Pawn, Orcas

Radiosarajevo.ba
Pawn, Orcas

Večerašnje muzičko putovanje emisije 50minuta (koja se emituje svake srijede u 22h i reprizno petkom u istom terminu) vodi nas kroz mnoštvo raznolikih zvukova, okupljenih u jedan pomalo mističan i prozračan ambijent.

U prvom dijelu emisije slušamo jednog mladog umjetnika iz Japana, koji se uprava izuzetno zanima za sitne i delikatne zvukovne pojavnosti u njegovu okruženju. On ih osluškuje, registrira i bilježi u svoje gusto pletene teksture.

Ime ovog autora je Hideki Umezawa, a pseudonim mu je Pawn. Važi za jedno od novih zanimljivih imena japanske ambijentalno-eksperimentalne muzike, kojoj je on sa svoja 4 studijska albuma do sada dao i svoj vlastiti trag.

Posljednji album Umezawe, koji je izašao u mjesecu januaru ove godine, nosi naslov Glimmer of Sunlight. Sastoji se od šest originalnih numera i njihovih šest remiksa, koji su načinili Josh Varnedore,  Solo Andata, The Lullaby League, Geskia, i Konntinent. Originalne numere Umezawe zvuče kao lutanja kroz svijet misli, poput sjećanja na neki rani život i djetinjstvo. Čujemo zvuk školskog autobusa i nekih dječijih igrački, a čitav se ambijent doima poput nekog sna, maglovitog i nejasnih obrisa.

Tehnički, tu je mnogo terenskog zvuka, onog konvencionalnih instrumenata ali i sa, recimo, staklenih čaša, te naravno efekata elektroničkih uređaja. Svi se ovi elementi međusbono prožimaju na izvjestan način, stvarajući vrlo nježne teksture.


U drugom dijelu današnje emisije ostajemo u sličnom ambijentu, ali nešto više artikuliranom. Slušamo duo čija dva člana djeluju i pojedinačno, ali su se za ovu priliku odlučili udružiti i načiniti jedno liepo izdanje.

Oni su Thomas Meluch, ili Benoît Pioulard i Rafael Anton Irisarri ili The Sight Below. Zajedno su Orcas. Njihov debi album istog naslova izašao je u mjesecu februaru ove godine. 

Thomas Meluch je poznatiji pod pseudonimom Benoît Pioulard. Američki je pjevač i multinstrumentalist, koji voli eksperimentirati sa zvukom. U posljednjih desetak godina izdao dosta materijala, a gostovao i za već prepoznatljivu američku neovisnu etiketu Ghostly International, koja se upravo bavi nekim novim, smjelijim elektroničkim zvukom.

Rafael Anton Irisarri, ili The Sight Below jedan je od imena upravo etikete Ghostly International. Producent je, autor i muzičar koji istražuje sfere post-minimalističke muzike, često obavijene shoegaze ozračjem. Irisarri je malo poznatiji od svog kolege, i osim sa njim, sarađivao je između ostalih sa izvrsnim austrijskim gitaristom i ekperimentatorom Christian Feneszom. Do sada je kao The Sight Below Irisarri izdao dva studijska albuma.

The Sight Below i Benoît Pioulard su zajedno kreirali projekt Orcas, čije je istoimeno zdanje smjesa gitarskih i klavirskih dionica u kombinaciji sa tamnim Thomasovim vokalom, i šumom prožetog elektroničkog pozadinskog ambijenta. U zvaničnom opisu materijala stoji da album ima izvjestan chiaroscuro efekat, da se prikazuje kao dijalog svijetlog i tamnog.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije