'Kolaps za našu privredu': Blokada novog graničnog prijelaza u Bosanskoj Gradišci košta milione
Završen 2022. godine, Granični prijelaz Nova Gradiška, iako je bilo planirano, 11. decembra nije otvoren za javnost. Rekli bismo, vijest je sedmice, ali će sramota malo duže trajati.
Podršku pravilniku, koji je bio uvjet da Granični prijelaz bude otvoren, uskratio je Zijad Krnjić, insistirajući da se u paketu s tim riješi i dug koji RS ima prema Federaciji nastao zbog raspodjele novca od PDV-a.
Epilog je to, ipak, nezavršene priče o Graničnom prijelazu Nova Gradiška, koji je trebao rasteretiti stari, ubrzati protok ljudi i roba, te, na koncu, poslati poruku evropskim partnerima da je naša država ozbiljna. Politička koplja opet su prelomljena preko leđa privrede i građana, piše federalna.ba.
Već 4 sata traje nadljudska borba za izvlačenje tijela na Visočici: GSS objavio snimak akcije
"Ne bi bio ni kategorizovan na način da imamo kategorizaciju prvog reda, ali omogućio bi da se putnički saobraćaj odvija kroz više saobraćajnih traka. Isto tako i za teretni program, one robe koje ne podliježu fitosanitarnim i drugim inspekcijama", objašnjava Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija Logistika BiH.
Korist za putnički, kao i teretni saobraćaj koji ne podliježe ovim inspekcijskim nadzorima, bila bi višestruka, imajući u vidu čekanja po nekoliko sati na prelazak granice i duge kolone na postojećem prijelazu u Gradišci. A dani praznika se približavaju.
Nikšić: "Krnjić pokušava uloviti populističke poene po nalogu SDA, to nije u interesu građana"
Prijevoznici iz Bosne i Hercegovine zbog zadržavanja na graničnim prijelazima s Hrvatskom izgubili su oko 136 miliona eura. Hrvatski prijevoznici učestvuju s oko 21 procenat u broju prelazaka i oni imaju gubitke", ističe Zijad Sinanović, direktor Sektora za transport i komunikacije VTKBiH.
"Vidite apsurd. Na šest kilometara imamo savremeni evropski prijelaz. Na Koridoru Vc u Svilaju također imamo savremeni prijelaz. I jedan i drugi su privremeni, nemamo puni kapacitet, ne koristimo protočnost - to je kolaps za našu privredu", zaključuje Peulić.
Dakle, dok se gubici mjere u stotinama miliona maraka, politička volja i razumijevanja izostaju. Najveću štetu trpe građani za čije interese se deklarativno zalažu svi, a praksa, ipak, pokazuje suprotno. Odgovor kada će stari granični prijelaz u Gradišci, preko kojeg godišnje prođe nekoliko miliona vozila, biti zamijenjen savremenim zasad, izvjesno je, zavisi od ne tako malog problema i nadmudrivanja, a to su raspodjela koeficijenata od PDV-a.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.