Bh. političari i društvena mreža
Blagodeti internet komunikacije, a ponajprije Facebooka (FB), za razliku od proteklih, u izbornoj 2010. godini, bosanskohercegovački političari iskoristili su uglavnom kako bi i na taj način povećali sebi broj glasova, pise Radio Slobodna Evropa.
Kako američki predsjednik Barak Obama svoju
pobjedu i dvije trećine skupljenih sredstava za kampanju duguje upravo
Internetu, ne čudi što su i zvaničnici u BiH krenuli isprobanim
receptom.
Senad Šepić, još uvijek aktuelni
zamjenik ministra civilnih poslova BiH, te novoizabrani zastupnik u
Parlamentu BiH, ne krije da je FB imao mnogo uticaja u njegovoj
kampanji.
"Imao sam vrlo aktivnu komunikaciju putem FB. Za
samo mjesec dana sam uspio da prikupim preko 2.000 članova, koji su me
podržavali. Bilo je dosta dobrih sugestija i prijedloga. Imali smo
dnevnu komunikaciju.Mogu reći da mi je to pomoglo da kreiram svoje stavove, izlaganja i javne nastupe", kaže Šepić.
No, činjenica je da većinu profila vode administratori, i to uglavnom šireći propagandu, a fanovi, poput Atifa Hodžića iz Tešnja, to znaju. Hodžić je prijatelj s nekoliko političara, te ističe kako je malo onih koji lično komuniciraju s fanovima.
"Mislim
da je sve počelo sa Svetlanom Cenić. Ona mi je bila prvi prijatelj na
FB, koja FB koristi u varijanti ovladanja širih masa, vrlo smišljenim i
vrlo pametnim opaskama, ne upuštajući se nikada u šire rasprave. Dunja
Jelovac komunicira najčešće kao Dunja. Mnogi drugi to rade na providan i
jeftin način", navodi Hodžić.
Šemsudin Mehmedović, potpredsjednik SDA i zastupnik ove
stranke
u Parlamentu BiH, lično komuniciranje sa fanovima je, kaže, odabrao jer
je ljudima lakše reći mnoge stvari putem ovakve vrste komunikacije.
Drugačije nemaju priliku, ili je imaju rijetko, da svoje probleme, ili inicijative, predlože onima koje su birali. A to, kaže Mehmedović, ima efekta.
"Zakon o pravima otpuštenih vojnika oružanih snaga
BiH je zapravo proizvod takve vrste komunikacije. Ovih dana imam ponovo
sastanak sa predstavnicima te populacije. Nadam se da će na kraju oni
biti zadovoljni rezultatom ovih aktivnosti", kaže Mehmedović.
Predsjedništvo na Facebooku
Sva tri člana Predsjedništva BiH prisutna su na Facebooku, a stranice i profile im održavaju administratori.
Najviše
fanova ima Željko Komšić. Preko 16.000 Facebook prijatelja uglavnom
postavljaju samo riječi hvale, euforično ističu njegov patriotizam, te
ga porede s Josipom Brozom Titom.
Pišu mu, ni
manje ni više – Druže Željko mi ti se kunemo. Kritike su rijetke, kao
što je i lični Komšićev osvrt na vlastiti profil. Komšić, osim profila,
ima i blog. Promocija SDP BiH, kojoj Komšić pripada, je više no
primjetna.
Izuzev Komšića političari iz SDP BiH, su u velikom broju otvoreni za građane putem Facebooka. Damir Mašić,
zastupnik u Parlamentu Federacije BiH, jedan je od onih koji lično i na
ličnom profilu komunicira s ljudima, dijeli s njima mišljenja,
komentare, stranačke istupe, ali i informacije iz privatnog života.
Na profilu bošnjačkog člana Predsjedništva, Bakira Izetbegovića,
kampanja je zauzela najviše mjesta. Ličnog osvrta i komentara nema,
izuzev pokojeg reagovanja. Izetbegović ima zvaničnu stranicu sa preko
4.000 fanova, ali je žrtva i plagiranja, karakterističnog za FB.
Najaktivniji iz Naše stranke
Novinari, kojima FB služi, između ostalog, i za poslovnu komunikaciju sa političarima, kažu kako su ipak mnogo manje kruti u ovakvoj vrsti komunikacije. Brankica Rudan, novinarka TVSA i Radija M, prenosi svoja iskustva:
"Imala sam priliku da komuniciram sa Damirom Mašićem. Naša komunikacija se svodila na neku vrstu šala i rečenica koje su bile i duhovite, vrlo ležerne. Komunicirala sam i sa Dinom Konakovićem putem FB. Isti taj način komunikacije sam ostvarila i sa njim. Sa Peđom Kojovićem sam dogovarala jedno gostovanje, pa sam se kroz to, s njim i šalila. Nazvala bih to jednom normalnom komunikacijom, ali ne kao sa bliskim prijateljima, sa kojima razmjenjumo drugačiju vrstu informacija."
Zastupnici
Naše stranke također su među aktivnijim akterima na najpopularnijoj
društvenoj mreži, a Peđa Kojović ima i svoj blog, na kojem redovno, za
razliku od mnogih, i nakon što je izabran u Skupštinske klupe Kantona
Sarajevo, i dalje kritikuje, predlaže i osvrće se na najaktuelnija
zbivanja.
Profil Ognjena Tadića, potpredsjednika
SDS, bogat je sa skoro 2.500 fanova, od kojih se dobar dio priključio
neočekivano, kada je Tadić kandidovan za predsjednika Republike Srpske.
"Ponekada
sa najbližim prijateljima, sa kojima sam proveo desetine godina, ne
pričam o tim temama, na kojima često insistiraju na FB
ljudi
koji me nikada nisu ni vidjeli u životi. Zbog toga je to oblik
komunikacije s kojim treba imati pažnje i strpljenja. Nisam se trudio da
ga stavim u političku funkciju, mada sam, pogotovo u toku protekle
kampanje, i sam vidio da su mnogi moji FB prijatelji, ali i prijatelji
iz života, stavljali određene sadržaje koji su imali veze sa kampanjom
ili sa politikom", navodi Tadić.
Facebook je pun i lažnih
profila na kojima ljudi žele izraziti svoje frustracije. Svojevremeno je
bio jako aktuelan onaj koji je glasio na ime bivšeg premijera
Federacije BiH, Nedžada Brankovića, čiji su odgovori na profilu često
završavali sa njegovom već čuvenom rečenicom – po zakonu.
Kako
bosanskohercegovački političari rijetko šetaju ulicama, a još se rjeđe
voze tramvajem ili posjećuju mjesta gdje su u direktnoj komunikaciji s
građanima, za potonje je Facebook tako postao jedini način da se s njima
sretnu, da im se požale ili da ih kritikuju.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.