ART OF SOUND: Antonio Caldara
Večerašnja emisija Art of Sound (emituje se četvrtkom u 22h) donosi radove baroknog kompozitora Antonia Caldare.
Caldara (1671-1736) je rođen u Veneciji u muzičkoj porodici, upoznavši muziku zasigurno kroz violinističku praksu svoga oca. U Veneciji je stekao i svoje temeljno muzičko obrazovanje i iskustvo, kao horista u crkvi Sv.Marka gdje je učio svirati i nekoliko instrumenata, postavši stalni član cappele 1695. Svoju prvu operu L'Argene Caldara je napisao sa osamnaest godina, a nakon nje uslijedile su i druge operne produkcije, objavljeni instrumentalni radovi i oratoriji. Talenat mladog Caldare učio je Ferdinando Carlo Gonzaga, tadašnji Vojvoda od Mantove, pa je Caldara promijenio mjesto boravka i rada 1699. godine, preselivši se u Mantovu i dobivši poziciju maestra di capella u službi Vojvode. Nakon ishoda Rata za špansko naslijeđe, koji je devastirao i mantovanskog vojvodu, Caldara se zaputio u Rim 1708., i tamo ubrzo postao kapelmajstor Princa Ruspolija, nakon čega će uslijediti vjerovatno najvažniji njegov angažman, onaj dvorskog kompozitora Karla VI, cara Svetog Rimskog Carstva, kralja Njemačke, Češke, Ugarske, Hrvatske, Sicilije, Sardinije i Napulja, te nadvojvode Austrije. Antonio Caldara je u službi Karla VI napisao i nekoliko svojih opera, među kojima su i one načinjene na stihove tada relativno novog autora prepoznatljivog u historiji muzike pod pseudonimom Metastasio.
Antonio Caldara je za svoga života djelovao kao muzički majstor u prestižnim plemićkim krugovima tadašnjih političkih konstrukcija. Ostavio je iza sebe čak 3000 djela, ali su mnoga od njih do danas ostala malo poznata. Pojedini fragmenti njegovog autorskog opusa dobili su više pažnje, jer se ističu određenim specifičnim značajem – Caldarin oratorij La Passione di Gesù Cristo (1730) ili opera L'Olimpiade (1733) komponovani su originalno na libretta znamenitog Pietra Metastasia, jednog od najvećih libretista u domenu opere serie, čije su retke uglazbili mnogi kompozitori Baroka i stilskih perioda koji su neposredno uslijedili. Pojedine tekstove Metastasija po prvi puta su ispratili muzički prizori Antonio Caldare.
U večerašnjoj emisiji slušamo nekoliko zaboravljenih castrato arija, Antonia Caldare, u izvedbi Philippe Jarousskyja (kontratenor), Concerto Köln i Emmanuelle Haїm (čembalo, dirigentsko vodstvo), te oratorij Stabat Mater (1725) u izvođenju Coro della Radio Svizzera i Aura Musicale.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.