ART OF SOUND: Carl Maria von Weber
U romantizmu u muzici, čiji će dolazak naznačiti djelo Beethovena, kompozitori poput Webera, Schuberta, Schumanna, Mendelssohna te Chopina će sebi svojstveno u vlastitim djelima oživljavati prirodu, ili radije, prirodom oživljavati svoja djela.
Carl Maria von Weber (1786 – 1826), njemački kompozitor, dirigent i pijanistički virtuoz je u svome najznačajnijem radu, operi Der Freischütz (Strijelac vilenjak, 1821), kao jednog od vodećih protagonista uveo šumu, koja je naročito draga romantičarima. Ona je u Webera više od ambijenta radnje, mjesta u kojem se događa drama aktera, i sa svojim čarima, svjetlom i tamom, simbol je dobra i zla. Weber dosljedno prikazuje obje njene strane, onu mračnu i prijeteću te vedru i mirnu, ujedno raspoloženje koje na kraju odnosi pobjedu.
Weber je ostavio u svome opusu brojna vokalna djela i kompozicije za raznovrsne instrumentalne sastave i orkestar. Njegovo remek djelo Strijelac vilenjak uticalo je u velikoj mjeri na razvoj opere u Njemačkoj, i smatra se prvom njemačkom ''nacionalnom'' operom. Zaplet opere je baziran na njemačkoj legendi, a njen zvuk inspiriran narodnom muzikom Njemačke.
Odmah po premijeri, opera Strijelac vilenjak se pokazala velikim uspjehom u svojoj zemlji. Ostavila je traga na mnoge umjetnike, među njima Wagnera i Berlioza u stoljeću njena nastanka, a u novije vrijeme na autore kao što su Tom Waits i Robert Wilson koji su načinili svojevrsnu ''muzičku bajku'' baziranu na priči Der Freischütz, i nazvali je The Black Rider: The Casting of the Magic Bullets.
U novom izdanju emisije Art of Sound slušamo neke od najistaknutijih fragmenata iz opere Der Freischütz Carl Maria von Webera.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.