Ferrari i McLaren su morali bolje

Radiosarajevo.ba
Ferrari i McLaren su morali bolje

Kako timovi poput jednog Ferrarija i McLarena u svaku sezonu ulaze kao glavni favoriti za osvajanje novih titula ovosezonskim rezultatima ovi automoto giganti jednostavno ne mogu biti zadovoljni..

McLaren se prekasno probudio - zaključak je na kraju ovogodišnje sezone. Ključ neuspjeha svakako je u lošem ulasku u sezonu. Prva polovica sezone bile je pravo razočaranje kako za Martina Whitmarsha i Rona Dennisa tako i za vozače, ali i sve poklonike McLarena uopće.

Ipak, nije sve tako crno za ekupu iz Wokinga. U drugoj polovici sezone McLaren se pokazao u pravom svijetlu - odličan plijen bodova omogućio im je proboj na treću poziciju u ukupnom poretku konstruktora. Unatoč slabijem plasmanu od očekivanog vidljiv je značajan pomak u razvoju bolida i već bi iduće sezone mogli konkurirati za sam vrh.

Bivši svjetski prvak, Lewis Hamilton sezonu je otvorio skandalom i diskvalifikacijom u Australiji. Lewis se kasnije ispričao zbog lažnog iskaza, ali očito je sve to ostavilo veliki trag na njemu budući da je od pete do desete utrke završavao daleko od bodova. Drugi dio sezone Hamilton je "eksplodirao" - dvije pobjede, jedno drugo i dva treća mjesta rezultati su koje je Britanac ostvario nakon devete utrke sezone u Njemačkoj i poražavajuće 18. pozicije. Sve do kraja bilo je gotovo briljantno ne uzimajući u obzir Belgiju i Abu Dhabi gdje je odustajao.

Finac u redovima McLarena Heikki Kovalainen vjerojatno broji posljednje dane u McLarenu. Čak pet puta odustajao je u prvih osam utrka, a najbolji plasman Finac je izborio na VN Europe gdje je završio ne 4. mjestu. Sve u svemu, ukupan dojam prilično je slab.

Ferrari...

U Ferrariju ne mogu reći da su imali uspješnu sezonu - sa tek jednom ovosezonskom pobjedom i tek četvrtim mjestom u ukupnom poretku konstruktora. U sezonu su jako loše ušli (u prve tri utrke nisu osvojili niti jedan bod) da bi se u drugom dijelu sezone polako počeli vraćati, ali samo zahvaljujući nadahnutom Kimiju Räikkönenu, ali na kraju ipak gube od vječnih rivala, McLarena. Međutim, svakako treba napomenuti i kako je ekipa iz Maranella već na polovici sezone odustala od razvoja ovogodišnjeg bolida te je svu svoju energiju i sredstva preusmjerila na razvoj novog bolida za iduću sezonu.

Najvažniji događaj za Ferrari zbio se na kvalifikacijama za VN Mađarske kad je nastradao iskusni Felipe Massa koji nije mogao voziti do kraja sezone što je pokrenulo potragu za njegovom zamjenom. Pojavila se mogućnost da se u F1 bolid vrati Michael Schumacher koji je naposljetku zbog problema s vratom ipak odustao i prazno mjesto prepustio Luci Badoeru, dugogodišnjem Ferrarijevom testnom vozaču.

Badoer nije oduševio nikog te je nakon svega dvije utrke "vozanja" na začelju poretka zamijenjen Giancarlom Fisichellom iz Force Indije. Fisico je objeručke prihvatio ponudu propetog konjića, ali ni on nije ispunio očekivanja iz utrke u utrku kružeći pri kraju poretka. Talijan se nikako nije mogao naviknuti na Ferrarijev bolid, ali za svojom odlukom ne žali.

Jedini čovjek koji je nakon Felipeove nesreće za Ferrari osvajao bodove jest iskusni Kimi koji je čak četiri puta uzastopce završio na podiju (od Mađarske do Italije). Finac je zaista vrhunski odrađivao svoj dio "posla" u bolidu koji je Ferrari prestao razvijati vjerojatno pokušavajući sačuvati svoje mjesto u timu. Ipak, bivši svjetski prvak ipak će bit zamijenjen Fernandom Alonsom koji će se sljedeće sezone pridružiti Massi.

Toyota..

"The dream is over" - tako glasi naslov na službenim stranicama Toyote. Unatoč opovrgavanju nagađanja o konačnom odlasku ove simpatične ekipe iz svijeta Formule 1 to se na razočaranje velikog broja navijača ipak dogodilo. U osam sezona provedenih u Formuli 1 Toyota nije ostvarila pobjedu, a najveći rezultati ove ekipe uz 13 podija tri su osvojena polea što je za ekipu koja je iz sezone u sezonu najavljivala proboj u sam vrh F1 ipak premalo.

Vozač koji je odvezao šest od osam Toyotinih sezona veteran je Jarno Trulli. Talijan je sezonu otvorio trećim mjestom u Australiji, a nakon toga još dva puta završio je na pobjedničkom postolju. Trulli je imao nekoliko odustajanja i plasmana izvan deset najboljih pa se nakon vožnje "toplo-hladno" može zaključiti da od osmog mjesta u ukupnom poretku i nije mogao bolje. Hoće li odlazak Toyote ujedno značiti i odlazak 35-godišnjeg Talijana iz svijeta F1 ostaje za vidjeti.

Drugi Toyotin vozač, Timo Glock sezonu je otvorio obećavajuće - četvrti u Australiji pa treći u Maleziji. Nakon prve dvije utrke uslijedio je pad i borba za pokoji bod. Najbolji rezultat ostvario je Singapuru gdje je zauzeo drugu poziciju. Nažalost, već u idućoj utrci na VN Japana izletio je sa staze i ozlijedio nogu, a kasnije se utvrdilo i kralježnicu. Ozljeda je značila kraj sezone, a njegovo mjesto zauzeo je Kamui Kobayashi.

Mladi Japanac jedina je svjetla točka Toyote u protekloj sezoni. Iako je odvezao samo dvije posljednje utrke sezone oduševio je brojne ljubitelje Formule 1. Na Interlagosu je bio deveti, a na posljednjoj utrci sezone stigao je do tri boda zauzevši sjajnu šestu poziciju. Pokazao se kao pravo osvježenje i bespogovorno je zaslužio svoj angažman u nekoj od F1 ekipa.

BMW...

BMW je solidno otvorio sezonu s vrlo raspoloženim Robertom Kubicom koji je 2008. godinu odradio na vrhunskoj razini, ali ubrzo je bavarska ekipa počela gubiti korak ne samo s vodećima već i za svim ostalim timovima. Od prve utrke u Australiji do 12. utrke u Belgiji osvojili su samo devet bodova nakon čega su glavešine u Münchenu odlučile kako BMW na kraju sezone ipak odlazi iz Formuli 1.

Ukoliko su nam mjerilo osvojeni bodovi Nick Heidfeld je bio bolji vozač ove sezone. Naime, 19 bodova osvojio je Nijemac, dva više od svog poljskog kolege. Quick Nick može se pohvaliti s jednim podijem, no kako je riječ o Maleziji njegovi bodovi podijeljeni su na pola nakon što je utrka prekinuta.

Kubica je također bio na podiju, a dogodilo se to u Brazilu gdje je osvojio drugo mjesto. Vrlo je slaba sezona iza Poljaka koji je svega godinu dana ranije odradio svoj najbolji posao u svijetu F1. Od sljedeće sezone mladi Kubica seli u francuski Renault za koji je ne tako davne 2005. godine i testirao bolid prije nego što je zaposlen od strane BMW Saubera.

Renault...

Iza Renaulta nedvojbeno je jedna od najtežih sezona u njihovoj povijesti prvenstveno zbog skandala s namještanjem prošlosezonske utrke u Singapuru. Na pola sezone potjerali su Nelsona Piqueta Jr. koji im se priznanjem o namještanju osvetio da bi u konstruktorskom poretku sa 26 bodova (svi redom pristigli od uvijek spremnog Fernanda Alonsa) sezonu završili na tek osmom mjestu.

U sezoni gdje su ostali bez nekoliko velikih sponzora Francuzi su razmišljali i o odlasku iz F1, no kako stvari stoje čini se da će još najmanje godinu dana ostati i to bez donedavnog šefa tima, Flavia Briatorea koji je dobio doživotnu zabranu aktivnosti u F1, a velik gubitak je i Pat Symonds, taktički genije Renaultove ekipe. Kako će se francuski tim snaći nakon ovih kazni ostaje za vidjeti.

Alonso je vozio u skladu s mogućnošću bolida, a nerijetko je iz njega izvukao i puno više. Treće mjesto u Singapuru najbolji je rezultat ove godine za Španjolca koji će ovosezonska događanja pokušati zaboraviti što je to prije moguće. Mnogi su uvjereni da ga puno svjetlija budućnost čeka u Ferrariju gdje će od sljedeće godine zamijeniti Kimija Räikkönena.

Nelson Piquet i Roman Grosjean dijelili su drugi Renaultov bolid i možda su oni pokazatelj koliko je taj bolid zapravo bio loš. Naime, Piquet u deset, a Grosjean u sedam nastupa nisu uspjeli ubilježiti niti jedan bod. Najbolje kvalifikacijsko mjesto je tek deseto Piqueta, dok, usporedbe radi, Alonso uz drugo startno mjesto u Kini ima i pole u Mađarskoj

sportnet.hr/radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije