ART OF SOUND: Volker Bertelmann

Radiosarajevo.ba
ART OF SOUND: Volker Bertelmann

U večerašnjem izdanju emisije Art of Sound slušamo rad još jednog od novijih protagonista savremene umjetničke muzike, i putujemo u svijet rijetkog i neobičnog zvuka. Njegovi su temelji eksperiment, a ugođaj kao iz sna.

Volker Bertelmann, ili pseudonimom Hauschka (1966), je njemački klasično obrazovani pijanist, ali njegov muzički put nije konvencionalan. Iako svira klavir, daje mu drugačiji život, praveći od njega ''preparirani'' instrument. To je već poznati termin John Cagea koji podrazumijeva doslovno igrarije sa utrobom klavira, među čije žice se umeću razni objekti, ili se njegovi čekići umotavaju u određene materijale. Sve ove intervencije čine da instrument zvuči drugačije no standardno, i daju mu neki novi kvalitet zvuka. Bertelmann slijedi u jednoj umjerenijoj verziji ovaj prinicip i donekle oživljava tu avangardnu tradiciju,  kroz lijepe i melodične aranžmane što nekad podsjećaju na muziku Satiea, a ponekad i Philip Glassa. Sa svojim prepariranim klavirom, i uz učešće drugih instrumenata u aranžmanima, on voli da slika neobične zvučne pejzaže, koji miješaju boje eksperimentalnog ali i klasičnog svijeta muzike.

 

Bertelmann do sada u svome opusu ima već nekoliko solo studijskih izdanja, radova za film, teatar i ples, te niz kolaboracija sa drugim autorima. Prva je dva albuma objavio za njemački Karaoke Kalk label, izdanje Substantial (2004) i The Prepared Piano (2005). Onda se Volker pridružio britanskoj Fat Cat etiketi i 2007 izdao album Room to Expand, u kojem je ovog umjetnika opet vodio njegov istraživački entuzijazam, i klavir je još jednom uz pomoć nekih materijalnih intervencija postajao sredstvo za generiranje melodije ali i ritma. Uslijedili su radovi Versions of the Prepared Piano (2007), Ferndorf (2008), Snowflakes and Carwrecks (2008), Small Pieces (2009), Foreign Landscapes (2010), Salon Des Amateurs (2011), te Silfra iz 2012 godine, koji je on načinio sa poznatom američkom klasičnom violinisticom Hilary Hahn. Taj je projekat omogućio oboma da pomjere granice vlastitih različitih svjetova, i da se nađu negdje u nekoj novoj ali zajedničkoj dimenziji.

 

U ovom izdanju emisije Art of Sound slušamo album Ferndorf, Volker Bertelmanna. Naziv upućuje na jedno malo njemačko selo u kojem je djetinjstvo proveo ovaj umjetnik. Takva okruženja gotovo uvijek imaju nešto lijepe prirode, privlačnih prizora dolina i šuma. Ambijent je veoma godio Volkeru, i on je sa svojom braćom i sestrama vrijeme nakon škole provodio uvijek vani. U svojim zrelijim godinama je otkrio koliko muzika koju kreira zapravo nosi sjećanja na ova iskustva iz djetinjstva vezana uz prirodu. Sve numere na albumu su dobile imena po tim spontanim impresijama iz rane Bertelmannove dobi, pa tako se kompozicija ''Morgenrot'' odnosi na prozor njegove sobe koji je bio okrenut prema izlazećem suncu u ljetnim jutrima; druga numera nosi ime planine koja se nalazila iza porodične kuće, ''Freibad'' je jedan vanjski bazen u šumi, za kupanja pod svjetlom mjesečine; a kompozicija koja se jednostavno zove ''Weeks of Rain'' doslovno upućuje na poznatu kišnu klimu Ferndorfa. Ferndorf  ili ''udaljeno selo'' je mala Volkerova himna jednom intimnom prostoru i vremenu.

 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije