Nova sezona Formule 1
Radiosarajevo.ba
Foto: photobucket.com
Ljubitelje Formule 1 zasigurno raduje činjenica što će idućeg vikenda, nakon zimske pauze, ponovo moći uživati u svim uzbudljivostima ovog adrenalinskog sporta. U novu sezonu ulazi se sa nizom noviteta, prijedloga, transfera…
Promjene u Formuli 1
Jedno od najvećih noviteta u 2010. godini zasigurno će biti zabrana dosipanja goriva tokom cijele Grand Prix utrke. Box će vozači posjećivat zbog zamjene guma, a od ove sezone velika je vijest i kako će prva desetorica na startu biti prisiljena koristiti isti par guma kao i na kvalifikacijama.
S tim u vezi, FIA je odlučila kako se niti težine bolida uoči same utrke više neće javno objavljivati. U službenom izvještaju nadležni su poručili kako saznanja o potrošnji goriva u kvalifikacijama više nisu ključna za praćenje utrke.
Promijenjeno je i jedno od najkontroverznijih pravila, prema kojem se nekoć, niti novim vozačima, pristiglim u ekipu za vrijeme sezone nije dozvoljavalo testiranje bolida. Od ove sezone, novopristigli vozači imaju pravo na jedan dan testiranja bolida, na stazi koja nije u kalendaru F1 za tu sezonu, ali u roku od 14 dana od testiranja vozač mora nastupiti u utrci, kako njegova ekipa ne bi bila kažnjena sa danom testiranja manje uoči naredne sezone.
Uz uobičajene promjene u kalendaru daleko najveća novost u Formuli 1 zasigurno je promjena bodovnog sistema, koji je tokom pauze dva puta revidiran. Naime, prvi put FIA je iskoristila model iz MotoGP serije nagradivši prvu desetoricu vozača bodovnom skalom 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 što je prilično brzo naišlo i na niz kritika.
Zbog toga, mjesec dana kasnije, iz FIA-e dolazi obavijest kako će F1, WRC, ali i WTCC krenuti s uniformnim bodovnim sistemom koji, također, nagrađuje prvih deset vozača, ali sa drugačijom bodovnom raspodjelom (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1).
Luckasti prijedlog Ecclestonea
Najzabavniji prijedlog promjene pravila stigao je od prvog čovjeka Formule 1, Bernieja Ecclestonea, koji je došao na ideju o uvođenju prečica, koje bi s vremena na vrijeme vozači mogli koristiti. Radilo bi se tu o prečicama koje bi uštedile na vremenu i olakšale preticanje, a tokom vožnje vozači bi ovakvu "pogodnost" mogli koristiti pet puta. Veoma brzo stigle su kritike na ovu ideju vozača, koji smatraju da zapravo poenta Formule 1 leži u azhtjevnom preticanju.
Transferi, povratak, odlasci, novi timovi…
Daleko najveća i medijski najpopraćenija vijest, povratak je sedmerostrukog svjetskog prvaka, Michaela Schumachera, u Formulu 1, gdje će tokom naredne tri sezone uz bok svog starog prijatelja, Rossa Brawna, braniti boje Mercedes GP-a.
Njegov timski kolega, Nico Rosberg, tek je stigao iz slabašnog Williamsa i prije Schumacherovog potpisa važio je za jednog od glavnih kandidata za borbu naslova prvaka. Međutim, nova uzbuđenja pokazat će da li će se mlađahni Nico uspjeti izboriti sa “No1” u kraljici oktanskih sportova.
Jedna od najvećih vijesti ove sezone odlazak je bivšeg svjetskog prvaka, Kimija Raikkonena iz Formule 1. Finski vozač 2010. godinu provest će u društvu najvećih majstora relija. Popularni Iceman je svojim dolaskom u svijet relija djelimično okrenuo priču o prelasku svjetskih zvijezda poput Loeba ili Valentina Rossija u Formulu 1, te dokazao da bi i suprotan smjer mogao ponuditi itekako zanimljive doživljaje.
Uz Schumachera i Raikkonena bespogovorno najveća vijest tokom zimske pauze, konačan je dolazak dvostrukog svjetskog prvaka, Fernanda Alonsa u toliko željeni Ferrari. Mnogi su se zapitali kako će njegov dolazak uticati na atmosferu u timu za koji nastupa Felipe Massa. Podsjećanja radi, između Alonsa i Masse od 2007. godine vlada netrpeljivost - od svađe na VN Europe do “urote" na VN Singapura. Stoga ostaje da se vidi kako će ekipa funkcionisati sa "ljutim protivnicima" unutar nje.
Veliku buku u svijetu Formule 1 podigle su i tri nove ekipe od kojih se na prvi pogled niti jedna nije činila spremnom za ulazak u F1. Međutim, nakon što je USF1 objavio kako uslijed financijskih problema neće moći krenuti u svoju prvu sezonu u Formuli 1, FIA je konačno izbacila revidirani izgled grida na kojem se nije našao srpski Stefan GP.
Jedino prazno vozačko mjesto na ovom popisu, ono u HRT Cosworthu (Hispania racing Team), ovih dana "pripalo" je Karunu Chandhoku, koji je nakon Naraina Karthikeyana tek drugi indijski vozač u istoriji F1.
Prijavljeni vozači za sezonu 2010
Ekipa
|
Vozači
|
McLaren
|
Jenson Button (VBR) - Lewis Hamilton (VBR)
|
Mercedes GP
|
Michael Schumacher (NJEM) - Nico Rosberg (NJEM)
|
Red Bull
|
Sebastian Vettel (NJEM) - Mark Webber (AUS)
|
Ferrari
|
Felipe Massa (BRA) - Fernando Alonso (ŠPA)
|
Williams
|
Rubens Barrichello (BRA) - N. Hülkenberg (NJEM)
|
Renault
|
Robert Kubica (POL) - Vitalij Petrov (RUS)
|
Force India
|
Adrian Sutil (NJEM) - Vitantonio Liuzzi (ITA)
|
Toro Rosso
|
Sébastien Buemi (ŠVI) - Jaime Alguersuari (ŠPA)
|
Lotus
|
Jarno Trulli (ITA) - Heikki Kovalainen (FIN)
|
HRT
|
Karun Chandhok (IND) - Bruno Senna (BRA) |
BMW Sauber
|
Pedro de la Rosa (ŠPA) - Kamui Kobayashi (JAP)
|
Virgin
|
Timo Glock (NJEM) - Lucas di Grassi (BRA)
|
Kalendar utrka za predstojeću sezonu 2010
01
|
12. - 14. Mart
|
|
02
|
26. - 28. Mart
|
|
03
|
02. - 04. April
|
|
04
|
16. - 18. April
|
|
05
|
07. – 09. Maj
|
|
06
|
13. – 16. Maj
|
|
07
|
28. – 30. Maj
|
|
08
|
11. – 13. Juni
|
|
09
|
25. – 27. Juni
|
|
10
|
09. – 11. Juli
|
|
11
|
FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010 (Hockenheim) |
23. – 25. Juli
|
12
|
30. Juli – 01. August
|
|
13
|
27. – 29. August
|
|
14
|
10. – 12. Septembar
|
|
15
|
24. – 26. Septebmar
|
|
16
|
08. – 10. Oktobar
|
|
17
|
22. – 24. Oktobar
|
|
18
|
05. – 07. Novembar
|
|
19
|
2010 FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina Circuit) |
12. – 14. Novembar
|
sportnet.hr/radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.