Legendo, sretan 51. rođendan: Deset najboljih utrka Michaela Schumachera
Treći januar je dan koji bi u normalnim okolnostima u očima ljubitelja Formule 1 bio razlog za slavlje, čestitanje rođendana najboljem vozaču svih vremena Michaelu Schumacheru.
No, od kako je "Schumi" doživio tešku nesreću na skijanju 29. decembra 2013. godine, osjećaji su pomiješani. Datum nesreće i rođendana zlokobno su blizu jedan drugom, a informacije o zdravstvenom stanju legende Formule 1 nisu obećavajuće.
Foto: Scuderia Ferrari
Ipak, svi gajimo nade da će se Michael Schumacher oporaviti, ponovo nas obradovati svojom harizmom, osmjehom, humanizmom… U čast 51. rođendana najvećeg vozača prisjećamo se njegovih 10 najboljih utrka. Izbor je vrlo sličan nastupima koje je izdvojila oficijelna stranica Formule, a možete ih vidjeti OVDJE.
Belgija 1992
Prva pobjeda Michaela Schumachera, ostvarena na kiši, u uslovima u kojima je pokazao sjajan osjećaj i briljantnu taktiku. Iako ga je pretekao timski kolega Martin Brundle, Schumacher je ocijenio da Britanac ima izlizane gume.
Odmah je ušao u boks, stavio kišne gume na svoj Benetton B192 i stekao odlučujuću prednost.
Španija 1994
Utrka koja se pamti iako Schumacher nije pobijedio. Dominirao je na treningu (+0,65 sekundi prednosti na Hillom) i u prvih 20-ak krugova same utrke. U trenutku kada je vodio sa 18 sekundi prednosti, otkazao mu je mjenjač, zapravo, u funkciji je ostala samo peta brzina!? Međutim, Schumacher je nastavio i utrku završio na drugom mjestu!
"Ako je moj vozač Hill pobijedio Schumachera sa svega 24 sekunde prednosti u ovakvim uslovima, možda bih trebao razmisliti o nekom drugom zanimanju", izjavio je nakon utrke Frank Williams, gazda pobjedničkog tima Williams.
Belgija 1995
Pobjeda ostvarena sa 16. startne pozicije (najlošiji kvalifikacioni trening u karijeri!) i u promjenljivim vremenskim uslovima za vrijeme same utrke. Za razliku od konkurenata, Schumi je i nakon prvih kapi kiše ostao na slickovima, čime je uštedio čak dva odlaska u boks i vodstvo preuzeo već u 15. krugu.
"Vječiti gubitnik" Damon Hill se žalio kako ga je Schumacher blokirao, a zapravo nije mogao po pljusku, sa kišnim gumama, preteći najboljeg svjetskog vozača koji je bio na "slickovima".
Europa 1995
Posljednja Schumijeva utrka za volanom Benettona na europskom kontinentu ostvarena pred njemačkim navijačima na Nurburgringu.
Iako je Jean Alesi u Ferrariju imao ogromnu prednost (24 sekunde – 16 krugova prije kraja), Schumacher je furioznom vožnjom smanjivao zaostatak i dva kruga prije kraja pretekao Francuza.
Španija 1996
Prva pobjeda za Ferrari, ponovo briljantan nastup na kiši. Startovao je sa treće pozicije, u startnoj gužvi pao na devetu poziciju, a onda je počeo "Schumacher show". Već u 12. krugu je preuzeo čelnu poziciju, poigrao se sa protivnicima i na kraju bio 45 sekundi ispred Alesija.
Koliko je Schumi bio dominantan govori podatak da je njegov najbrži krug bio 2,2 sekunde bolji od najbližeg konkurenta! "Da me je neko prije utrke upitao koliko novca da uloži na moju pobjedu na kladionici, rekao bih mu da nisam vrijedan nijednog centa", objasnio je Schumacher i sam iznenađen lakoćom trijumfa u prilično nekonkurentnom bolidu.
Mađarska 1998
Fenomenalna vožnja na suhom i pobjeda nad Mikom Häkkinenom koji je vozio dominantni McLaren-Mercedes. Na stazi na kojoj je preticanje skoro nemoguće, drugoplasirani Schumacher sredinom utrke mijenja taktiku i odlučuje se na dodatno zaustavljanje u boksu.
Twitter: 1998
Tehnički direktor Ross Brawn izračunao je da Nijemac mora u 19 krugova napraviti 25 sekundi prednosti nad Häkkinenom kako bi nakon posljednjeg zaustavljanja bio ispred Finca. Kada je to putem radio veze saopštio Schumacheru, dobio je odgovor "Hvala". Schumi je prisnuo gas i napravio ono što se od njega tražilo…
Malezija 1999
Nakon teške povrede i loma noge na VN Velike Britanije, Michael Schumacher je pauzirao šest utrka. Još nedovoljno oporavljen vratio se na pretposljednjoj utrci u Maleziji, u namjeri da pomogne Eddie Irvineu u pohodu na vozačku titulu, odnosno Ferrariju koji se bori za konstruktorski naslov. Roviti Schumacher osvaja "pole" sa prednošću od gotovo sekunde, dominira na utrci, ali nekoliko krugova prije mora propustiti Irvinea.
"Michael je dokazao da je, ne samo najbolji pilot F1, već i… najbolji drugi vozač", izjavio je šaljivdžija Eddie Irvine. Zbog minimalno predimenzioniranih bočnih deflektora, Ferrariju će biti oduzeta, a potom vraćena dvostruka pobjeda.
Japan 2000
Trka na kojoj je Schumacher osigurao prvu titulu u dresu Ferrarija. McLareni su kiptili od snage, Häkkinen je bolje startovao i vodio u prvoj polovici utrke, ali je Schumi pritisnuo kada je to bilo potrebno i prvi prošao ciljem.
Ne toliko uzbudljiva koliko emocionalna utrka jer je bila povod za neviđeno slavlje u čast prvog Ferrarijevog šampiona nakon pauze od 21 godinu.
Austrija 2003
Još jedna pobjeda koju je u stanju ostvariti samo Schumacher. Prilikom zaustavljanja u boksu, dok su mehaničari dosipali gorivo, nekoliko kapljica zahvatilo je vreli Ferrari F2003 GA i buknuo je požar na boku bolida.
I šta je uradio najbolji svjetski vozač svih vremena? Dok je oko njega "gorilo", hladnokrvno je održao upaljen motor, sačekao pola minuta da mehaničari počiste tragove vatre, nastavio utrku… i pobijedio!
Kina 2006
Više od 14 godina nakon prvog trijumfa, ostvarenog na kiši, Michael Schumacher je ostvario posljednju 91. pobjedu… naravno, opet na kiši. Na kakav način!
I pored inferiornih kišnih guma Bridgtestone, Schumi je briljirao na treningu i ostvario 6. startnu poziciju što je bio uvod u fantastičan nastup na trci. Dok su konkurenti proklizavali, izlijetali, Schumacher je vozio kao na šinama i pobijedio, nažalost, posljednji put u Formuli 1...
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.