50MINUTA: Nicolas Jaar, Four Tet

Radiosarajevo.ba
50MINUTA: Nicolas Jaar, Four Tet

Večerašnja emisija 50minuta (emituje se srijedom u 22h) u svome prvom dijelu donosi rad staroga znanca ovog programa, Nicolas Jaara, američkog umjetnika izrazito kreativnog pristupa savremenom tretmanu zvuka, koji se ogleda u njegovim uvijek uzbudljivim i privlačnim zvučnim teksturama – bogatim ali umjerenim, eksperimentalnim ali i melodičnim.

Elektro-akustični downtempo future jazz, kako ju je neko nazvao, muzika Nicolas Jaara je veoma pitka i privlačna - priziva utjecaje lounge popa, afro jazza, electro popa, deep housea i sl., uz začinske dodatke vokalnih i drugih sampleova. Svoj prvi, i za sada jedini LP Space Is Only Noise Jaar je izdao za francusku indie etiketu Circus Company 2011. godine, ostavljajući iza njega čitavo prostranstvo nade u neki novi studijski album barem približne izvrsnosti. Naime, Jaar je pokazao koliko je talentiran i vješt u donošenju skladnih zvučnih sklopova, u svijetu obuzetom tehnologijom ipak prožetih humanošću. Ovu elektroniku u službi čovjeka Nicolas Jaar je ponajbolje uobličio na svome debiju, ali je promovirao svakako i kroz niz EP izdanja, te projekat Darkside koji je do 2014. dijelio sa multiinstrumentalistom i producentom Dave Harringtonom.

U skorije vrijeme Nicolas Jaar je zainteresiran za pravljenje zvučnih ugođaja za film, te je u tome smislu ovu godinu posvetio jednome novom i jednom starijem filmskom uratku. U mjesecu maju je objavio soundtrack za francusku dramu Dheepan, a nešto ranije i lični muzički doživljaj armenskog ostvarenja The Color of Pomegranates (1969) reditelja Sergei Parajanova, koji prati život armenskog pjesnika Sayat-Nove. Osobenim zvučnim slikama, teksturalnim prizorima i melodičnim vinjetama Nicolas Jaar na izdanju Pomegranates sebi svojstveno oživljava gotovo zaboravljene boje mogranja.

 

Drugi dio večerašnje emisije zauzet će umjetnik koji takođe čini svojevrsna istraživanja kroz kompjuterski generirani zvuk, ali sa još jednom verzijom sjećanja na tradiciju. Britanac Kieran Hebden djeluje i pod pseudonimom Four Tet, a u kreativnom postupku on dovodi u vezu elemente techna, hip hopa, jazza te tradicijskih muzikā. Ovaj multiintrumentalist i autor koristi u svome muzičkom izrazu i poznatu repetitivnu tehniku, pri kojoj se smjenjuju i nadovezuju određeni neveliki muzički obrasci.

Kao Four Tet Hebden je izdao već sedam studijskih albuma, a iza njega su brojni remiksi i suradnje sa drugim umjetnicima kao što su Aphex Twin, Bonobo, Radiohead, Matthew Dear, Sia, Kings of Convenience, te Burial. Prvi singl ovog autora bio je tridesetšestominutni Thirtysixtwentyfive 1998. godine, a gotovo dvije decenije poslije on još uvijek korača predjelima eksperimenta sa zvukom i njegovom formom.

Svojim prethodnim izdanjem, Beautiful Rewind iz 2013. godine, Four Tet je repeticijom gradio i laganom progresijom usložnjavao svoje strukture, odnosno teksture, razvijajući jedan u osnovi linearni princip. Koristio se fragmentima elemenata raznih žanrova, kreirajući maštoviti i magični zvučni svijet, manje ili više pristupačan, ovisno od raspoloženja. Sada nam Four Tet sa izdanjem Morning/Evening donosi ambijent svoga indijskog porijekla, i kroz samo dvije, ali dvadesetominutne kompozicije, kontemplira nad vlastitim korijenima, u duhu savremenosti koja je, uz elemente tradicije, temeljni gradivni element njegove muzičke persone.

 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije