F1: Jedni se pripremaju, drugi šire glasine (FOTO)

Radiosarajevo.ba
F1: Jedni se pripremaju, drugi šire glasine (FOTO)

Foto: Getty

Dok još traju testiranja, u svijetu Formule1 novosti ima i izvan asfalta, piše portal F1-hr.com.

Bez milosti za preskakanje utrka

Usred sumnji da se neke od novih ekipa neće uspjeti pojaviti na startu u Bahrainu (koje je, posve svjesno, više puta potpalio Bernie Ecclestone), bilo je podosta priče o navodnoj tački u Concorde sporazumu koja im ipak dozvoljava gledanje kroz prste za propuštanje tri utrke. Ipak, FIA je službenom objavom malo smirila tu teoriju, davši do znanja da sudjelovanje na svim utrkama u kalendaru predstavlja obavezu svim ekipama.

Prema formulaciji pravila, nedolazak na neku utrku ipak predstavlja izravno kršenje pravila i podložno je kazni, ali nije imperativno da ta kazna bude izbacivanje iz prvenstva, već o tome odlučuju tijela FIA-e. Inače, u uobičajenim okolnostima, ekipama je dozvoljeno nekažnjeno propuštanje utrka samo u ekstremnim slučajevima (katastrofe i slične očito više sile).

Ipak, sve to je relevantan scenario samo ako se stvari posmatraju sa skeptične strane. Ako se ipak cijelo društvo okupi u Bahrainu bez ikakvih problema (u što, prema vlastitoj tvrdnji, vjeruje i Jean Todt), nitko više neće ni razmišljati o svemu tome.

Domaći poslodavac marljivom Nijemcu

Iznenadno prekinuvši već dugu fazu nagađanja o tome, Mercedes GP je potvrdio da će Nick Heidfeld ovu godinu provesti u njihovim redovima, u ulozi trećeg i testnog vozača. Mada je ovo na kraju malo koga iznenadilo, posebno otkad su druga vozačka mjesta u timovima s kojima ga se povezivalo već zauzeta, radi se o potezu koji nam neizravno nešto govori o, uvjetno rečeno, "situaciji na tržištu".


Foto: Getty

Naime, nezamislivo je da je Heidfeld već od raspuštanja BMW-a, otkad je počeo konkretno tražiti novi posao, razmišljao o trećem i testnom mjestu u nekoj, makar i snažnoj ekipi. Osobito ne s obzirom da on još uvijek traži priliku dokazati se i ostvariti prvu pobjedu, i da je sa sadašnjim restriktivnim režimom testiranja njegova uloga ustvari prilično reducirana.

Mnogo je vjerovatnije da mu se uloga trećeg čovjeka u Mercedesu pokazala najmanje lošim kompromisom nakon što nije uspio zgrabiti niti jedan od zanimljivih kokpita. A opet - to što Heidfeld, generalno solidan vozač, ne može naći aktivno mjesto na gridu dokle neke prazne kokpite zauzimaju mnogo manje provjereni vozači ali možda sa snažnim sponzorstvom, dovoljno sugerira da je rigidna štednja posvuda na snazi. Jedan je medij duhovito, ali ne bez smisla, primijetio da je Renault za svoj drugi kokpit izabrao Petrova umjesto Heidfelda jer će Rus vjerojatno donijeti ekipi sličnu količinu novca koju bi joj Heidfeld - odnio.
 
Bez sumnje, pozitivno je u vozačkim postavama katkad favorizirati svježu, mladu krv, ali ako među trkačima ima mjesta za stariju gardu poput Trullija i Barrichella, bilo bi pošteno da ga se nađe i za strpljivog Nijemca.

Još malo otkrivanja

Protekla sedmica pokazala je kako izgledaju novi bolidi još nekih ekipa. Tako su službeno predstavljeni modeli Red Bulla i Force Indije. Prema već klasično marketinški preprogramiranim govorima, sva četiri njihova vozača izjavila su kako je napravljen veliki korak u odnosu na prethodnu godinu, kako ciljaju na pobjede odnosno redovite bodove, i slično. Već od ranije je poznato da obje ekipe zadržavaju svoju vozačku postavu od kraja prošle godine (tj. Vitantonio Liuzzi koji je zamijenio Fisichellu ostaje na svom mjestu).


Pored toga, komando-fotografi Autosporta uhvatili su (ili barem vješto nacrtali) kadrove novog Lotusa. Ako će taj izgled biti zadržan i službeno, mnogi će klasičari biti sretni opet vidjeti zeleno-žutu kombinaciju koja je bila tako karakteristična za Lotus u njegovim najjačim godinama ― ili čak preciznije rečeno, desetljećima.

Jacquesovi tajni planovi

Ako je vjerovati onima koji razumiju francuski, Jacques Villeneuve i dalje radi na svom povratku u Formulu 1, možda malo trgnut povratkom svojeg starog rivala iz sredine devedesetih. Uprkos publicitetu koji je to izazvalo u nekim medijima (iako, ne onim najuglednijim), to još uvijek treba tretirati kao ono što jest, dakle vjerovatno strahovito napuhani trač izveden iz nategnutog shvaćanja neke njegove rečenice. Za vjerovati je da mnogima uzbudljivo zvuči ideja odjednom imati na startu pet svjetskih prvaka iz proteklih petnaest sezona i zato je ta "vijest" digla više prašine nego što zaslužuje, ali treba smiriti uzbuđenje i podsjetiti se neke stvari.


Prije svega, to da Villeneuve nije sjedio u F1 bolidu od sredine 2006., a da se u međuvremenu utrkivao dosta rijetko (i to u posve različitim serijama, te uglavnom neuspješno). Zatim, i to da je sad prekasno da više obavi ikakva ozbiljna testiranja sa svojim hipotetskim novim bolidom. Jednako velik je problem što više nema slobodnih mjesta u ekipama na koje bi on vjerojatno ciljao, a onim ostalima bi bio preskup ili barem suviše rizična investicija. I na kraju(iako bi lista mogla biti i duža), ima karakter s kojim nije prejednostavno raditi.

Kod kadrovskih stvari nikad ne reci nikad (treba se prisjetiti svojevremenog Buttonovog "sigurnog" ostanka u Brawnu u 2010.), ali nažalost po Kanađane, čini se da ovdje vjerojatnosti stoje još lošije.

f1-hr.com/radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije