Hrvatski sabor podupire izgradnju koridora Vc
Svi saborski klubovi podržali su danas potvrđivanje Ugovora o
jamstvu između Hrvatske i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za
projekt dovršetka koridora Vc, odnosno za izgradnju dionica uz sjevernu i
južnu granicu sa Bosnom i Hercegovinom.
Projekt uključuje izgradnju 12,5 kilometara autoceste - uz sjevernu
granicu i mosta preko Save kod Svilaja, a uz južnu granicu i prijelaza
Metković.
Kako javlja Hina, ukupni iznos tih dionica je 131,5 milijuna eura s tim
da će se 60,63 milijuna eura osigurati kreditom EBRD-a, dok će se sličan
zajam ugovoriti s Europskom investicijskom bankom, a ostalo bi pokrile
Hrvatske autoceste.
"Da bi koridor Vc u cijelosti funkcionirao, moramo ga izgraditi i u
ostalim dionicama", rekao je Vladimir Šeks (HDZ) i izvijestio kako je
riješeno i financiranje mosta preko Drave kod Osijeka, koji će, kako je
rekao, biti jedan od najljepših u Hrvatskoj, "kao onaj kod San
Francisca", a gradnja će početi u travnju.
Kazao je i kako je u tijeku razminiranje u kod rijeke Drave za dionicu
od Osijeka preko Belog Manastira do mađarske granice. Za tu je dionicu
ishodovana građevinska dozvola, a u završnoj su fazi pregovori s EBRD-om
za kredit od 150 milijuna eura.
S tim kreditom i potpisanim ugovorom za dionicu Sredanci-Svilaj te
početkom gradnje na dionici Osijek-Beli Manastir-mađarska granica trasa
paneuropskog koridora Vc bila bi u cijelosti zaokružena, naglasio je
Šeks ocjenjujući taj koridor okosnicom prometne infrastrukture u
istočnoj Hrvatskoj.
Potvrđivanje ugovora podržao je i SDP, u čije je ime Zvonimir Mršić
izrazio zadovoljstvo uvjetima zajma, posebno što se taj koridor nalazi u
kontinentalnom dijelu zemlje, koji je do sada, rekao je, uglavnom
zaostajao za onim prema jugu.
Prigovorio je, ipak, što država na isti način ne prilazi i gradnji
željezničkog koridora Vc, posebno s obzirom na europski trend da se, što
se prijevoza roba tiče, više koristi željeznica kao ekološki poželjniji
oblik prometa.
Mršić podsjeća da je Hrvatska preuzela i obveze iz Kyoto protokola da
neće povećavati emisiju CO2, a čemu u baš prilog ne ide, kaže, izgradnja
novih prometnica.
Zlatko Koračević (HNS/HSU) također podupire ugovor, ali i ističe da
Hrvatskoj za dovršetak koridora zajam ne bi bio ni potreban da u
Hrvatskim autocestama (HAC) nije bilo toliko kriminala.
"Da smo imali efikasna pravila nabave, zadnji kredit gotovo sigurno ne
bi trebali dizati", poručio je, izrazivši zadovoljstvo što su ugovorom
propisane jasne obveze investitora prema bankama, posebno u pogledu
pravila nabave.
Boro Grubišić (HDSSB) također ne krije zadovoljstvo planiranim
dovršetkom koridora Vc, ali i upozorava na kašnjenje radova na dionici
tog koridora koji prolazi kroz BiH, odnosno od Sarajeva do Save i
granice.
"Dokle je došao taj koridor u BiH, još nije ni blizu Zenici, a do Save
je još 180 kilometara. Što mi to gradimo, to je kao kad kopate vinograd,
ali ne red po red, nego prvi pa zadnji, kao onaj Vukelićev most na
Korani koji ne vodi nikamo", poručio je Grubišić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.