Davorin Primorac: U Bosni i Hercegovini kvaliteta i sigurnost zračnog prometa nisu ugroženi

0
Radiosarajevo.ba
Davorin Primorac: U Bosni i Hercegovini kvaliteta i sigurnost zračnog prometa nisu ugroženi
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba / Međunarodni aerodrom Sarajevo

Iako su svjetski mediji početkom ovog mjeseca objavili kako se širom Evrope tokom ljeta može očekivati haos u zračnom prometu, uz kašnjenja i odlaganja letova, situacija u Bosni i Hercegovini nije zabrinjavajuća.

Direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA), Davorin Primorac kaže da iako se susrećemo s rekordnim brojevima letova ni u jednom trenutku nije došlo do odstupanja u nivou kvalitete i sigurnosti zračnog prometa u BiH.

Evropska organizacija za sigurnost zračnog prometa Eurocontrol izdala je upozorenje na početku špica ljetnje sezone, a kao ključne razloge navode nedostatak kontrolora letenja, pojačane vojne aktivnosti koje su smanjile količinu raspoloživog zračnog prostora za 20 posto te moguće štrajkove.

Srbijanski analitičar o Konakoviću: Taj nespretni centar dao je legitimitet Vučiću

Srbijanski analitičar o Konakoviću: Taj nespretni centar dao je legitimitet Vučiću

Primorac naglašava da je Eurocontrol koncem prošle godine izradio scenarije oporavka zračnog prometa od pandemije COVID 19 na razini Evrope, a koji su zavisili od mnogo faktora, između ostalih, inflaciju, povjerenje putnika, rat u Ukrajini, cijene karata itd.

Napravljena su tri scenarija: high, base i low i predstavljeni u postocima letova od 2019. godine. Prema High scenariju, 2023. se trebala približiti i skoro izjednačiti sa 2019. godinom, dok su base i low predviđali skromniji oporavak.

U prvoj polovini 2023. godine promet na nivou Evrope je u skladu s prognozom base scenarija Eurocontrol, gdje je u januaru zabilježeno 86% prometa od 2019., februaru 87%, martu 88%, aprilu 90%, maju i junu 92%.

"Iako se promet u Europi i dalje nije vratio na prepandemijski nivo, ovo ljeto osjetimo značajna kašnjenja uzrokovana manjkom kontrolora zračnog prometa, ratom u Ukrajini koji je utjecao na dostupnost zračnog prostora, štrajkovima kako kontrolora zračnog prometa, tako i zemaljskog osoblja, odnosno osoblja na zračnim lukama. Zračni promet u BiH se već prošle godine vratio na prepandemijski nivo. U prvoj polovini ove godine smo imali značajan porast broja letova iznad BiH u odnosu na rekordnu 2019 godinu, čak 17% više letova nego u prvoj polovini 2019. godine", ističe Primorac.

Davorin Primorac
Foto: BHANSA: Davorin Primorac

Tako u januaru ove godine BHANSA bilježi 14% prometa više od 2019., februaru 17%, martu 25%, aprilu 24%, maju i junu 13%, dok se u julu očekuje oko 11% više letova nego u 2019. godini.

Manjak kontrolora zračnog prometa nije zaobišao ni BHANSA-u. U prethodnom periodu određeni broj zaposlenika su otišli u Katar, na značajno plaćenije poslove. Pored toga, ranije je počela i ljetna sezona, tako da je već u aprilu BHANSA zabilježila broj letova koji je odgovarao maju 2019. godine. Već u maju je bilo prosječno oko 1350, a u junu oko 1500 letova dnevno u prostoru nadležnosti Centra oblasne kontrole letenja (BHACC), uzimajući u obzir da se distribucija prometa značajno razlikuje radnim danima i vikendom. Do prve polovine jula ove godine u najprometnijem danu je zabilježeno blizu 1800 letova kroz prostor nadležnosti BHACC, dok je u najprometnijem satu (peak hour) zabilježeno preko 120 letova, a što je ujedno ključni parametar opterećenja na BHACC i istovremeno pokazatelj sposobnosti BHANSA-e da odgovori najvišim izazovima.

Međunarodni aerodrom Sarajevo
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba: Međunarodni aerodrom Sarajevo

"Usprkos značajnom porastu prometa, kašnjenja koja je generirao BHACC su na približnoj razini prošle godine i većinom su uzrokovana lošim vremenskim uvjetima. U nastavku ljetne sezone očekujemo slične scenarije, osim u slučaju značajnog pogoršanja vremenskih prilika. Treba imati u vidu da vremenske prilike odnosno stalne promjene vremena, kojima posebno svjedočimo ove godine, imaju ogroman učinak na broj aviona koji moze proći određenim djelom zračnog prostora. U našem slučaju BHANSA području odgovornosti", naglašava Primorac. 

Iako se, kaže, susrećemo s rekordnim brojevima letova, ni u jednom trenutku nije došlo do odstupanja u razini kvalitete i sigurnosti usluga BHANSA-e, zahvaljujući prvenstveno visoko kompetentnom osoblju, te kontinuiranom ulaganju u obuku, unaprijeđenju operativno – tehničkih rješenja te praćenju aktualnih trendova u razvoju usluga civilne avijacije.

"U narednom periodu također planiramo značajna ulaganja u razvoj sistema i usluga, koji će nam omogućiti povećanje kapaciteta kontrole letenja, kao odgovor na značajan trend porasta prometa iznad BiH. U planu je i uspostava školskog centra za kompletnu obuku kontrolora zračnog prometa, kako bi dugoročno riješili problem nedostatka osoblja", ističe Primorac.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije