50MINUTA: Amon Tobin - ISAM Live

Radiosarajevo.ba
50MINUTA: Amon Tobin - ISAM Live

Novo izdanje emisije 50minuta (emituje se svake srijede u 22h i reprizno petkom u isto vrijeme) posvetićemo u cjelosti jednom izvrsnom autoru. On ima nevjerovatnu sposobnost da od mnoštva samplova gradi vrlo promišljene i dobro osmišljene zvučne strukture. Njegova je muzika trodimenzionalna, prostorna i postoji kao neki paralelni mikrosvijet.

Kreativni i znatiželjni graditelj iz(a) tog svijeta i njegovih soničnih objekata zove se Amon Tobin. Mnogo smo ga slušali upravo u ovoj emisiji, predstavljajući razne njegove uratke. Večerašnji povod ponovnog vraćanju njemu je izdanje koje je upravo izašlo, ili bolje reći paket-izdanje. Radi se o golemom boxsetu koji sadrži vinile, DVD-ove i sedam CD-ova na kojima su zabilježeni radovi Tobina u rasponu od prvih audio eksperimenata do skorašnjih zvučnih istraživanja. Tu se nalazi muzika koju je Amon Tobin pravio za film i video igre, remiksi vlastitih i tuđih radova, snimka orkestarskih izvedbi njegovih numera London Metropolitan Orchestra, Monthly Joints materijal, video spotovi i još mnogo štošta. I između ostalog live audio i video njegovog posljednjeg projekta ISAM.

 

ISAMInvented Sounds Applied to Music, album je koji je objavljen prije godinu dana. Trenutno je aktuelno njegovo live predstavljanje, za koje je Amon Tobin sa svojom ekipom osmislio i izvrsnu vizuelnu dimenziju. To je realna trodimenzionalna struktura čiji izgled u skladu sa zvučnim oscilacijama mijenjaju projicirani vizuali, veoma precizno osmišljeni za svaki najmanji dio Tobinovih izumljenih zvukova. Ako njegova muzika i jeste prostorna, i ako se svaki njen element doima kao dio određene konstrukcije, onda je kroz ISAM live show dobila cjelinu – kao stvarni audio-vizuelni doživljaj.

 

Od prvih svojih radova, od 90ih godina, Amon Tobin istražuje potencijale zvuka. U svojoj ljubavi prema zvuku on se igrao sa jazz i blues obrascima, smještajući ih u nove kontekste, koristio je samplove dionica nekih instrumenata i drugih objekata koji proizvode zvuk ili šum, a potom je načinio čitav studijski album od materijala koji je sam zabilježio na terenu i nazvao ga Foley Room, po zvučnim majstorima i inženjerima koji snimaju zvučne efekte u filmskoj industriji. Tehniku rada na ovom izdanju Tobin je zadržao i na nasljedniku ISAM, takođe sačinjenom od terenskih snimaka iz mnogih neočekivanih izvora.  No, svoje je granice još jednom pomjerio naprijed, sa gradnjom jedne specifične ''zvučne skulpture'', kako je objasnio svoj posljednji album.

 

Tobin je poseban sonični čarobnjak, zvučni dizajner koji rasklapa i sklapa na specifičan i sebi svojstven način. U počecima Tobinovih istraživanja kritičari nisu znali ono što radi žanrovski odrediti, ali su ipak hvalili njegovu muziku jer je bila nova i drugačija. Sačinjena od poznatog materijala - tonova, zvukova i šumova povezanih u novom kontekstu i kroz složen splet layera. Ništa u toj muzici nije slučajno. Amon Tobin svoj zvučni svijet gradi promišljeno, u kompleksne cjeline ili konstrukcije u kojima je sve upravo na svome mjestu. On kaže da je muzika koju pravi jednostavno odraz vremena u kojem živimo, kao što su jazz, blues ili brazilska bossa nova bili izrazom, za primjer, 60ih godina prošlog stoljeća. Ipak, i u nekom drugom vremenu Amon Tobin bi vjerovatno opet tragao za zvukom, bilo da on dolazi od instrumenta, neke životinje, kapanja vode ili elektroničkog uređaja.

Tobinova muzika je možda opskurna, kako sam za nju kaže, ali je rezultat iskrenosti prema onome što on voli. I to je zapravo najjednostavniji način da se naprave najbolje stvari. Baš kao što to pravi Amon Tobin.

 


 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije