Da li će zastupnici ovo usvojiti: Pogledajte kolike bi trebale biti kazne za bahate vozače u BiH
Izmjene Zakona o sigurnosti saobraćaja, predlagača Saše Magazinovića i Jasmina Imamovića, u drugom čitanju bit će sutra na dnevnom redu sjednice Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH).
Poslanik Socijaldemokratske partije (SDP) Saša Magazinović kazao je da se tim izmjenama zakona prvi put definiše pojam bahate ili obijesne vožnje, kao i njeno rigorozno kažnjavanje. Istakao je da je izmjena nastala u saradnji sa tužiocima, sudskim vještacima, inženjerima saobraćajne struke koji su njemu i Imamoviću jasno podcrtali da postoji mnogo stvari koje treba mijenjati u sadašnjem zakonu, ali da je prioritet uticati na smanjenje broja saobraćajnih nesreća, posebno onih sa smrtnim ishodom.
"Podvučeno nam je da su najčešći uzroci ovakvih saobraćajnih nesreća bahata, odnosno obijesna vožnja, vožnja pod utjecajem droge i alkohola i u posljednje vrijeme, jako izraženo, korištenje mobitela. Upravo su sve ove stvari sadržane u zakonu", pojasnio je Magazinović.
Otvoren Diplomatski zimski bazar u Sarajevu: Humanost, tradicija i svjetske kulture na jednom mjestu
Obijesna vožnja
Tvrdi da je obijesna, odnosno bahata vožnja po prvi put definisana u bh. zakonodavstvu, kao i rigorozno kažnjavanje, te da se kazne kreću od novčanih, višemjesečnog oduzimanja vozačke dozvole ili oduzimanja vozila pri ponavljanju prekršaja. Dodao je da je također tim zakonom predviđeno uvećanje kazne za korištenje mobitela tokom vožnje.
Magazinović tvrdi da će kazne za navedene slučajeve u zakonu biti veće ako je tim prekršajem izazvana saobraćajna nesreća: "Ovo se ne može posmatrati kao način da se napuni budžet. Naprotiv, ovo je način kojim želimo izvršiti odvraćanje od činjenja prekršaja i samim tim smanjiti broj saobraćajnih nesreća. Kada sam prije dvije godine predložio izmjene ovog zakona koje regulišu visoke novčane kazne za zloupotrebu, odnosno nedozvoljeno korištenje parking mjesta za osobe s invaliditetom, ljudi su govorili da se kaznama ne može ništa postići i da to neće imati veliki efekt. Ali, nedavno sam dobio informaciju da se broj tih slučajeva drastično smanjio."
Ključni segmenti zakona su popravak definicija nekih pojmova kako bi se izbjegle manipulacije na sudovima koje završavaju izostankom kažnjavanja kao i definiranje obijesne, odnosno bahate vožnje kao postupanja vozača u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja.
Kazne za bahatu vožnju
Posebno se u tom smislu precizira prolazak dva i više puta kroz crveno svjetlo na semaforu, vožnja u naselju brzinom iznad 40 km/h, a van naselja 60 km/h iznad ograničenja, prestizanje kolone preko pune linije, vožnja u alkoholiziranom stanju (1,5 g/kg) i pod utjecajem psihoaktivnih supstanci.
Predložene su i kaznene mjere, između ostalog, kazna od 2.000 do 3.000 KM, šest mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i dva kaznena boda za bahatu vožnju.
Ako je bahatom vožnjom izazvana saobraćajna nesreća, definirana je kazna od 3.000 do 5.000 KM, devet mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i četiri kaznena boda. Kazna od 200 do 400 KM je za korištenje mobitela u vožnji, nevezivanje pojasa i korištenje uređaja za ometanje radara. Ako je korištenje mobitela uzrok saobraćajne nesreće, predložena je kazna od 400 do 2.000 KM, oduzimanje vozačke dozvole od jednog mjeseca do šest mjeseci i dva kaznena boda.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.