Navijači na fudbal godišnje potroše 35 milijardi

Radiosarajevo.ba
Navijači na fudbal godišnje potroše 35 milijardi

Nogometni navijači svake godine potroše 35 milijardi eura, podaci su istraživanja koje su proveli službeni sponzor nogometne Lige prvaka MasterCard i European Business School (EBS).

'Obožavatelji bez granica', kako su ih nazvali u izvještaju, jednu petinu ili 7.5 milijardi eura odvajaju na TV pretplatu, dok smještaj i putovanje vezani uz utakmicu ili posjete najdražim stadionima koštaju oko 8,75 milijardi eura svake godine.

Od ukupne populacije navijača jedna četvrtina, što je oko 41 milijun klasificirani su kao "Obožavatelji bez granica",  najpopularniji klubovi su Barcelona (29%), Real Madrid (10%) i Manchester United (8%)

Oko 3.5 milijardi se troši na odlazak na domaće utakmice svojih klubova, 13 posto iznosa odlazi na rekvizite klubova, a šest posto potrošnje odlazi na posjete kafićima i sportskim barovima kako bi se utakmica gledala na velikom ekranu. 

'Ljepilo' za navijače-bez-granica

Navijači imaju i uticaj na turizam. Jedna trećina svih 'navijača bez granica' rezervirala je putovanje isključivo radi gledanja utakmice ili posjete stadionu. Jedna petina namjerno kombinira gledanje utakmice s posjetom grada ili integrira određenu utakmicu u svoj regularni odmor.

Novac koji godišnje potroše navijači dovoljan je za izgradnju 100 Allianz Arena ili kupovinu 372 Christiana Ronalda i čak 562 Fernanda Torresa

Kako je objavila Fena, autor izvještaja, prof. Sascha Schmidt, direktor instituta za sport, poslovanje i društvo, EBS istaknuo je tri mega-trenda koja su doprinijela širenju obožavatelja bez granica:

"Povećana mobilnost, potpomognuta jednostavnijim i jeftinijim internacionalnim putovanjima - strani klubovi više nisu izvan dosega. Kao drugo – novi medijski kanali omogućili su (i stranim) obožavateljima jednostavan pristup klupskim informacijama pa se 'obožavatelji bez granica' osjećaju više uključenim u živote klubova. I treće – uzdizanje igrača i trenera do zvjezdanog statusa nadišlo je jezične i kulturalne razlike te poslužilo kao ljepilo koje je zajedno spojilo obožavatelje iz raznih zemalja."


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije