Upomoć! U zgradi imate štetu - evo koga zvati u slučaju hitnih intervencija

Istraživački tim portala Radiosarajevo.ba u prethodnom tekstu fokusirao su se na (ne)zadovoljstvo građanki i građana Sarajeva dostupnošću, transparentnošću i kvalitetom usluga upravitelja, kao i na njihovu sposobnost rješavanja hitnih intervencija i održavanja zajedničkih prostora.
Naši sagovornici podijelili su svoja iskustva s upraviteljima, a u narednim redovima možete saznati koje su zakonske obaveze upravitelja u slučaju hitnih intervencija i kako izgleda procedura prijave.
Osim toga, objasnit ćemo vam kakva je procedura prijave kvara koji spada u domenu redovnog održavanja.
Hitna intervencija
Hitnim intervencijama podrazumjevaju se intervencije iz člana 28. Zakona o održavanju zajedničkih dijelova zgrada i upravljanja zgradama (kvarova na plinskim instalacijama, sistemu centralnog grijanja i toplovodnom sistemu, puknuća, oštećenja i začepljenja vodovodne i kanalizacione instalacije, električnoj instalaciji, oštećenja dimnjaka i dimovodnih kanala, prodora oborinskih voda u zgradu, oštećenja na fasadi i krovu ukoliko postoji opasnost po ljudske živote i ostale dijelove zgrade).
Hitnu intervenciju upravitelju mogu prijaviti etažni vlasnici, predstavnici etažnih vlasnika, građani, inspekcija te predstavnici medija.

Održavanje zgrada u Sarajevu: 'Alifakovcem padaju cigle. Fekalije plivaju marindvorskim podrumom'
Kada upravitelj dobije informaciju o potrebi hitne popravke, dužan je po hitnom postupku postaviti odgovarajuće upozorenje na opasnost i osigurati zonu opasnosti. Prema Zakonu, radove hitne popravke upravitelj izvršava čim prije angažujući raspoložive ljudske i materijalne resurse.
Upravitelj je dužan izvršiti hitnu popravku i ako na podračunu zgrade, odnosno na transakcijskom računu upravitelja prema analitičkoj kartici za zgradu, ne postoje obezbijeđena sredstva, za taj iznos će ispostaviti račun etažnim vlasnicima, a naplatu će izvršiti prioritetno po obezbijeđenju sredstava od strane etažnih vlasnika.
Dodajmo i to da je etažni vlasnik obavezan prijaviti upravniku svaku štetu na zajedničkim dijelovima zgrade, kao i na posebnim dijelovima na kojima je uspostavljeno etažno vlasništvo, ukoliko ta šteta predstavlja opasnost za ostale dijelove zgrade.
Zakon jasno definiše dužnosti upravitelja u čije obaveze ulazi održavanje zajedničkih dijelova zgrade, pa tako i hitne i nužne popravke. Ukoliko upravitelj ne izvršava svoje obaveze prijeti mu kazna u rasponu od 2.000 do 10.000 KM.
Redovno održavanje
Redovno održavanje podrazumijeva aktivnosti koje se provode kako bi zgrada ostala u osnovnom funkcionalnom stanju.
Npr. redovno održavanje čistoće zajedničkih prostorija, molersko-farbarski radovi, popravak stolarije, mjesečni servis lifta, popravka fasade, popravka i održavanje instalacije centralnog grijanja, popravka na instalacijama vodovoda i kanalizacije...
Kod prijave kvara potrebno je prvo kontaktirati predstavnika etažnih vlasnika. On je u obavezi da kvar prijavi upravitelju te potom daje saglasnost za izvođenje i ovjerava nalog za izvedene radove.
Dodajmo i da zajedničku gasnu instalaciju zgrade održava javno preduzeće za distribuciju gasa.
Kao i u slučaju kod hitnih intervencija, ako upravitelj ne vrši redovno održavanje prijeti mu kazna od 2.000 do 10.000 KM.

Koga nazvati?
Prema dostupnim podacima Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS registrovano je deset firmi.
Metal-Export Upravitelj u slučaju hitnih intervencija možete kontaktirati na brojeve telefona: 033/661-912 i 062/567-699.
OKI Upravitelj d.o.o. za hitne intervencije ima ekipe na raspolaganju 24 sata dnevno, uključujući i dane vikenda, kao i praznike. Brojevi telefona dostupni 24 sata dnevno su: 061/379-515, 033/468-506 i 033/473-215.
Etažni vlasnici, njihovi predstavnici, građani, inspekcija i mediji mogu hitne intervencije prijaviti Sarajevostanu putem telefona: 033/712-125 i 033/715-680.
Ukoliko je za vašu zgradu zadužen Hetig za hitne intervencije zovete na telefonski broj 033/235-377. Fidges Upravitelj u slučaju zastoja lifta vrši intervencije 24 sata dnevno, možete ih kontaktirati putem telefona 061/070-267, za prijavu kvara zovete na 033/712-700.
TIP-TOP Upravnik možete kontaktirati na brojeve telefona 033/429-585 i 033/637-687, dok Epismont zovete na telefonski broj 033/458-196 i 061/167-520..
Osim gore pobrojanih, u Kantonu Sarajevo registrovani su i Hidromontaža 033/813-531, Jobing 033/464-545 ili 062/373-791 te Stambena zadruga Željezničara 033/442-015 ili 061/170-313.
U slučajevima curenja na kućnim instalacijama centralnog, grijanja u zgradama čiji upravitelj ima ugovor sa KJKP Toplane Sarajevo za vršenje usluga hitnih intervencija, prijavite kvar na telefone 033/ 650 956 i 033/ 650 979 koji su na raspolaganju 24 sata dnevno.
KJKP Sarajevogas također ima dežurnu službu za hitne intervencije 24 sata dnevno. Možete ih kontaktirati telefonskim putem: 033/592-095, 033/592-096, 033/568-120. Hitni pozivi gluhih lica i prijem SMS poruka: 061/487-787.
JP Elektroprivreda BiH u Kantonu Sarajevo možete kontaktirati na broj telefona 080/020-133.
Potrošačima KJKP Vodovod i kanalizacija na raspolaganju operativne ekipe i dežurni brojevi telefona Dispečerskog centra 033/210-707, 033/220-435.
Za hitne intervencije na kanalizacionoj mreži, kao i u slučaju potrebe za pročepljenjem na kućnim priključcima, operativne ekipe su dostupne putem broja telefona 033 203-059 i 033 668-259.
U skladu sa zakonom u zajedničke djelove zgrade spadaju:
Konstruktivni elementi zgrade (temelji sa hidroizolacijom, nosivi konstruktivni zidovi i stubovi, međuspratna konstrukcija sa hidroizolacijom, krovna konstrukcija, stepeništa).
Zajedničke prostorije zgrade (stubišni prostori sa ogradom, hodnici, podrumski prostor, zajedničke terase, potkrovlja - tavani, prostorije za skupljanje otpada isl.)
Instalacije zgrade (dio instalacija koji spada u zajedničke prostorije zgrade kao što su glavni vodovi za struju, kanalizaciju, ptt, stubišna rasvjeta, plinska instalacija). To znači da instalacije unutar unutar stana nisi zajednički djelovi zgrade.
Uređaji u zgradi (liftovi, hidroforska postrojenja, uređaji za povećanje pritiska u vodovodnim instalacijama, PP aparati, hidranti, sanitarni uređaji, poštanski sandučići isl.)
Ostali zajednički dijelovi zgrade (fasada, požarski koridori, ulazi u zgradu, krovna i fasadna limarija i sl..)

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.