FOTO Pogledajte kako su izgledali tuneli kroz Ivan kroz historiju

1
Radiosarajevo.ba
FOTO Pogledajte kako su izgledali tuneli kroz Ivan kroz historiju
Foto: JP Autoceste FBiH / Tuneli Ivan kroz historiju

Povodom proboja tunela Ivan, zanimljivo je osvrnuti se na historiju prometnih veza preko možda i najpoznatijeg planinskog prijevoja u BiH.

Planina Ivan predstavlja, na neki način, slovo "i" u nazivu Bosne i Hercegovine, pišu Autoceste Federacije, podsjećajući kako su na ovom prostoru postojali ključni putevi tokom mnogo proteklih vijekova.

Prvi tunel dužine 645 metara kroz planinu Ivan izgradila je Austro-Ugarska monarhija krajem 1880-ih godina u sastavu izgradnje željezničke pruge uskotračnog kolosijeka.

Nepovoljni vremenski uvjeti otkazali utrku u St. Moritzu: Evo kada Elvedina nastavlja takmičenje

Nepovoljni vremenski uvjeti otkazali utrku u St. Moritzu: Evo kada Elvedina nastavlja takmičenje

Drugi tunel dužine 3.230 m izgradila je Kraljevina Jugoslavija ranih 1930-ih godina u cilju unaprjeđenja austrougarske pruge. Ovaj tunel je tokom nekoliko sljedećih desetljeća bio najduži tunel u Bosni i Hercegovini.

Tunel je danas u upotrebi za željezničku prugu normalnog kolosijeka. Kasnih 1970-ih godina prvi tunel je doživio potpunu preobrazbu kada ga je SFRJ proširila i prepravila u dvosmjerni cestovni tunel magistralne ceste M-17.

"Probojem probojem tunela Ivan dužine 1.741 m imamo treći po redu i to dvocijevni tunel autoceste A1 na Koridoru 5C, čiji početak korištenja očekujemo na ljeto 2022. godine", navode iz Autocesta.

Okončanjem izgradnje dionice autoceste A1 Tarčin – Konjic preko Ivan-sedla postojat će sljedeće prometne veze:

• Srednjovjekovni karavanski put
• Stari kolski drum
• Željeznička pruga Sarajevo – Ploče
• Magistralna cesta M-17
• Autocesta A1

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije