Mali grad za velike naslove

Radiosarajevo.ba
Mali grad za velike naslove

Staza u japanskoj Suzuki najpoznatija je po svojoj dugovječnosti i obliku "osmice", odnosno prelaska jednog dijela staze iznad drugog, a među vozačima ujedno slovi i kao jedna od težih, ali dražih staza. Taj je ugled stekla zahvaljujući raznolikosti - nudi brze ravnine, ali i nizove krivina, kao i osjetne amplitude u visini - te mogućnostima za pretjecanje, zbog kojih rijetko nedostaje uzbuđenja.

Protekle dvije godine Veliku nagradu Japana ugostio je Fuji Speedway. Naizmjenično domaćinstvo propalo je odustajanjem organizatora utrke pod planinom Fuji te bi sav teret u budućnosti trebala iznijeti upravo Suzuka, ali upitno je hoće li biti dovoljno financijskih sredstava za održavanje utrke svake godine.

Stoga bi svaka Velika nagrada Japana u Suzuki mogla biti i posljednja te treba maksimalno uživati u njoj. Ove će godine gledateljima taj užitak priuštiti izravna borba kolega iz Brawn GP-a za naslov prvaka. Ukoliko Jenson Button osvoji pet bodova više od Rubensa Barrichella, bit će okrunjen za novog vladara Formule 1 već u nedjelju, 4. oktobra 2009. godine.

Vezano: Button: "Obje titule dolaze u Brawn GP"

Krug stazom s Mikom Häkkinenom

http://www.youtube.com/watch?v=IiiC0Ojj_Dg


Naravno, neće to biti prvi takav slučaj. Tradicionalno mjesto Suzuke pri kraju kalendara omogućilo je Japancima da uživo svjedoče raspletima bitke za titulu, poput neizvjesnog dvoboja Mike Häkkinena i Eddieja Irvinea 1999. godine (naslov je pripao Fincu), a na toj je utrci svoju karijeru okončao i Damon Hill. Hill je svoj naslov također proslavio u Suzuki, tri godine ranije.

Jenson Button tvrdi da neće podleći pritisku. "Svjestan sam situacije, ali neću neplanirano riskirati. Vozit ću kako uvijek vozim i nadam se da će to biti dovoljno", rekao je Britanac, čije će planove pokušati pomrsiti momčadski kolega, Rubens Barrichello.

S obzirom na izgledne vozačke rošade, njihov bi dvoboj mogao odlučiti i ko će iduće godine zadržati svoje mjesto u Brawn GP-u. Od viška motiva ipak bi ih mogla zaboljeti glava.

"U Singapuru sam mogao i bolje, ali sam u odnosu na Jensona izgubio samo bod te pozitivno gledam na svoje šanse za osvajanje naslova", smatra iskusni brazilski vozač, jedini koji još nije izvjesio bijelu zastavu. Sebastianu Vettelu, naime, igra samo teorija, dok se Mark Webber više ne može pouzdati ni u čuda.

Prošlosedmični pobjednik, Lewis Hamilton, otkrio je da već neko vrijeme sanja o utrkivanju na Suzuki: "Još sam kao dječak igrao video-igrice i vozio baš na toj stazi. Jasno, ništa ne može nadmašiti pravu stvar". Hamilton na popisu favorita za novi uspon na najvišu stepenicu postolja kotira vrlo visoko.

Sdruge strane, njegov vrlo vjerovatno budući timski kolega, Kimi Räikkönen, opet unaprijed pere ruke: "Iskreno, Ferrari nema dovoljno materijala za borbu za najviše pozicije".

Vozački je poredak spao na dva slova, ali u konstruktorskom unatoč dominaciji Brawnovih i Red Bullovih bolida vlada bitka za svaki bod, odnosno svaki komadić novčane nagrade. Na treće mjesto pretendiraju čak tri ekipe: Ferrari, McLaren i Toyota, koja će se željeti iskazati pred domaćim navijačima (iako staza u Suzuki nominalno pripada Hondi). Obećavajući pokazatelj za Toyotu je drugo mjesto Time Glocka iz Singapura.

Suzuka je jedno od mlađih japanskih naselja, a nalazi se 52 kilometra jugozapadno od Nagoye. Zbog svojeg zemljopisnog položaja grad ujedinjuje tri bitno različita japanska dijalekta, a staza za Formulu 1 njegov je daleko najslavniji eksponat. Pored staze nalazi se saobraćajna škola u kojoj se obučavaju sve vrste vozača, pa čak i policajci te sami instruktori vožnje.

sportnet.hr/radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije