BiH turneja mladog saxofoniste Timura Sijarića
Nakon izuzetno uspješne turneje sarajevskog saxofoniste Timura Sijarića pod nazivom „saksofon.novo“ prošle godine, tokom ove sedmice će se izvesti tri koncerta u okviru bosanskohercegovačkog dijela turneje ovaj put pod imenom „saksofon.duo“.
Glavni fokus turneje saksofon.duo je muzika pisana za dva instrumenta, koja se po svojoj formi i estetici interpretacije nalazi na granici izmedju virtuoznosti i neposrednosti solo instrumenta, te simbioze zvuka i boja kamerne muzike.
Djela za dva saksofona kompozitora muzike 20. stoljeća (Hindemith, Berio, Rolin, Noda) će izvoditi Timur Sijarić (Bosna i Hercegovina) i Linus Amstad (Švicarska/Švajcarska), a na koncertu će kao specijalna gošća nastupiti i sopranistica Melanie Wurzer (Austrija). I ovaj put će se premijerno izvesti djelo („Magnetfeld“ mladog iranskog kompozitora Alireze Togyani Rizi-ja). Takodjer će biti izvedena dva djela za saksofon i elektroniku holandskog kompozitora Jacoba TV (Ter Veldhuis), jednog od najinteresantnijih kompozitora u svijetu saksofona našeg vremena.
Lokacije i vremena odrzavanja koncerta:
- Mostar, 17.07. OKC Abrašević (21h)
- Sarajevo, 18.07. Art Kino Kriterion (20h) - (u okviru festivala Baščaršijske noći)
- Banja Luka, 19.07. Gradsko Pozorište Jazavac (20h)
Ulaz na koncerte je besplatan.
Isječak iz opisa koncerta:
saksofon.duo je koncept (i koncert!) zasnovan na jednostavnom, ali vrlo delikatnom principu dijaloga izmedju dva jednako važna instrumenta, vrlo često bivajući na estetskoj, auditivnoj i teorijskoj granici izmedju kamerne i muzike koju izvodi samo jedan instrument.
Zbog toga je naš pristup ovoj muzici zahtjevao apsolutnu koheziju različitih stilističkih i personalnih rješenja do kojih smo došl i limitirani na samo dva instrumenta.
Mada je apsolutno-egalitarni odnos izmedju dva instrumenta bio jako bitan mnogim muzičarima i kompozitorima od samog nastanka instrumentalne polifonije, tom idealu se moglo prići tek prilikom defragmentiranja muzičkih temelja u 20. stoljeću.
Za razliku od zapadno-europske klasične muzike na koju se većina našeg repertoara oslanja, važno je napomenuti da je u nekoliko vaneuropskih muzičkih tradicija ovaj koncept doveden gotovo do perfekcije koja je u modernom smislu emulirana u žanrovima poput slobodne improvizacije i avant-garda.
Istražujući ovaj fenomen u svijetu saksofona, mi smo prešli put od osamdeset godina, više od polovine čitavog repertoara pisanog za ovaj instrument.
Melanie Wurzer, sopranistica
Linus Amstad, saxofon
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.