Koliko može Ice Man u Lotus-Renaultu?
Tridesetdvogodišnji Finac Kimi Räikkönen potpisao je dvogodišnji ugovor sa Lotus-Renaultom i okončao višemjesečna nagađanja o njegovom povratku u bolid Formule 1...
Sama činjenica da se u Svjetsko prvenstvo vraća još jedan svjetski prvak, nakon Michaela Schumachera, daje nam za pravo nadati se uzbudljivijoj sezoni koja počinje sredinom marta iduće godine na stazi Albert Park u Australskom Melbourneu.
Na startu te utrke trebalo bi biti 6 svjetskih prvaka: Vettel, Button, Hamilton, Räikkönen, Alonso i Schumacher, što će biti prva takva utrka u historiji ovog takmičenja.
Gdje bi se tu mogao smjestiti Kimi Matias Räikkönen? To je "pitanje od milion dolara". Kao što znamo, značajnijih promjena u pravilima za iduću sezonu neće biti, osim (boljih) Pirellijevih guma. Ta činjenica nam govori da trebamo krenuti u analizu samom usporedbom ovogodišnjih bolida.
Red Bull će vjerovatno ostati u ili na samom vrhu poretka, dok se za ostale ništa ne može sa sigurnošću tvrditi. Ekipa McLarena ima u svojim redovima dvojicu svjetskih prvaka, Buttona i Hamiltona, te uz činjenicu da su krajem ove sezone (Hamilton) i gotovo u svim utrkama (Button) bili iza leđa Red Bullu daje im pravo na optimizam. Ferrarijeve zvijezde, Alonso i Massa, nisu ove godine imali uspješnu sezonu. Alonso prvenstveno zbog relativno lošeg bolida, a Felipe Massa se cijelu godinu "tražio", ali nije našao ništa osim svog "prijatelja" Lewisa Hamiltona u pet-šest navrata. Šef Ferrarija Stefano Domenicali najavio je agresivan pristup razvoju bolida za 2012. godinu i ako tim iz Maranella uspije "posložiti kockice" imati će jednu od glavnih uloga. Mercedes je pak ove godine pokazao konstantu u nastupima te četvrtim mjestom u ukupnom poretku je bio zadnji od "prve lige", ali i daleko ispred "ostatka svijeta". Pojačani brojnim zvučnim imenima u ekipa, te naslonjeni na vrlo dobre vozače Rosberga i Schumachera, mogu svakako "zamutiti vodu".
Ekipa Renaulta se zajedno s Force Indijom smjestila u sredinu poretka te je veliko pitanje što ove dvije ekipe mogu pokazati u sezoni 2012.
Renault (od iduće godine Lotus, op.a.) je uspio bez puno pompe dovesti sigurno jednog od najboljih vozača Formule 1 u zadnjih desetak godina. Finac Räikkönen je pokazao svojim vožnjama u McLarenu i Ferrariju da je "klasa". Istina, često puta je izgledalo kao da vozi dječje igračke a ne bolid Formule 1 jer je u svakoj sezoni "spalio" nekoliko motora više od svojih timskih kolega. Uvijek je vozio beskompromisno i "na nož" za svaki bod i svaku poziciju. Probleme je ekipama stvarao jer mu obveze prema sponzorima u obliku press-konferencija i raznoraznih "bezveznih" događanja nikada nisu ležale i činio je sve da to svede na najmanju moguću mjeru.
Kao i njegov famozni odgovor na pitanje da li trenira u simulatoru na što je odgovorio "da on ne igra videoigrice". U svom "prvom" pojavljivanju u Formuli 1 je tadašnjem vladaru staza, Michaelu Schumacheru, znao pokazati zube što je i sam Schumacher mnogo puta priznao. Kimijeva hladnokrvnost uz koncentriranost na vožnju i isključivo samo na vožnju te njegova sposobnost detektiranja ponašanja bolida na stazi pomoći će Lotusu da što prije napravi bolid koji ima iole mogućnosti uplesti se u borbu za vrh poretka. Znamo da aktualni dvostruki svjetski prvak Sebastian Vettel vozi bolid u kojem se nalazi motor identičan onom kojeg će koristiti i Kimijev Lotus. A ako Lotusovi inženjeri uspiju sklopiti kakvu-takvu šasiju i aerodinamički paket, Ice Man može biti vrlo opasan.
Pitanje koje se samo po sebi nameće je Finčeva motivacija i želja za uspjehom. Znajući Kimija, malo je vjerojatno da je u Formulu 1 ušao samo zbog unosnog ugovora. Većina ljudi iz svijeta Formule 1 kažu kako je Räikkönen takav čovjek koji živi od adrenalina i vožnje. Možda u toj činjenici možemo tražiti razlog da je, financijski osiguran svjetski prvak u Formuli 1, odlučio voziti reli i to ne za prvu, već za Junior tim Citroëna, a potom i osnovati vlastiti reli-tim. Da je kojim slučajem odabrao DTM ili NASCAR (s NASCAROM ima dogovor da može "uskočiti" doslovce kad mu se prohtije), to bi bilo lakše za shvatiti, ali relijašku sezonu – nikako.
Sigurno je da će Finac u utrkama Formule 1 davati sto posto i da može pomoći Renaultu/Lotusu da što prije krene putevima stare slave. A to što sa 32 godine nije u "cvijetu mladosti" ne bi trebao biti razlog za neuspjeh, možda baš obrnuto, jer je iskustvo ono što mu može osigurati značajnu prednost.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.