Osim turističkog, željeznički saobraćaj na ovoj dionici, koja je sastavni dio međunarodnog Koridora Vc koji je uvršten u tzv. Sveobuhvatnu mrežu željezničkih pruga regiona (SEETO Rail Comprehensive Network), imat će direktan i pozitivan efekt na konkurentnost pojedinih industrijskih grana u Bosni i Hercegovini.

Potpunom obnovom kolosijeka na ukupno 39 km pruge, tehnički uvjeti pruge će se podići na savremeni evropski standard, te, dozvoljavati brzine od 100-120 km/h uz ograničenja trase i usponima na ovoj dionici. Od značaja za teretni saobraćaj je i vijest da nove savremene šine koje se postavljaju na ovoj dionici imaju znatno veću nosivost od ranijih šina. Inače, za potrebe rekonstrukcije dionice Sarajevo - Bradina kompanija GCF je u BiH dopremila vlastitu flotu savremenih željezničkih mašina tzv. radnih vozova na kojima radi oko ​1​00 radnika talijansko-bosanske posade, a okončanje radova planirano je početkom ljeta ove godine.

U galeriji pogledajte fotopriču o rekonstrukciji željezničke pruge na dionici Sarajevo – Bradina, saopćeno je iz kompanije.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije