Orbital, Chromatics

Radiosarajevo.ba
Orbital, Chromatics

U novoj emisiji 50minuta (emituje se svake srijede u 22h, reprizno petkom u istom terminu)  slušamo opet nova izdanja, sa jednog dijela aktuelne muzičke scene, koji je u slučaju ovog programa najčešće posvećen elektroničkom zvuku.

Zato je prvi dio večerašnjeg druženja posvećen dvojcu čije je ime neizbježno kada se govori o pomenutoj muzici.

Oni, naime, djeluju još od vremena kada je elektronička muzika kroz house i rave pravce, koji će potpuno obuzeti 90te, započela svoju eru globalno popularnog trenda. Ovaj je duo imao itekako i svog udjela u tome procesu, između ostalog i kao projekat čiji su uzori bili u electro i punk rocku, a polje djelovanja u žanrovima elektroničke muzike.

Duo je Orbital, a a njihovo novo izdanje, koje večeras slušamo, osmi je studijski album projekta, pod naslovom Wonky.

Orbital je nastao na samome zalasku 80ih, u Velikoj Britaniji. Dvojica braće, Phil i Paul Hartnoll su 1989 snimili na očevom kasetofonu svoju prvu oficijelnu numeru, koja će ubrzo, po njenom izdavanju za etiketu Pete Tonga, postati pravom malom rave himnom, a Orbital dovesti i u popularni tadašnji TV program Top of the Pops.

 

Od tada su prošle preko dvije decenije, a Orbital izdali sedam studijskih albuma. Posljednji od njih, Blue Album, objavljen je 2004 godine, kada su se braća prekinula svoju kreativno-poslovnu saradnju. Pojedinačno su nastavili baviti se muzikom sve do dvadesete godišnjice od nastanka Orbital. Ponovo su se udružili, 2008, i polako došli do rada na svome osmom albumu.

IzdanjeWonky neka je vrsta i novog i starog u jednom  pakovanju. Orbital se njime nisu priklonili aktuelnim muzičkim smjerovima do tačke gubljenja vlastita identiteta, kao što to mnogi 'vremešni' autori čine. Naprotiv, album Wonky ponosno nosi već dobro poznati Orbital zvuk, melodičan i sa još živim sjećanjem na onu prvu eru ravea, house početke i techno preciznost. Međutim, Orbital imaju sluha i za sadašnju klupsku muziku. Zato su pažljivo svoju prošlost izmiješali sa trenutnim zvukom, čiji je zasigurno najpopularniji izdanak dubstep.

Voljeli ih ili ne, Orbital su bili važni u jednom određenom trenutku, i njihov je novi album jedno fino podsjećanje na ono čemu su od početka odani, a to je elektronička muzika. Uostalom, i njihovo ime – Orbital, odnosi se na nešto što je bilo vezano za ranu rave i acid house scenu Londona – bio je to orbital autoput, M25, koji je 'obuhvatao' sva tadašnja klupska dešavanja.

Nakon veterana Orbital, nastavljamo večerašnju emisiju sa jednim upola mlađim projektom.  Iza njega je nešto više od decenije postojanja, kroz zvuk koji se kolebao između post-punka, no wavea, teelectra i italo disca.

Oni se zovu Chromatics, bazirani su Portlandu, američkoj državi Oregon, i upravo su izdali svoj novi, četvrti studijski album. Naslov mu je Kill for Love.

 

Chromatics smo već ranije pominjali upravo u ovoj emisiji, kada smo slušali soundtrack za film Drive, ili pak projekt Symmetry, sa svojim Soundtrackom za imaginarni film. Naime, jedan od važnih ljudi benda je čovjek koji se zove Johnny Jewel, producent i multiinstrumentalist koji ostavlja sličan trag u nekoliko projekata kojih je dio – Glass Candy, Desire i, naravno, Chromatics.

No, Jewel nije bio na samim počecima Chromatics, kada su oni bili orijentirani ka punk, haotičnijem zvuku. Sa promjenom postave 2004 godine, kada se pojavio i Johnny Jewel, zvuk se iz punka promijenio u dark disco, a Chromatics počeli sticati i svoje prepoznatljivo obilježje. Njihov nasvjetliji trenutak bio je treći studijski album iz 2007 naslova Night Drive, čija će numera Tick of the Clock kasnije potpisati ambijent filma Drive.

Pet godina nakon priznatog Night Drive, Chromatics se vraćaju sa novim albumom, koji je zasigurno korak dalje u odnosu na prethodnika. Ovo je album koji je i mračan i romantičan, poput njegova naslova, i izdanje koje zaista voli neke od lijepih trenutaka prošlosti popularne muzike. No, malo koketira i sa eksperimentalnim zvukom inspiriranim klasičnom muzikom 20. stoljeća.

Kill for Love, kroz čitavih 17 numera i 90 minuta trajanja, ima neko vlastito raspoloženje, ono koje polako obuzima, ali kojemu se teško oduprijeti.



 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije