Pawn, Orcas
Večerašnje muzičko putovanje emisije 50minuta (koja se emituje svake srijede u 22h i reprizno petkom u istom terminu) vodi nas kroz mnoštvo raznolikih zvukova, okupljenih u jedan pomalo mističan i prozračan ambijent.
U prvom dijelu emisije slušamo jednog mladog umjetnika iz Japana, koji se uprava izuzetno zanima za sitne i delikatne zvukovne pojavnosti u njegovu okruženju. On ih osluškuje, registrira i bilježi u svoje gusto pletene teksture.
Ime ovog autora je Hideki Umezawa, a pseudonim mu je Pawn. Važi za jedno od novih zanimljivih imena japanske ambijentalno-eksperimentalne muzike, kojoj je on sa svoja 4 studijska albuma do sada dao i svoj vlastiti trag.
Posljednji album Umezawe, koji je izašao u mjesecu januaru ove godine, nosi naslov Glimmer of Sunlight. Sastoji se od šest originalnih numera i njihovih šest remiksa, koji su načinili Josh Varnedore, Solo Andata, The Lullaby League, Geskia, i Konntinent. Originalne numere Umezawe zvuče kao lutanja kroz svijet misli, poput sjećanja na neki rani život i djetinjstvo. Čujemo zvuk školskog autobusa i nekih dječijih igrački, a čitav se ambijent doima poput nekog sna, maglovitog i nejasnih obrisa.
Tehnički, tu je mnogo terenskog zvuka, onog konvencionalnih instrumenata ali i sa, recimo, staklenih čaša, te naravno efekata elektroničkih uređaja. Svi se ovi elementi međusbono prožimaju na izvjestan način, stvarajući vrlo nježne teksture.
U drugom dijelu današnje emisije ostajemo u sličnom ambijentu, ali nešto više artikuliranom. Slušamo duo čija dva člana djeluju i pojedinačno, ali su se za ovu priliku odlučili udružiti i načiniti jedno liepo izdanje.
Oni su Thomas Meluch, ili Benoît Pioulard i Rafael Anton Irisarri ili The Sight Below. Zajedno su Orcas. Njihov debi album istog naslova izašao je u mjesecu februaru ove godine.
Rafael Anton Irisarri, ili The Sight Below jedan je od imena upravo etikete Ghostly International. Producent je, autor i muzičar koji istražuje sfere post-minimalističke muzike, često obavijene shoegaze ozračjem. Irisarri je malo poznatiji od svog kolege, i osim sa njim, sarađivao je između ostalih sa izvrsnim austrijskim gitaristom i ekperimentatorom Christian Feneszom. Do sada je kao The Sight Below Irisarri izdao dva studijska albuma.
The Sight Below i Benoît Pioulard su zajedno kreirali projekt Orcas, čije je istoimeno zdanje smjesa gitarskih i klavirskih dionica u kombinaciji sa tamnim Thomasovim vokalom, i šumom prožetog elektroničkog pozadinskog ambijenta. U zvaničnom opisu materijala stoji da album ima izvjestan chiaroscuro efekat, da se prikazuje kao dijalog svijetlog i tamnog.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.