BiH bi mogla dobiti novi aerodrom do 2027. godine: Evo u kojem gradu
Obnova bihaćkog aerodroma, omogućila bi masovniji i brži dolazak turista u Unsko-sanski kanton (USK). Ova godina bila je rekordna po broju turista. Samo je Nacionalni park Una posjetilo više od 170 hiljada ljudi. Većina ih prvo stiže na sarajevski aerodrom, potom idu ka Krajini udaljenoj više od 300 kilometara. Istraživali smo, kada će turisti dolaziti na aerodrom u Bihaću?
Godinama se o aerodromu u Bihaću govori, a sada su učinjeni i konkretniji potezi. Naime, Javno preduzeće Aerodorom Bihać za vrijednost oko 18 miliona maraka do sada je otkupilo oko 800.000 kvadratnih metara zemljišta. Prema riječima direktora, kao i prema ranijim najavama, ipak postoji mogućnost da prve komercijalne letove aviona u Bihaću vidimo za dvije godine. No, ključnu ulogu u ostvarenju bihaćkog aerodroma igraju i vlasti sa viših nivoa, piše BHRT.
"Mi smo prognozirali da 2027. godine bude ova infrastruktura na pomenutoj lokaciji. Ja i dalje vjerujem da je to moguće. Međutim, mi moramo koordinirano djelovati na nivou države Bosne i Hercegovine. Tu je u pitanju Ministarstvo transporta i komunikacija BiH da bi se to moglo izvršiti u 2027. godini", kaže Anel Hadžić, direktor JP Aerodrom Bihać.
Dino Merlin se oglasio povodom masakra na Cetinju: "Srce mi je slomljeno"
Kako ističe, zadnjih godina urađeno je dosta administrativnog posla, neophodnog da bi se moglo krenuti u realizaciju prve faze.
"Mi smo početkom februara ove godine podnijeli da se prvo uradi manji komercijalni aerodorom dužine od 1800 metara na pomenutoj lokaciji, sa modularnim putničkim terminalom - platformom za tri aviona, gdje je određen i prihvaćen referentni avion 'AIRBUS' nove generacije. To je avion sa 125 mjesta, može imati opseg unutar 1500 kilometara zračne linije od referentne tačke aerodroma", kazao je Hadžić.
Pozitivni stav iskazuje i gradonačelnik Bihaća, koji napominje da je protekle sedmice Federacija Bosne i Hercegovine za pretvorbu poljoprivrednog u građevinsko zemljište uplatila oko 1,5 miliona maraka, što je otvorilo mogućnost za izdavanje urbanističke suglasnosti.
"Mogu reći da mi zaista imamo jako dobru saradnju sa federalnim nivoom, kada govorimo o izdavanju ovih potrebnih dozvola, ali i sa državnim Ministarstvom prometa i komunikacije koje priprema teren za uvrštavanje aerodroma Bihać u jedan od pet strateških", kaže Elvedin Sedić, gradonačelnik Bihaća.
"Potrebno je izmijeniti neke državne zakone, prije svega Zakon o kontroli bh. neba, jer trenutno je tim zakonom predviđeno da se mogu kontrolirati samo četiri aerodoroma koji postoje u Bosni i Hercegovini, oni su pobrojani. Mi moramo izmijeniti taj zakon na način da otvorimo mogućnost i drugim aerodromima, ukoliko dođe do njihove izgradnje, da se pokriju onim što je obaveza", kaže Edin Forto, ministar prometa i komunikacija BiH.
Iako je prema riječima sagovornika proces izgradnje aerodroma težak i zahtjevan i iziskuje dosta vremena, navode da će Bišćani, ako se u narednom periodu stvari nastave odvijati ovim tempom, prometno-zračnim putem biti uvezani sa okolnim zemljama već 2027. godine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.