Dnevno se gubi 280.000 KM: Sanacija pruge kod Donje Jablanice i dalje na čekanju

1
Radiosarajevo.ba
Dnevno se gubi 280.000 KM: Sanacija pruge kod Donje Jablanice i dalje na čekanju
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba / Donja Jablanica nakon poplava

Dio željezničke pruge kojom su povezani Sarajevo, Hercegovina i Ploče, uništen je prije nešto više od mjesec dana u poplavama koje su zadesile Donju Jablanicu.

Iako je ova pruga žila kucavica za izvoz i uvoz, a značajna je i u transportu ljudi, još niko od nadležnih, a posebno iz JP Željeznice FBiH ne čini ništa po pitanju sanacije. O značaju ove pruge govori i podatak iz ovog preduzeća, da zbog obustave saobraćaja na spomenutoj pruzi dnevno gube 280.000 KM, piše BHRT.

Glavni krivac za ovakvo stanje je direktor željeznica FBiH Enis Džafić, smatra ministar komunikacija i saobraćaja FBiH Edin Forto. Prema njegovim riječima, Džafić nije poduzeo sve ono što mu zakon predviđa, a to je da uspostavi funkcionalnu željezničku infrastrukturu.

Radovi u završnoj fazi: Pogledajte kako izgleda prvi prodajni Lidl objekat u Sarajevu

Radovi u završnoj fazi: Pogledajte kako izgleda prvi prodajni Lidl objekat u Sarajevu

"Vrijeme je da se pozove na odgovornost. Vrijeme je da Vlada, jer direktor to očigledno neće uraditi jer vješto izbjegava odgovornost, smjeni direktora Željeznica i da im vratimo mjesto koje im pripada", kaže Edin Forto.

Iz Privredne komore FBiH pozivaju federalnu Vladu i upravu Željeznica da što je moguće prije urade sanaciju pruge, jer u suprotnom, naglašavaju,  čitav jedan segment privrednih subjekata će pasti.

"Ukoliko to bude trajalo tri mjeseca mislim da će tada biti već prekasno za mnoge kompanije, konkretno za koksnu industriju GIKIL Lukavac. Oni neće moći izdržati toliko jer oni sad ugalj dovlače iz luke Ploče. Trenutno pokušavaju da korištenjem cestovne infrastrukture odnosno kamiona da nadomjeste te količine međutim to im treba četiri, pet puta više vremena", kaže Mirsad Jašarspahić, predsjednik Privredne komore FBiH.

"Tako da su gubici višestruki, znači, u čitavoj nacionalnoj ekonomiji mi to zapravo ne možemo sa sigurnsošću izračunati kakvi će oni biti u konačnici 1.7. On će svakako ovisiti o vremenu koje je potrebno za rekonstrukciju željezničkoga pravca i naravno vremenu koje je potrebno za uspostavljanje tih normalnih kanala opskrbe", kaže Igor Živko, dekan Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Mostaru

Zabrinuti, kako kažu, za svoje uposlenike, Sindikat ŽFBiH uputio je otvoreno pisno Vladi federacije i federalnom ministarstvu komunikacija i saobraćaja, zbog, kako su naveli, "nečinjena ničega na dionici pruge u Donjoj Jablanici".

"Ukoliko se ne bude radilo ništa u narednom periodu mi ćemo biti prinuđeni da na neki način izvršimo pritisak na Vladu federacije kroz štrajk i sve zakonske akte jer smatramo za sada su primanja sigurna i uredna i nemamo za sada problema, ali u narednom periodu ukoliko ovo potraje januar mjesec, februar mislim da će i to doći da će biti upitna isplata primanja radnicima", kaže Nedžad Ćosić, predsjednik Sindikata izvršnog osoblja ŽFBiH.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije