Izdavanje pasoša još nije počelo
Radiosarajevo.ba
Izdavanje putnih isprava građanima u RS po novom biometrijskom sistemu još nije započela iako je planirano da se s tim počne juče, potvrđeno je u MUP-u RS.
Mirna Šoja, portparol MUP-a RS, rekla je da je u MUP-u bila namjera da isporuka građanima započne tokom jučerašnjeg dana, ali da se zbog problema sa softverom to nije desilo, te da nijedan bh. građanin još nije dobio pasoš.
"Radnici u kancelarijama MUP-a su pokušali ući u sistem ali nisu mogli zbog čega nismo mogli isporučivati gotove pasoše građanima. Zakonski rok od 30 dana će biti ispoštovan", istakla je Šoja.
Siniša Macan, direktor Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka, tvrdi da do probijanja zakonskih rokova neće doći.
"Čuo sam se s ministrom Stanislavom Čađom i problemi se otklanjanju. U pitanju je nerazumijevanje novog sistema koje će ubrzo biti uklonjeno", rekao je Macan.
Amila Opardija iz Službe za odnose s javnošću Agencije za identifikacione dokumente, potvrdila je "Nezavisnim" da je u toku jučerašnjeg dana bilo manjih problema sa softverom, koji su brzo otklonjeni.
"Do sada zaprimljeni zahtjevi kod kojih je izvršena provjera podataka u nadležnim opštinskim organima, nakon što je početkom ovog mjeseca pokrenut novi način unošenja podataka, već su obrađeni i distiribuišu se ka nadležnim MUP-ovima", rekla je Opardija.
Opardija nije mogla potvrditi navode iz MUP-a RS da zbog problema u softveru distribucija putnih isprava nije mogla biti ostvarena.
U Federalnom MUP-u nam je rečeno da je distribucija pasoša u nadležnosti kantona, i da još nisu izdate nove putne isprave jer je proces predavanja zahtjeva započeo nekoliko dana kasnije u odnosu na RS.
Opardija je navela da je moguće da pasoši u početku zbog provjera i novog sistema neće biti isporučivani u roku od sedam dana, kako je ranije bilo uobičajeno i da će taj period isporuke biti nešto duži.
"Ali vjerujemo da ove provjere neće značajno utjecati na vremenski period koji je potreban od predaje zahtjeva do dobijanja pasoša", rekla je ona i dodala da zakonski rok od 30 dana za isporuku pasoša ni u kom slučaju neće biti prekoračen.
Nakon što je došlo do početnih problema u primanju zahtjeva za putne isprave zbog uvođenja novog načina unošenja podataka početkom ovog mjeseca, Opardija tvrdi da je sistem pokrenut 6. jula i da od tada funkcioniše dobro.
Zbog pasoša otkazali aranžmane
U turističkoj agenciji Zepter Passport iz Banjaluke juče su kazali da su imali nekoliko slučajeva da su građani morali otkazati aranžmane jer nisu na vrijeme vidjeli da su im istekli pasoši, a zbog dugog čekanja nisu stigli da izvade nove.
"Aranžmani su im propali jer im i za Crnu Goru i za Hrvatsku za djecu trebaju pasoši, pa su morali ostati kod kuće", rekla je Sanja Vidović, marketing menadžer agencije Zepter Passport.
U turističkoj agenciji Kompas iz Sarajeva su naveli da nisu imali takvih slučajeva jer su se na vrijeme pripremili.
"Imali smo aranžman za Egipat pa smo unaprijed upozorili ljude na pasoše i sve je na vrijeme riješeno", navela je Dženita Ivković iz te agencije.
Duže radno vrijeme
Iz MUP-a Kantona Sarajevo juče su obavijestili građane da je radno vrijeme Odjeljenja za putne isprave produženo, te da građani od osam do 19.30 mogu predavati zahtjeve za pasoše i preuzimati završene pasoše.
"Po ovom radnom vremenu Odjeljenje će raditi do daljnjeg", stoji u saopštenju MUP-a KS.
nezavisne.com/radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.