Školegijum - obrazovna diverzija bez reakcije

Radiosarajevo.ba
Školegijum - obrazovna diverzija bez reakcije


Pokretanje i izdavanje dvadeset i pet brojeva Školegijuma, nekonvencionalnog mini-sedmičnika o problemima obrazovanja, može se posmatrati kao kreativna diverzija u neplodnosti svakojakih opštih mjesta i praznih narativa o reformi obrazovanja i njegovom poboljšanju.

Sinoć je u Sarajevu promovirano zbirno izdanje ovog dvolista, koji izlazi u Superoglasima utorkom, što dovoljno svjedoči o njegovoj nekonvencionalnosti, a cilj je, zapravo, približiti probleme obrazovanja običnom čovjeku, roditelju, studentu, nastavniku.

Radmila Rangelov Jusović iz Centra za obrazovne inicijative kazala je da je Školegijum otkrio nove ljude koji se bave problemima obrazovanja, a to je značilo i novi pogled i otkrivanje problema za koje se mislilo da i ne postoje.

Nenad Veličković, jedan od pokretača Školegijuma, kazao je da je najveći problem ipak nedostatak kvalitetne reakcije na članke objavljene u ovom magazinu. Očekivalo se da nastavnici i profesori konačno počnu govoriti o problemima obrazovanja, ali se redakcija Školegijuma još uvijek suočava sa šutnjom kolega iz obrazovanja, uz poneki hrabri izuzetak.

U obrazovanju se dobre stvari mogu raditi ukoliko nastavnik to želi i zakonski okviri i sistem ne moraju biti apsolutne prepreke, smatra Namir Ibrahimović, član redakcije magazina, koji je i sam nastavnik.

Dodaje da ignoriranjeŠkolegijuma od strane prosvjetnih radnika nije toliko čudno kada nastavnici ni u školama ne raspravljaju o nastavnim planovima i programima, ne izlazeći iz usko shvaćenih radnih zadataka.

Dobrila Govedarica, direktorica Fonda Otvoreno društvo, koji finansira izradu i štampanje Školegijuma, kazala je da se u reforme obrazovanja u BiH godinama ulagalo mnogo novca, ali da to nije imalo velikih rezultata. Istakla je da je Fond odlučio podržati Školegijum zbog različitosti njegovog pristupa, gdje se nastoji približiti konkretnim ljudima u obrazovanju.

Promociji je prisustvovao i novi kantonalni ministar obrazovanja Emir Suljagić, koji je kazao da je Školegijum jako važna stvar i da u mnogome može doprinijeti u poboljšanju obrazovanja.

Suljagić je naglasio da je kao ministar zainteresiran za suštinske promjene koje donose bolje rezultate, te da je tako spreman, kako je kazao, institucionalno kapacitirati probleme koje je Školegijum postavio i ideje koje iz njega proizilaze.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije