'Autoputevi RS-a' i i 'Ceste FBiH' izrazili želju za izgradnju saobraćajnice od Banje Luke do Splita

Radiosarajevo.ba
'Autoputevi RS-a' i i 'Ceste FBiH' izrazili želju za izgradnju saobraćajnice od Banje Luke do Splita

Autoputevi Republike Srpske provode aktivnosti na pripremi za izgradnju putnog pravca od Banje Luke prema Splitu, u dijelu koji prolazi kroz RS.

Direktor ovog javnog poduzeća Dušan Topić rekao je na današnjoj prezentaciji da bi trasa budućeg autoputa trebalo da ide od čvora „Glamočani“, preko Kola i platoa Manjače te dalje zapadno od Mrkonjić-Grada do mjesta Baraći, prema međuentitetskoj granici s Federacijom BiH.

Osim RS-a, interes za izgradnju ovog putnog pravca do Splita izrazila je i Federacija BiH, potvrdio je direktor „Cesta FBiH“ Filip Vujeva, koji je i prisustvovao današnjoj prezentaciji u Banjoj Luci te ukazao na privredni značaj izgradnje ove saobraćajnice.

"Nadam se da će ovaj projekt u skorije vrijeme zaživjeti i svima donijeti pozitivne rezultate", kazao je Vujeva.

Dužina putnog pravca Banja Luka - Split iznosi 186,1 kilometar, a najveći dio trase, dužine 99,2 kilometra vodi preko teritorije RS-a.

Kroz Federaciju BiH trebalo bi da bude izgrađeno oko 65 kilometara, a kroz Hrvatsku, do čvora „Čaporice“, ukupno 21,9 kilometara.

Topić je potvrdio da je interes za učešće u realizaciji ovog infrastrukturnog projekta kroz RS do sada iskazalo nekoliko evropskih i regionalnih kompanija, ali najodlučniji u namjeri da priču dovedu do kraja, zasad su predstavnici kineske kompanije „Sinohidro“, s kojima su predstavnici „Autoputeva RS-a“ vodili ozbiljne i konkretne razgovore u proteklih nekoliko mjeseci.

"Kineska kompanija već je osigurala podršku kineske 'Eksim' banke da kreditnim aranžmanom podrži izgradnju ove saobraćajnice", rekao je direktor „Autoputeva RS-a“ Dušan Topić.

Finansijska procjena je, kazao je, da bi izgradnja dionice kroz RS trebalo da košta oko milijardu i po eura, ali će se izgradnja odvijati u dvije faze kako bi se osigurala sredstava za gradnju.

Ministar za saobraćaj i vezu RS-a Nedeljko Čubrilović, koji je, između ostalih, prisustvovao današnjoj prezentaciji ove saobraćajnice, je rekao da izrada projektne dokumentacije i osiguravanje sredstava traju vremenski dva puta duže od samog vremena gradnje ove dionice, piše Fena.

"Ako se zna da je vrijeme gradnje ovog projekta pet do sedam godina, onda treba desetak do 12 godina da se osigura odgovarajuća projektna dokumentacija i finansijska konstrukcija", dodao je Čubrilović. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije