Šta god dotakne pretvori u zlato - David Beckham

Alen Tabaković
Šta god dotakne pretvori u zlato - David Beckham
Foto: EPA-EFE / David Beckham

Stara narodna mudrost kaže "nije zlato sve što sja". I baš kao što je to slučaj s narodnim mudrostima, koje su ostale očuvane tako dugo među nama, i ova poručuje puno. Ali da bi nešto, generalno prihvaćeno kao istinita tvrdnja, zaista i bilo tako, mora biti i poneki izuzetak. Tako postoje ljudi koji jednostavno ne znaju za neuspjeh. Jedan od takvih koji čitav svoj život - barem do ovog trenutka - niže uspjeh za uspjehom je David Beckham.

Koliko ljudi u svijetu je upoznato s ovim imenom? Koliko ljudi, bez obzira da li oni bili fanovi Manchester Uniteda, Real Madrida, PSG-a, LA Galaxya ili jednostavno ljubitelji fudbala, zna kako izgleda David Beckham, koliko djece ima i ko je njegova supruga? Sigurno mnogo više nego onih koji navijaju za bilo koji od navedenih klubova, a za koje je Beckham tokom igračke karijere nastupao.

Njegova vrijednost, međutim, izlazi iz okvira zelenih terena pomenutih klubova! On ih je, naime, igrajući za njih, učinio još popularnijim nego su bili prije njegovog dolaska, doprinoseći time značajno povećanju njihove navijačke baze i rastu njihovih prihoda.

Iako odličan fudbaler s izrazito preciznim "slobodnjakom" koji je nerijetko završavao u protivničkim mrežama, on će biti zapamćen kao čovjek koji je uticao na promjenu shvatanja marketinga u fudbalu. Beckham je jednostavno bio brend. On je od momenta kad je stupio na teren Old Trafforda postao proizvod predodređen da zaradi mnogo novca.

Većina njegove zarade otpada na sponzorske ugovore. Beckham je, prosto rečeno, marketinški brend kakav do njegove pojave nije viđen u svijetu fudbala. On je bio gotov proizvod koji je svako želio imati u svom vlasništvu i bogate gazde nisu se libile da mu isplate navjerovatne iznose za nastupe od tek nekoliko mjeseci (čak i u poznim igračkim godinama). Imati Beckhama u svom timu značilo je biti u fokusu, imati publicitet širom svijeta.

Nakon što je “zgrnuo” ogroman novac i !okačio kopačke o klin", šta danas radi nekadašnji kapiten Gordog Albiona?

Beckham ima novi projekat. Baš kao što je to učinio, iako u poznim igračkim godinama, u vrijeme aktivne igračke karijere, on želi još jednom da pokori MLS. Jedina razlika je što ovoga puta Beckham to namjerava uraditi iz udobne fotelje, kao vlasnik nove franšize MLS-a.

Kada je kao igrač stigao u LA Galaxy, Beckham manija je počela. On je naprosto plijenio pažnju, te je interes za fudbal u gradu u kojem stanovnici mare za ovaj sport, otprilike koliko i mi za bejzbol, naglo porastao.

Sigurno je da Beckham u nogama nije imao magiju Messia, Ronalda, Ronaldinha i mnogih drugih "fudbalskih vanzemaljaca", ali će ostati upamćen kao fenomen koji je svaki svoj poduhvat završavao uspješno. Ako je suditi prema dosadašnjim rezultatima, ne treba sumnjati da će i novi klub u MLS-u, Miami Beckham United, biti nešto posebno.

Malo je Europljana koji poznaju MLS - Major League Soccer - kako je oficijelni naziv za najjaču nogometnu ligu u USA. To ne čudi, baš kao ni činjenica da se Amerikanci svim silama trude povećati interes za ovim takmičenjem već decenijama. Taj trud se isplatio i danas su rezultati vidljivi kroz posjećenost stadionima koja MLS stavlja u sami vrh, tek iza !liga petice". Kvalitetom je to, jasno, još uvijek daleko, ali je i on drastično poboljšan.

Sistem takmičenja u MLS-u se dosta razlikuje od svega na šta smo mi uvropljani navikli. I mi u Bosni i Hercegovini se sa svojim problemima pokušavamo boriti kroz pronalazak sistema koji bi nam odgovarao, te smo tako smanjili ligu i uveli sistem takmičenja za prvaka i opstanak.

MLS je koncipiran na sličnom principu kao i ostala takmičenja u USA, poput NBA ili NFL-a. Dakle, dvije divizije koje daju prvake, a oni se napokon (nakon beskrajne serije utakmica play-off-a, što je svojstveno Amerikancima koji na taj način maksimiziraju profit od televizijskih i marketinških ugovora) susreću u velikom finalu.

Ono što je još jedan specifikum MLS-a je da timovi ne mogu ispasti iz takmičenja po principu automatizma, a u odnosu na plasman na tabeli. Pojednostavljeno, možete biti posljednji, a da ne ispadnete iz lige. U ligi ostajete sve dok to finansijski ima smisla. Ulazak u ligu je po sličnom principu ali nešto komplikovaniji (budući da nema automatskog ispadanja, jasno je, podrazumijeva i proširenje lige) pa zahtijeva mnogo lobiranja i komplikovanih procedura.

I upravo takvog poduhvata se uhvatio David Beckham, koji je stekao pravo kupovine kluba, kao jednu od mnogobrojnih klauzula ugrađenih u igrački ugovor, kada se LA Galaxy svim silama trudio da ga dovede u MLS. Na njemu svojstven način, ovaj je fudbaler - amasador - kreator - model i najzad biznismen - odlučio kako je vrijeme da MLS dobije novi klub. Kupio je tim iz Miamia 2014. i dodavši mu sufiks “united” u nazivu (odavši tako počast klubu u kojem je “dotakao zvijezde” - Manchester Unitedu), krenuo u komplikovanu bitku za dobijanje svih potrebnih licenci za gradnju stadiona i odobrenja za ulazak u MLS.

Kao igrač, Beckham je odabrao sunčani Los Angeles koji se nalazi na Zapadnoj obali. Sada, kada se u ulozi vlasnika vraća u MLS, odlučio se za Istočnu obalu. I ovoga puta je u pitanju jedan sunčani grad - Miami.

Najveća imena u historiji fudbala, poput Pelea i Cruyffa,  nastupala su u Americi za klubove od kojih danas neki i ne postoje. Neki su osvojili prvenstvo, a neki ne. Ipak, svi su ostavili dubok trag u sredinama u kojima su nastupali.

Ovo je, međutim, sasvim novi poduhvat jednog fudbalera kojim će on, ukoliko uspije sprovesti svoj naum u dijelo, donijeti u MLS nešto posve novo. Ovoga puta šou će ostati tamo gdje mu je i mjesto - na terenu stadiona namijenjenog fudbalu, baš onako kako smo mi Europljani na to navikli. Ako postoji čovjek koji je sposoban da to uradi, onda je to zasigurno David Beckham.

Pod njegovom palicom, United, pa makar se on zvao i Miami, zaigrat će na nekom drugom kontinentu, gotovo 7.000 km dalje od zemlje u kojoj je sve počelo - Engleske.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije