B. Izetbegović: Od žrtvenog janjeta do člana Predsjedništva
Radiosarajevo.ba
Sve su analize upućivale na to da je Tihić pobijedio "tvrdolinijaša" Bakira Izetbegovića na kongresu SDA 2009. godine kako bi ga se riješio. Međutim, tadašnji tijesni rezultat od "4:3" u korist Tihića, svjedočio je o tome da dobar dio delegata na kongresu podržava sina osnivača prve stranke u Bošnjaka. Da li je tadašnji omjer snaga bio razlog što se vrh stranke koji je bliži Tihiću odlučuju da gurnu Bakira „u vatru", svjesni da će utakmica za predsjedničkog kandidata iz reda bošnjačkog naroda ove godine biti teža no ikad.
Svi politički analitičari se složili da je u Bakir bio outsider izbora i da je svojevrsno žrtveno janje SDA.
Izetbegović je ipak odolio Avazovim udarima na račun stranke SDA, kao i na njega lično. Dojučerašnji bezrezervni saveznik, SDA-ovo medijsko čedo, Dnevni Avaz je tražio svaku priliku da ocrni Izetbegovića i SDA, kako bi dao što bolje šanse svom osnivaču Radončiću.
I vrh Islamske zajednice diskretno je SDA-u i Izetbegoviću okrenuo leđa. Zadnji dan prije izborne šutnje u Avazu na naslovnoj strani citiran je dio iz intervjua sa Reisom u kome vrhovni poglavar kaže kako se narod na predstojećim izborima ne treba plašiti promjena.
Još jedna sjena uporno stoji nad Izetbegovićevim likom - kroz cijelu njegovu političku karijeru prati ga fama "babinog sina" - dvosjkeli mač.
No preliminarni rezultati izbora za bošnjačkog člana predsjedništva pokazali su da je Izetbegović za dlaku umakao svom najvećem konkurentu Radončiću, kao i samouvjerenom Harisu Silajdžiću
Nekoliko je razloga za to:
1. Prvi i najizrazitiji razlog je strah birača bošnjačke nacionalnosti od pobjede Fahrudina Radončića.
Jedna se stvar mora priznati - Fahrudin Radončić je pridonio dinamici ovih izbora, podigao stupanj neizvijesnosti i izlaznost birača. Svojom ubojitom kampanjom koja bi, da je trajala još koji dan možda polučila drugačiji obrat, uspio je da čak i najokorjeliji kritičari SDA budu zadovoljni nakon tijesne pobjede Bakira Izetbegovića.
2. Drugi razlog je izuzetno loša kampanja koju je vodila Stranka za BiH. Njihov čelnik je bio više no uvjeren u pobjedu, uljuljkan uspjehom u „akciji Ganić“, toliko da je odlučio ignorirati TV duele, prvenstveno u emisiji 60 minuta i ne ulaziti u otvorene dijaloge sa takmacima. Arogantno uvjeren u pobjedu, uskratio je biračima mogućnost ličnog kontakta i neposredne komunikacije s njim. Pri tom su početak kampanje oskrnavile afere sa sumnjivim finansiranjem elektronskog lobija.
Kampanja Stranke za BiH je bila vodnjikava, bez jasnih ciljeva i upečatljivih slogana, loše dizajnirana i puna rupa. Čak i osnivanje TV 1 kao "Harisove televizije" nije pomoglo. Bio je to zakašnjeli projekat koji nije polučio rezultate; signal TV 1 loše pokriva teren, a televizija, osim informativnog programa, nema nikakvih sadržaja koji bi gledatelje zadržali pred ekranima.
3. Šta god mislili o programu SDA morate se složiti da su imali savršen slogan - kratko, jasno i pamtljivo: Narod zna. SDA se pozicionira kao narodnjačka stranka i kao takva daje pravo narodu da zna. Ovaj je slogan, uz SDP-ovu "državu za čovjeka" bio najprepoznatljiviji tokom kampanje.
radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.