BiH turneja mladog saxofoniste Timura Sijarića

Radiosarajevo.ba
BiH turneja mladog saxofoniste Timura Sijarića

Nakon izuzetno uspješne turneje sarajevskog saxofoniste Timura Sijarića pod nazivom „saksofon.novo“ prošle godine, tokom ove sedmice će se izvesti tri koncerta u okviru bosanskohercegovačkog dijela turneje ovaj put pod imenom „saksofon.duo“.

Glavni fokus turneje saksofon.duo je muzika pisana za dva instrumenta, koja se po svojoj formi i estetici interpretacije nalazi na granici izmedju virtuoznosti i neposrednosti solo instrumenta, te simbioze zvuka i boja kamerne muzike.

Djela za dva saksofona kompozitora muzike 20. stoljeća (Hindemith, Berio, Rolin, Noda) će izvoditi Timur Sijarić (Bosna i Hercegovina) i Linus Amstad (Švicarska/Švajcarska), a na koncertu će kao specijalna gošća nastupiti i sopranistica Melanie Wurzer (Austrija). I ovaj put će se premijerno izvesti djelo („Magnetfeld“ mladog iranskog kompozitora Alireze Togyani Rizi-ja). Takodjer će biti izvedena dva djela za saksofon i elektroniku holandskog kompozitora Jacoba TV (Ter Veldhuis), jednog od najinteresantnijih kompozitora u svijetu saksofona našeg vremena.

Lokacije i vremena odrzavanja koncerta:

- Mostar, 17.07. OKC Abrašević (21h)
- Sarajevo, 18.07. Art Kino Kriterion (20h) - (u okviru festivala Baščaršijske noći)
- Banja Luka, 19.07. Gradsko Pozorište Jazavac (20h)

Ulaz na koncerte je besplatan.

Isječak iz opisa koncerta:

saksofon.duo je koncept (i koncert!) zasnovan na jednostavnom, ali vrlo delikatnom principu dijaloga izmedju dva jednako važna instrumenta, vrlo često bivajući na estetskoj, auditivnoj i teorijskoj granici izmedju kamerne i muzike koju izvodi samo jedan instrument. 

Zbog toga je naš pristup ovoj muzici zahtjevao apsolutnu koheziju različitih stilističkih i personalnih rješenja do kojih smo došl i limitirani na samo dva instrumenta.

Mada je apsolutno-egalitarni odnos izmedju dva instrumenta bio jako bitan mnogim muzičarima i kompozitorima od samog nastanka instrumentalne polifonije, tom idealu se moglo prići tek prilikom defragmentiranja muzičkih temelja u 20. stoljeću.

Za razliku od zapadno-europske klasične muzike na koju se većina našeg repertoara oslanja, važno je napomenuti da je u nekoliko vaneuropskih muzičkih tradicija ovaj koncept doveden gotovo do perfekcije koja je u modernom smislu emulirana u žanrovima poput slobodne improvizacije i avant-garda.

Istražujući ovaj fenomen u svijetu saksofona, mi smo prešli put od osamdeset godina, više od polovine čitavog repertoara pisanog za ovaj instrument.


Melanie Wurzer, sopranistica


Linus Amstad, saxofon

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije