ART OF SOUND: Tommaso Traetta

Radiosarajevo.ba
ART OF SOUND: Tommaso Traetta

Večerašnja emisija Art of Sound (emituje se svakog četvrtka u 22h) vraća se još jednom predstavniku napuljske škole u klasičnoj muzici, koji je ostavio i svoga pečata u muzičkoj historiji.

Tommaso Traetta (1727-1779) bio je talijanski kompozitor predan opernom stvaralaštvu, kojem se posvetio već u svojim mladalačkim danima. Bio je učenik Nicole Porpore, a svoj prvi uspjeh zabilježio sa operom Il Farnace (1751), nakon koje je nizao angažmane širom svoje zemlje dolazeći u kontakt sa značajnim savremenicima poput Niccoló Jommellia. No, ono što je Traettu u velikoj mjeri odredilo kao umjetnika bila je njegova veza sa dvorom u Parmi, koji je brakom njegova španjolskog vojvode i kćeri Luja XV otvorio vrata utjecajima izvana, izazivajući strast prema svemu što je pristizalo iz Francuske, među tome i muzici. Tommaso Traetta je dobio poziciju dvorskog kompozitora, i bio u prilici steći neposredan uvid u rukopise velikog Jean-Philippe Rameaua, čiji je sadržaj naposlijetku imao utjecaja i na Traettov rad. On je u svoje opere uveo plesne tačke, a naročit značaj je dao orkestru kao aktivnom nositelju izvjesnih dramskih situacija. Komponovao je pretežito u okvirima opere serie, ali sredinom svoga života čak i komedije, naravno uz redovne zadatke koje je u izrazu duhovne muzike imao načiniti za sam dvor. U periodu od 1768.-1775. godine Traetta je djelovao kao muzički upravitelj i na ruskome dvoru, radeći za Katarinu Veliku od Rusije. Upravo tada nastalo je jedno od njegovih najznačajnijih djela – Antigona (1772) kojom je kompozitor dosegnuo nove sfere svoga kreativnog stvaralaštva, povjerivši i horu važnost neuobičajenu u to vrijeme. Ipak, isto djelo koje mu je donijelo priznanje, čini se da ga je i prognalo sa ruskoga dvora. Naime, jedna priča veli da je carica zahtijevala sretno finale Antigone, na što se Tommaso Traetta razljutio i iz revolta u završetak opere uveo muziku koja promovira neovisnost Poljske. Na koncu se spasio kazne, napustivši Rusiju na vrijeme, ali je njegov libretist otrovan.

 

U ovoj emisiji slušamo dio opere Antigona, Tommasa Traette, u izvođenju Les Talents Lyriques i Chœur de Chambre Accentus i uz vodstvo Christophe Rousseta. Solisti/ce su Maria Bayo (Antigona), Anna Maria Panzarella (Ismene), Carlo Vincenzo Allemano (Creonte), Laura Poverelli (Emone) i  Gilles Ragon (Adrasto).

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije