Bez rampe, bez svjetla, bez sigurnosti: Smrtonosne tačke u BiH

2
Radiosarajevo.ba
Bez rampe, bez svjetla, bez sigurnosti: Smrtonosne tačke u BiH
Foto: BHRT/ Screenshot / Voz

Iako su željezničke nesreće rjeđe od onih u cestovnom saobraćaju, njihove posljedice su često teže i kobne. Poseban problem predstavljaju neoznačeni prijelazi, nedostatak rampi i signalizacije, koji godinama ugrožavaju sigurnost učesnika u saobraćaju.

Da su posljedice željezničkih nesreća dugotrajne i bolne, svjedoči i Mufid Jašarspahić, koji je kao dijete stradao na pružnom prijelazu u naselju Doboj-Kakanj.

"Stradao sam sedamdesete godine, prije 55 godina. Cijeli život nosim te posljedice, ali život ide dalje", prisjeća se Jašarspahić.

Pucnjava u Sarajevu, ranjena jedna osoba

Pucnjava u Sarajevu, ranjena jedna osoba

Nepouzdane rampe i neispravna signalizacija predstavljaju ozbiljan sigurnosni problem za sve koji svakodnevno prijelaze prugu – pješake, vozače i radnike firmi u neposrednoj blizini.

Mještani upozoravaju: prijelazi bez rampi i signalizacije

U Doboj-Kaknju većina pružnih prijelaza nije osigurana rampama ni svjetlosnom signalizacijom, iako su vrlo prometni. Mještani tvrde da su više puta upozoravali nadležne, ali bez rezultata.

Džemal Ganibegović, stanovnik Doboj-Kaknja, kaže da je problem prisutan decenijama:

"Ovo nije problem samo za nas mještane, nego i za sve one koji ovuda prolaze. Problem postoji još od prije rata, a do danas se ništa nije promijenilo."

Vlasnik lokalne firme Vahidin Goga dodaje da se na prijelazu svakodnevno odvija gust saobraćaj:

"Ovdje je prijelaz izuzetno prometan, ljudi prijelaze automobilima i pješice, a on nije ni na koji način označen. To je ogroman rizik za sve nas."

Predsjednik Mjesne zajednice Ibrahim Imamović podsjeća da su mještani više puta tražili ugradnju zaštite:

"Tražili smo da se postave svjetlosna signalizacija, zvučna upozorenja i rampa, ali ništa nije urađeno. Samo prošle godine imali smo dvije nesreće – u jednoj je osoba smrtno stradala, a druga je teško povrijeđena."

Statistika: 51 nesreća u četiri godine

U Zeničko-dobojskom kantonu, u posljednje tri godine zabilježeno je deset nesreća na pružnim prijelazima, dok su na području Federacije BiH od 2021. do 2025. godine registrovane 51 saobraćajna nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima.

Na mreži Željeznica FBiH postoji 195 prijelaza sa pasivnom ili aktivnom signalizacijom, ali mnogi i dalje ostaju bez ikakve zaštite.

Policija apeluje na oprez

Iz Uprave policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona pozivaju građane da poštuju pravila i prijelaze prugu isključivo na označenim mjestima.

Lejla Ekinović, glasnogovornica MUP-a ZDK, upozorava.

"Najčešće se radi o prijelazima gdje pješaci i vozači ne vode računa o svojoj sigurnosti, ne poštuju znakove i time dovode u opasnost i sebe i druge."

Prema podacima Željeznica FBiH, najčešći uzrok nesreća je nepažnja učesnika u saobraćaju – pješaka i vozača. Neki prijelaze prugu na nedozvoljenim mjestima, hodaju po šinama, pa čak se penju na vagone, uprkos istaknutim znakovima zabrane.

Skupa sigurnost, a najvažniji – ljudski faktor

Ugradnja aktivne zaštite na jednom pružnom prijelazu košta između 450.000 i 550.000 KM, što Željeznice Federacije BiH same ne mogu finansirati.

Iz ovog preduzeća poručuju da je potrebna zajednička saradnja općinskih, kantonalnih i federalnih institucija, kao i Direkcija cesta, kako bi se problem sistemski riješio.

Dok se na trajna rješenja još čeka, oprez svakog pojedinca ostaje najvažnija zaštita, piše BHRT.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije