Potrošači moraju znati kakvu hranu kupuju
Bugarska je najavila da će zvanično zatražiti od Evropske komisije da provjeri navode da multinacionalne kompnije prodaju prehrambene proizvode "niže kvalitete" u novim državama članicama EU, u poređenju s proizvodima koji se prodaju u zapadnoj Evropi.
Ovo je jučer izjavio bugarski ministar poljoprivrede Miroslav Najdenov nakon što su se ovi navodi pojavili u rezultatima jednog istraživanja u Slovačkoj. Bugarski ministar je rekao da bi bilo abnormalno da unutar EU postoje dvostruki standari u prehrambenim proizvodima.
U Uredu ombudsmena za zaštitu potrošača BiH Feni je rečeno da u okviru službene politike segmentiranja tržišta proizvođači, odnosno multinacionalne korporacije, prilagođavaju svoje proizvode (najčešće cjenovno, pa time i kvalitativno) namijenjenom tržištu i u okviru njega ciljanim potrošačima.
- I dok je takva praksa velikih korporacija neskrivena i nesporna, također je nesporno pravo potrošača na punu informiranost u svezi s kupljenim proizvodom, kao i zabrana dovođenja potrošača u zabludu u pogledu svojstava proizvoda. Iz tog razloga svako odstupanje od standardnih karakteristika treba biti jasno deklarirano i prezentirano potrošaču, kažu u ovoj instituciji.
Nažalost, nerazvijena i mlada tržišta, za razliku od razvijenih zapadnoevropskih, nemaju učinkovite institucionalne mehanizme kojima bi se kontroliralo ovakvo ponašanje - plasiranje brendova lošije kvalitete na istočnoevropsko tržište, tj. tržište slabije platežne moći.
- Takve aktivnosti predstavljaju ekonomsko iskorištavanje povjerenja potrošača radi stjecanja profita prodajom brendranih proizvoda slabije kvalitete. Nažalost, u praksi se takvi slučajevi teško dokazuju i samo nekoliko predmeta je imalo sudski epilog, rečeno je Feni iz Ureda ombudsmena za zaštitu potrošača BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.